![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Pierre Carette en Bertrand Sassoye, twee voormalige leden van de CCC, zijn vanmorgen vroeg in hun woningen in Brussel opgepakt. Carette werd tot levenslang veroordeeld voor zijn aandeel in de bomaanslagen in de jaren '80, maar kwam in 2003 vervroegd vrij. Beide mannen zijn opgepakt omdat ze de voorwaarden van hun voorlopige vrijlating niet zouden nageleefd hebben. Sassoye en Carette moesten onder meer een vast adres hebben, vast werk zoeken en mochten geen onderling contact hebben. De Minister van Agitatie interviewde beiden in 2003 bij de vrijalting van Carette. De interviews staan hier.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 juni 2008 om 10:55. |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Naar verluidt is de arrestatie gebeurd omdat Bertrand Sassoye een adreswijziging niet had doorgegeven en een reisje naar het buitenland had gemaakt. Pierre Carette zou genoemd zijn in een zaak van gewapende strijd in Italië.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sta jij achter de acties van de mannen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Zo uw leven verkloten met het jagen op windmolens...
Bestaat daar in de psychiatrie geen remedie tegen? |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee. Ik ben er van overtuigd dat het kapitalisme alleen met geweld omvergeworpen kan worden en ik ben dus geen 'tegenstander' van het gebruik van geweld, maar ik denk dat de geschiedenis aantoont dat de stadsguerrilla niet het beoogde resultaat heeft gehad.
Noch de acties van de Rote Armee Fraktion, noch die van Action Directe, Brigatte Rosso of de CCC hebben bereikt wat ze beoogden. en dat is de essentiële vraag: is het efficiënt. Los daarvan heb ik bijzonder veel respect voor het engagement, de opofferingsbereidheid, de moed en het analytisch vermogen van beiden. En hun vakmanschap natuurlijk... De voor de arrestatie aangehaalde redenen zijn wel bizar, vind ik. Zou het betekenen dat Sassoye bijvoorbeeld voor de rest van zijn leven achter de tralies moet omdat hij een adreswijziging niet heeft doorgegeven? Dat kan ik me moeilijk voorstellen...
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 5 juni 2008 om 11:11. |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een adreswijzeging is nu niets speciaal he Vlijmscherp.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maw, hij zal zijn straf volledig moeten uitzitten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Maar nee man, een paar maand misschien totdat zijn VI terug bijeen komt.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat zou straf zijn, temeer daar Carette in 2003 is vrijgelaten en Sassoye in 2000. En voor zover ik ze ken, zijn ze helemaal niet meer actief op het vlak van aanslagen of zo.
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
de vraag is: waarom heeft hij zijn verhuis niet gemeld? had hij iets te verbergen?
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb hem in oktober voor het laatst gezien op een conferentie rond de moord op Baader, Enslin en Raspe.
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er zijn nog mensen die menen dat politiek engagement een psychische afwijking is. Ze weten niet zeker of het genetisch is of getriggerd wordt door externe factoren ...
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Zoals het AFF doet?
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het ging over een videoconferentie als herdenking van die moord.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Kom kom, het volk acht de feiten bewezen.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat jij het over iets anders hebt.
dat zijn niet de slachtoffers van de CCC hé.
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |