![]() |
Foute mannen, met dank aan de evolutie
Citaat:
Ik had al zo'n vermoeden. :( Als bij vrouwen dezelfde evolutionaire eigenschappen belangrijk waren (wat me straf lijkt), weten we ineens waar de hoge echtscheidingscijfers vandaan komen. |
Ach ja, "Nice boys don't play rock 'n roll" zullen we maar zeggen hé ;)
|
Citaat:
|
Uit die tekst een quote:
Jonason, die z’n werk voorstelde op een congres in Kyoto, zei dat vrouwenmagneet James Bond zowat de belichaming is van het type man uit z’n onderzoek. “Hij is humeurig, extravert en vindt het fantastisch om nieuwe dingen te proberen: het doden van tegenstanders en het versieren van een zoveelste nieuwe vriendin. Nu ben ik zelf zeker geen watje, maar dit vind ik toch maar onnozel. Ik stel me de vraag waarom vrouwen dan niet bijleren... En die echtscheidingscijfers, Groentje-18, bekijk ik vanuit sociologische invalshoek heel anders: verschuiving van "verstandshuwelijk" naar "emotioneel huwelijk". |
Hahah, Amerikaanse psychologen hebben Jung ontdekt.
Honderd jaar na de rest van de wereld. |
Citaat:
Maar ik vond het grappig om te lezen dat er volgens dat artikel ook een evolutionaire reden is voor het hoog aantal echtscheidingen (of correcter: alleenstaande moeders). :) Wat "kansen op nageslacht betreft" en dit keer wel serieus: ik vind het bv belangrijk dat een man zelfzeker is. Dus er is wel ergens iets van aan misschien, als ik daar representatief in ben. Maar narcistisch ... toch liever niet. ;) |
Citaat:
En ik denk toch dat narcisme en echte zelfzekerheid niet samengaan. Iemand die zelfzeker is, heeft de behoefte niet om dat te tonen. Die is dat gewoon. En zelfzeker zijn, betekent ook dat die af en toe eens kan zeggen "ik weet het niet". We zijn nu eenmaal allemaal gewoon maar mensen en we weten niet alles. Nu, als ik dat op mezelf betrek, ben ik wel iemand die heel zelfzeker is en ook zo overkomt (volgens sommigen té). Maar narcistisch? Allesbehalve. Ik denk dan dat, om echt zelfzeker te kunnen zijn, iemand zichzelf een paar keer serieus moet tegenkomen en in situaties terechtkomen waarin de eigen innerlijke kracht op de proef wordt gelegd. En dat heb ik wel meer dan eens voorgehad. Leerrijk. |
Shit!
Ik heb een dochter.....:-( Ben ik nou stout ? |
Citaat:
*Kort voor nationaal narcist |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be