![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Beste forumleden,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij een belangrijke opdracht. Ik moet voor m'n eindwerk de politiek bespreken van: 01/07/08 tot 15/08/08 Alleen heb ik nu ondervonden dat het niet zo simpel is om gewoon in het archief van de kranten te gaan rondzoeken. Mijn vraag naar jullie toe: Zouden jullie mij alstublief in het kort kunnen zeggen wat er die afgelopen twee maanden gebeurd is ? Alvast hartelijk bedankt ! ![]() Marilien |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van 1 juli tot en met 15 augustus? Voor je eindwerk? En je hebt dat zelf op geen enkele manier bijgehouden of opgevolgd? Amai, het zal een fraai eindwerk worden...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Boven elke thread staat een datum, sorteer de relevante threads in die periode,...
Zeg, maak eens uw huiswerk zelf! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Kort samengevat: veel zever, niets opgelost
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb het wel bijgehouden,
moest ik alleen snappen wat er allemaal gebeurd is, dat zou handig zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er is in feite toch helemaal niets gebeurd, behalve een paar doorzichtige schijnbewegingen om de boel op de lange baan te schuiven. Alé, denk eens na.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() "In the late hours of 14 July 2008, after months of negotiations regarding the constitutional reform and the status of the Brussels-Halle-Vilvoorde electoral district failed, and the deadline of 15 July 2008 neared without the hope of a result, Leterme offered the resignation of his cabinet to the King. After a series of consultations, King Albert II decided to reject Prime Minister Leterme's resignation on 17 July. The royal palace said that the King had asked two senior French-speaking politicians, François-Xavier de Donnéa (MR) and Raymond Langendries (CDH), and the Minister-President of the German-speaking Community, Karl-Heinz Lambertz (SP), to establish how to start talks about institutional reform. They are expected to report back to the King by the end of the month.[5]"
Van Wikipedia. Is natuurlijk niet erg compleet maar het geeft een beeld.
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() van luiheid gesproken, allez manne zeg is wa er is gebeurd de afgelopen twee maanden
![]() rofl je had makkelijk een tijdlijn kunnen bijhouden, kost 2min per dag |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar t'is zoals er hierboven gezegd wordt, veel zever & nog steeds ronddraaien rond hetzelfde punt. Miserie. Moet ik dat gaan vertekken op m'n examen? Laatst gewijzigd door Speciall : 12 augustus 2008 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel kijk, Diamanta geeft al een goeie hint.
Een vraag: is het logisch dat een hele klas toppolitici er gedurende zoveel maanden niet in slaagt tot een akkoord te komen en dat dan "drie wijzen" op twee weken tijd er wel in zouden moeten geslaagd zijn? Het was toch zonneklaar dat die meer tijd zouden nodig hebben. En dat hebben ze gekregen. 't Is vakantie he. En Leterme moest zonodig naar China. Het is poppenkast.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Er is iets misgelopen met mijn bericht, maar je zal het wel begrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nochtans, even nuchter blijven nadenken, en je doorziet dat. Succes alleszins. Nog een tip: de politici draaien zelf al genoeg rond de pot, dat moet je niet navolgen he
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vele jaren geleden maakte iemand me attent op een klein artikeltje in de "Washington Post"
waar verder niemand enige aandacht aan schonk en zei me dat dit het belangrijkste nieuws was, dat de wereld nog maandenlang in zijn ban zou houden. Het ging over de arrestatie van iemand ivm een banale inbraak in het Watergate gebouw... Dat maar om te illustreren dat je niet per sé alle feiten die in die periode gebeurd zijn moet samenvatten om een goed eindwerk te maken, het volstaat misschien om bepaalde zaken die er om een of andere reden belangrijk zijn voor de toekomst uit te halen en van een commentaar te voorzien waarom jij ze belangrijk vindt.
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non. Non.
Dat is het zo'n beetje. |
![]() |
![]() |