Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2008, 10:08   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Foute mannen, met dank aan de evolutie

Citaat:
20/06 Foute man krijgt de meeste meisjes

Amerikaanse psychologen beweren dat ze het recept gevonden hebben voor een vruchtbaar mannelijk seksleven: een geut narcisme, een snuifje harteloosheid en een stevige portie uitbuiting doen vrouwenharten gegarandeerd sneller slaan.

Zachtaardige types wisten het waarschijnlijk al, maar nu is het ook bewezen: stoute jongens krijgen de meeste meisjes. Psycholoog Peter Jonason van de New Mexico State University vroeg 200 studenten met hoeveel vrouwen ze al hadden geslapen en hoe ze stonden tegenover een avontuurtje. Daarnaast nam hij een persoonlijkheidstest af.
Ait Oud

Bedoeling was om de mannen te catalogeren aan de hand van een reeks karaktertrekken, omschreven als the dark triad of de duistere driehoek. Het gaat om de eigenliefde van de narcist, de harteloosheid en de honger naar kicks van de psychopaat en de op uitbuiting terende natuur van de machiavellist.

In hun extreemste vorm zijn deze trekken nefast voor de samenleving, denk maar aan de Ait Ouds en de Fournirets van deze wereld. “Maar mannen die er in een mildere vorm aan lijden, en dus een béétje slecht zijn, doen er blijkbaar hun voordeel mee”, zegt Jonason in The New Scientist.

Zijn studie wees uit dat kerels die hoog scoren op elk van deze trekjes meer sekspartners hebben gehad dan de anderen. Ze stonden ook positief tegenover kortstondige affaires. “De karaktertrekken overleven omdat ze evolutionair gezien blijkbaar interessant zijn.”
Bond

Jonason, die z’n werk voorstelde op een congres in Kyoto, zei dat vrouwenmagneet James Bond zowat de belichaming is van het type man uit z’n onderzoek. “Hij is humeurig, extravert en vindt het fantastisch om nieuwe dingen te proberen: het doden van tegenstanders en het versieren van een zoveelste nieuwe vriendin.”

In plaats van te investeren in één lange relatie, is de kans groot dat een zogenaamde hufter meer nakomelingen verwekt door relaties aan te knopen met verschillende vrouwen.

Een tweede Amerikaans onderzoek bij 35.000 mensen uit 57 landen lijkt deze theorie te bevestigen. David Schmitt: “We vonden dezelfde link tussen de slechte trekjes en de hogere kans op voortplanting.”

Dat niet alle mannen deze eigenschappen hebben, wijten de wetenschappers aan de nadelen die ze met zich meebrengen: vrouwen met een dergelijke echtgenoot moeten vaak in hun eentje de kinderen opvoeden omdat meneer er van onder is gemuisd met de volgende verovering.
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={F8FA4316-DDCE-4042-90C3-782C8F8E04C3}

Ik had al zo'n vermoeden.

Als bij vrouwen dezelfde evolutionaire eigenschappen belangrijk waren (wat me straf lijkt), weten we ineens waar de hoge echtscheidingscijfers vandaan komen.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 10:11.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:16   #2
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Ach ja, "Nice boys don't play rock 'n roll" zullen we maar zeggen hé
Oud 20 juni 2008, 10:19   #3
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/nieuws/wetenschap/default.asp?art={F8FA4316-DDCE-4042-90C3-782C8F8E04C3}

Ik had al zo'n vermoeden.

Als bij vrouwen dezelfde evolutionaire eigenschappen belangrijk waren (wat me straf lijkt), weten we ineens waar de hoge echtscheidingscijfers vandaan komen.
Ah, daarom heb ik nog steeds geen lief. Ik ben gewoon te goed voor de vrouwen
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:24   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Uit die tekst een quote:

Jonason, die z’n werk voorstelde op een congres in Kyoto, zei dat vrouwenmagneet James Bond zowat de belichaming is van het type man uit z’n onderzoek. “Hij is humeurig, extravert en vindt het fantastisch om nieuwe dingen te proberen: het doden van tegenstanders en het versieren van een zoveelste nieuwe vriendin.

Nu ben ik zelf zeker geen watje, maar dit vind ik toch maar onnozel. Ik stel me de vraag waarom vrouwen dan niet bijleren...

En die echtscheidingscijfers, Groentje-18, bekijk ik vanuit sociologische invalshoek heel anders: verschuiving van "verstandshuwelijk" naar "emotioneel huwelijk".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 20 juni 2008 om 10:25.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:29   #5
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Hahah, Amerikaanse psychologen hebben Jung ontdekt.

Honderd jaar na de rest van de wereld.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:39   #6
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Uit die tekst een quote:

Jonason, die z’n werk voorstelde op een congres in Kyoto, zei dat vrouwenmagneet James Bond zowat de belichaming is van het type man uit z’n onderzoek. “Hij is humeurig, extravert en vindt het fantastisch om nieuwe dingen te proberen: het doden van tegenstanders en het versieren van een zoveelste nieuwe vriendin.

Nu ben ik zelf zeker geen watje, maar dit vind ik toch maar onnozel. Ik stel me de vraag waarom vrouwen dan niet bijleren...

En die echtscheidingscijfers, Groentje-18, bekijk ik vanuit sociologische invalshoek heel anders: verschuiving van "verstandshuwelijk" naar "emotioneel huwelijk".
Ik ook hoor, daarom heb ik dat bericht en mijn reactie erop in K&K gepost.

Maar ik vond het grappig om te lezen dat er volgens dat artikel ook een evolutionaire reden is voor het hoog aantal echtscheidingen (of correcter: alleenstaande moeders).

Wat "kansen op nageslacht betreft" en dit keer wel serieus: ik vind het bv belangrijk dat een man zelfzeker is. Dus er is wel ergens iets van aan misschien, als ik daar representatief in ben. Maar narcistisch ... toch liever niet.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 juni 2008 om 10:42.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 10:52   #7
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Ik ook hoor, daarom heb ik dat bericht en mijn reactie erop in K&K gepost.

Maar ik vond het grappig om te lezen dat er volgens dat artikel ook een evolutionaire reden is voor het hoog aantal echtscheidingen (of correcter: alleenstaande moeders).

Wat "kansen op nageslacht betreft" en dit keer wel serieus: ik vind het bv belangrijk dat een man zelfzeker is. Dus er is wel ergens iets van aan misschien, als ik daar representatief in ben. Maar narcistisch ... toch liever niet.
Het toenemende aantal alleenstaande moeders vind ik triestig, echt.

En ik denk toch dat narcisme en echte zelfzekerheid niet samengaan. Iemand die zelfzeker is, heeft de behoefte niet om dat te tonen. Die is dat gewoon. En zelfzeker zijn, betekent ook dat die af en toe eens kan zeggen "ik weet het niet". We zijn nu eenmaal allemaal gewoon maar mensen en we weten niet alles.

Nu, als ik dat op mezelf betrek, ben ik wel iemand die heel zelfzeker is en ook zo overkomt (volgens sommigen té). Maar narcistisch? Allesbehalve. Ik denk dan dat, om echt zelfzeker te kunnen zijn, iemand zichzelf een paar keer serieus moet tegenkomen en in situaties terechtkomen waarin de eigen innerlijke kracht op de proef wordt gelegd. En dat heb ik wel meer dan eens voorgehad. Leerrijk.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 11:24   #8
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Shit!
Ik heb een dochter.....
Ben ik nou stout ?

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 20 juni 2008 om 11:24.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2008, 11:51   #9
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Shit!
Ik heb een dochter.....
Ben ik nou stout ?
Vuile narzi!*

*Kort voor nationaal narcist

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be