![]() |
Wat is de zin van geloven?
Ik vraag mij dit toch af hoor,iedereen weet dat er geen God of dergelijke bestaat
Waarom dan geloven in ieds wat er niet is?:roll: |
Wat is de zin van zingeving?
|
Citaat:
|
geloven = wereldbeschouwing/levensbeschouwing = zingeving
|
Voor de ene uit angst voor het onbekende en onverklaarbare. Voor de anderen om zichzelf macht en rijkdom toe te eigenen.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Feitelijk is een veel interessantere vraag waarom mensen NIET geloven. Het vergt volgens mij een grotere inspanning om niet te geloven dan om wel te geloven. Als kind herinner ik mij dat wanneer ik bang was ik stiekem zat te wensen dat "iemand" er voor zou zorgen dat er me toch maar niks overkwam , ook al had ik toen van religie noch God nauwelijks gehoord. Het is dus vrij evident dat mensen geloven, het is bijna instinctief. |
Citaat:
Waarom dan geloven dat er niets is? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet het niet, maar een god vind ik erg onwaarschijnlijk.
Ik heb niet de drang om te denken in een begin en einde scenario. |
Citaat:
Dat de aarde niet in zes dagen geschapen is verstaat iedereen wel een beetje, als ongelovigen een beetje meer ernstige lectuur over esoterie of over magie en gnostica moesten lezen zou een discutie mogelijk zijn, nu is dat het geval niet omdat mijn kennis over deze materie het resultaat is van jarenlange studie over alles aangaande deze materie, ik kan en wil niet discuteren, niet uit dikke nek ofzo maar uit de zinloosheid ervan. Steeds meer wetenschappers geven toe dat de bigbang niet dit alles zou kunnen veroorzaakt hebben. De mens is zeer zeker een creatie, er wordt namelijk niets menselijk ouder dan 10 000 jaar gevonden. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
AH het gezegende linaere tijdsverhaal.
Stel er wordt bewezen dat er meerdere dimensies zijn, meer als de 4 die we kennen, dan staat alles sowieso op losse schroeven ;) |
Citaat:
|
Citaat:
U moet begrijpen dat u door uw onwetendheid benadeeld bent, dat moet toch doordringen, ik kan me inleven in de wereld van de domme nietsweter die weigerd zijn eigen te informeren, maar u daarentegen kan nooit in mijn wetenschap komen omdat u pertinent weigerd te gehoorzamen aan de drang om te weten. |
Citaat:
Ya ..... :roll: |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be