Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Belangrijke opdracht (https://forum.politics.be/showthread.php?t=110554)

Speciall 12 augustus 2008 13:25

Belangrijke opdracht

Beste forumleden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij een belangrijke opdracht.
Ik moet voor m'n eindwerk de politiek bespreken van:

01/07/08 tot 15/08/08

Alleen heb ik nu ondervonden dat het niet zo simpel is om gewoon in het archief van de kranten te gaan rondzoeken.

Mijn vraag naar jullie toe:
Zouden jullie mij alstublief in het kort kunnen zeggen wat er die afgelopen twee maanden gebeurd is ?

Alvast hartelijk bedankt ! :-)

Marilien

Txiki 12 augustus 2008 13:29

Van 1 juli tot en met 15 augustus? Voor je eindwerk? En je hebt dat zelf op geen enkele manier bijgehouden of opgevolgd? Amai, het zal een fraai eindwerk worden...

Another Jack 12 augustus 2008 13:30

Boven elke thread staat een datum, sorteer de relevante threads in die periode,...

Zeg, maak eens uw huiswerk zelf!

toccata 12 augustus 2008 13:32

Kort samengevat: veel zever, niets opgelost

Speciall 12 augustus 2008 13:33

Ik heb het wel bijgehouden,
moest ik alleen snappen wat er allemaal gebeurd is, dat zou handig zijn.

Txiki 12 augustus 2008 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speciall (Bericht 3623641)

Maar er is in feite toch helemaal niets gebeurd, behalve een paar doorzichtige schijnbewegingen om de boel op de lange baan te schuiven. Alé, denk eens na.

Daimanta 12 augustus 2008 13:46

"In the late hours of 14 July 2008, after months of negotiations regarding the constitutional reform and the status of the Brussels-Halle-Vilvoorde electoral district failed, and the deadline of 15 July 2008 neared without the hope of a result, Leterme offered the resignation of his cabinet to the King. After a series of consultations, King Albert II decided to reject Prime Minister Leterme's resignation on 17 July. The royal palace said that the King had asked two senior French-speaking politicians, François-Xavier de Donnéa (MR) and Raymond Langendries (CDH), and the Minister-President of the German-speaking Community, Karl-Heinz Lambertz (SP), to establish how to start talks about institutional reform. They are expected to report back to the King by the end of the month.[5]"

Van Wikipedia.

Is natuurlijk niet erg compleet maar het geeft een beeld.

CaligulaCobain 12 augustus 2008 13:49

van luiheid gesproken, allez manne zeg is wa er is gebeurd de afgelopen twee maanden :p

rofl je had makkelijk een tijdlijn kunnen bijhouden, kost 2min per dag

Speciall 12 augustus 2008 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CaligulaCobain (Bericht 3623671)
van luiheid gesproken, allez manne zeg is wa er is gebeurd de afgelopen twee maanden :p

rofl je had makkelijk een tijdlijn kunnen bijhouden, kost 2min per dag

Moest je al m'n artikels zien die ik de laatste twee maanden bijeengesprokkeld heb, je zou zoiets niet zeggen.
Maar t'is zoals er hierboven gezegd wordt, veel zever & nog steeds ronddraaien rond hetzelfde punt. Miserie.

Moet ik dat gaan vertekken op m'n examen?

Txiki 12 augustus 2008 13:51

Awel kijk, Diamanta geeft al een goeie hint.

Een vraag: is het logisch dat een hele klas toppolitici er gedurende zoveel maanden niet in slaagt tot een akkoord te komen en dat dan "drie wijzen" op twee weken tijd er wel in zouden moeten geslaagd zijn? Het was toch zonneklaar dat die meer tijd zouden nodig hebben. En dat hebben ze gekregen. 't Is vakantie he. En Leterme moest zonodig naar China. Het is poppenkast.

Txiki 12 augustus 2008 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speciall (Bericht 3623676)
Moest je al m'n artikels zien die ik de laatste twee maanden bijeengesprokkeld heb zien, je zou zoiets niet zeggen.
Maar t'is zoals er hierboven gezegd wordt, veel zever & nog steeds ronddraaien rond hetzelfde punt. Miserie.

In andere bewoordingen: ja.

Bob 12 augustus 2008 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speciall (Bericht 3623641)

Ge bent toch niet van plan om later politieker te worden ?

vlijmscherp 12 augustus 2008 13:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speciall (Bericht 3623676)
Moest je al m'n artikels zien die ik de laatste twee maanden bijeengesprokkeld heb, je zou zoiets niet zeggen.

hm, het is de enigste juiste samenvatting hoor, dus ja.

robert t 12 augustus 2008 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speciall (Bericht 3623622)
Beste forumleden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij een belangrijke opdracht.
Ik moet voor m'n eindwerk de politiek bespreken van:

01/07/08 tot 15/08/08

Alleen heb ik nu ondervonden dat het niet zo simpel is om gewoon in het archief van de kranten te gaan rondzoeken.

Mijn vraag naar jullie toe:
Zouden jullie mij alstublief in het kort kunnen zeggen wat er die afgelopen twee maanden gebeurd is ?

Alvast hartelijk bedankt ! :-)De laatste 15 maanden is er niks gebeurd, laat staan de laatste twee maanden. België zit in een nooit geziene impasse, er is zelfs geen aanzet tot praten.

Je bent nog zeer jong, dus je verwarring is begrijpelijk.

Zeer in het kort, zit het zo : in het verleden, wanneer er een regering diende gevormd te worden werd er gepraat, of beter : de Franstaligen stelden hun eisen en de Vlamingen knikten, om de eenheid van het land te bewaren. Nu zijn de Vlamingen niet meer bereid om de eisen zomaar in te willigen.

Op het ogenblik doen 3 tweederangsfiguren, aangeduid door de koning, een poging om de gesprekken weer vlot te trekken. Niet om de boel op te lossen. Ze hebben daarvoor tijd tot 15 september, maar er gaat niks uit de bus komen.

Om nu een goed inzicht te krijgen in de politieke toestand, wel veel wijzer ga je hier niet worden, al is het aangeraden even te grasduinen in de berichten die hier over de nationale politiek gepubliceerd worden. Ik geef je dan ook de raad via mail de voornaamste politieke partijen te contacteren, en hun visie te vragen over de actuele politieke toestand.

Veel succes!

Marilien

robert t 12 augustus 2008 13:58

Er is iets misgelopen met mijn bericht, maar je zal het wel begrijpen.

Speciall 12 augustus 2008 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robert t (Bericht 3623690)
Er is iets misgelopen met mijn bericht, maar je zal het wel begrijpen.

Ik begrijp het inderdaad :-)
Bedankt voor de uitleg & de tips.
Ik word er echt helemaal turelure van van die politiek.
Wanhopig om het zo te zeggen..

Txiki 12 augustus 2008 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Speciall (Bericht 3623696)
Ik begrijp het inderdaad :-)
Bedankt voor de uitleg & de tips.
Ik word er echt helemaal turelure van van die politiek.
Wanhopig om het zo te zeggen..

Nochtans, even nuchter blijven nadenken, en je doorziet dat. Succes alleszins. Nog een tip: de politici draaien zelf al genoeg rond de pot, dat moet je niet navolgen he

Speciall 12 augustus 2008 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bob (Bericht 3623683)
Ge bent toch niet van plan om later politieker te worden ?

Nee, totaal niet.
Gelukkig maar hé..

roger verhiest 12 augustus 2008 14:18

Vele jaren geleden maakte iemand me attent op een klein artikeltje in de "Washington Post"
waar verder niemand enige aandacht aan schonk en zei me dat dit het belangrijkste nieuws was, dat de wereld nog maandenlang in zijn ban zou houden. Het ging over de arrestatie van iemand ivm een banale inbraak in het Watergate gebouw...

Dat maar om te illustreren dat je niet per sé alle feiten die in die periode gebeurd zijn moet samenvatten om een goed eindwerk te maken, het volstaat misschien om bepaalde zaken die er om een of andere reden belangrijk zijn voor de toekomst uit te halen en van een commentaar te voorzien waarom jij ze belangrijk vindt.

LastMohican 12 augustus 2008 14:20

Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non.

Dat is het zo'n beetje.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be