Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   50.000 betogers in Keulen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112186)

driewerf 20 september 2008 17:05

50.000 betogers in Keulen

Racistencongres kan niet doorgaan - 50.000 betogers in Keulen

Het racistencongres van Pro Köln en het Vlaams Belang kan niet doorgaan. Zo'n 300 extreem-rechtse betogers raakten niet op de verzamelplaats waar het congres moest doorgaan. De organisatoren hadden gehoopt op 1.500 aanwezigen, maar dat werd niet gehaald. De tegenbetogers zijn met 50.000. Onder hen ook een delegatie van 80 Blokbusters uit ons land. Zij werden gisteravond en deze morgen vastgehouden door de politie, maar konden rond 10u30 dan toch aansluiten bij de betogingen. Het effectieve blokkeren van het racistencongres - de politie is het podium van het congres aan het afbreken - is een enorme nederlaag voor extreem-rechts.

:cheer::lsp::cheer:

Scherven A. Mok 20 september 2008 17:15

Weinig democratisch zou ik zo zeggen. Morgen krijg je hier in België misschien het omgekeerde. 500 drieste dolgedraaide LDD'ers die een 10 koppige vergadering van de lsp komen verbieden

fernand 20 september 2008 17:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3701221)
[b]

neen, is een enorme bederlaag voor links. het ware schrikbeeld van de nazi is te zien. alleen wat wij verkondigen is waar. en anders mag er geen andere mening meer zijn.
een dikke proficiat om de ware aard te laten zien.:oops:

LastMohican 20 september 2008 17:18

Onverdraagzame linkse klojo's. Als ze toch zo graag immigrantjes zien dat ze ze dan allemaal bij HEN in huis nemen en ZELF in hun onderhoud voorzien.

F***ing hippies.

Scherven A. Mok 20 september 2008 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3701245)
Onverdraagzame linkse klojo's. Als ze toch zo graag immigrantjes zien dat ze ze dan allemaal bij HEN in huis nemen en ZELF in hun onderhoud voorzien.

F***ing hippies.

Confrontatie leidt enkel tot confrontatie. Zolang wij ons niet moeten aanpassen kan een beetje toegeven toch geen kwaad. Een wereld waar elke stam zijn eigen territoriale plekje behoeft is niet meer van deze tijd. Reeds duizenden jaren zwerven en mengen mensen zich door allerlei omstandigheden. Steeds meer en steeds vlugger en dat geeft wrijvingen en we kunnen enkel maar ervoor proberen zorgen dat we het punt niet bereiken waarop de gemoederen zo verhit zijn dat samenleven volledig niet meer mogelijk is.

driewerf 20 september 2008 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican (Bericht 3701245)

F***ing hippies.

Jen bent mooi als je scheldt.
:rainbowa::rainbowa:

De Garde 20 september 2008 17:34

Alvast een schitterende reclame voor Pro Köln. Misschien krijgen we dan toch een serieuze lijst voor de Euro-verkiezingen in Duitsland.

garfield 20 september 2008 17:36

Ach blijkbaar heeft links heimwee naar de straatgevechten van de jaren 30. Met het beschadigen van privé bezit en openbare middelen bewijzen ze dat alleen maar.
De weg naar een democratische samenkomst versperren is alles behalve een democratie waardig.

driewerf 20 september 2008 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3701282)
Alvast een schitterende reclame voor Pro Köln. Misschien krijgen we dan toch een serieuze lijst voor de Euro-verkiezingen in Duitsland.

Afgang ja.
De Duitse arbeidersklasse heeft schitterend getoond dat ze geen racisten in haar straten duldt.

driewerf 20 september 2008 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 3701285)
Ach blijkbaar heeft links heimwee naar de straatgevechten van de jaren 30. Met het beschadigen van privé bezit en openbare middelen bewijzen ze dat alleen maar.
De weg naar een democratische samenkomst versperren is alles behalve een democratie waardig.

Geweld? Met 50.000 man?
Wat voor taferelen kan je verwachten indien 50.000 man echt gewelddadig zouden worden?

garfield 20 september 2008 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3701294)
Geweld? Met 50.000 man?
Wat voor taferelen kan je verwachten indien 50.000 man echt gewelddadig zouden worden?

Ik praat hier niet over aantallen.
1) Is er privé-bezit beschadigd? Ja of Nee
2) Is er collectief-bezit of overheidseigendom beschadigd? Ja of Nee
3) Is een democratisch congres op brutale en ondemocratisch wijze tegengehouden door een blokkade? Ja of nee.

3 simpele vragen, meer niet.

driewerf 20 september 2008 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 3701298)
Ik praat hier niet over aantallen.

ik praat wel over aantallen, en over hun betekenissen en hun effecten.8-)

longhorn 20 september 2008 17:49

Zeg mij eens, Driewerf, uw argumenten pro de bouw van die reusachtige moskee in centrum Keulen want dat was o.a. hetgeen uw tegenstanders wilden aankaarten? Ook graag uw argumenten pro-islamisering van het Europese continent? En kom weer niet af met ik ben niet pro-islam want uw ratachtig medegespuis(collectieve belediging) was daar om islam te verdedigen.

armando 20 september 2008 17:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3701221)
Racistencongres kan niet doorgaan - 50.000 betogers in Keulen

Het racistencongres van Pro Köln en het Vlaams Belang kan niet doorgaan. Zo'n 300 extreem-rechtse betogers raakten niet op de verzamelplaats waar het congres moest doorgaan. De organisatoren hadden gehoopt op 1.500 aanwezigen, maar dat werd niet gehaald. De tegenbetogers zijn met 50.000. Onder hen ook een delegatie van 80 Blokbusters uit ons land. Zij werden gisteravond en deze morgen vastgehouden door de politie, maar konden rond 10u30 dan toch aansluiten bij de betogingen. Het effectieve blokkeren van het racistencongres - de politie is het podium van het congres aan het afbreken - is een enorme nederlaag voor extreem-rechts.

Slaap maar rustig verder linkse vriendjes, de toekomst zal uitwijzen wie er gelijk zal krijgen.

Elio di Supo 20 september 2008 17:53

Als u voor uzelf het recht opeist om te kunnen demonstreren dan moet u dat ook kunnen verdragen van anderen. Ook al passen hun ideeën niet in uw kraampje. Niemand kan een monopolie op een recht eisen. Indien u dat toch zou wensen maakt u zichzelf enkel verdacht en het ondermijnt alleszins een claim op een morele superioriteit.

Als de linkse tegenbetogers zich enkel hadden beperkt tot een vreedzame demonstratie was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Een mobilisatie met de bedoeling om een betoging onmogelijk te maken kan ik niet meer beschouwen als een democratisch recht. En bovendien nog een dwaasheid want nu bestaat het risico dat men de rechtse betogers als de underdog gaat beschouwen met als resultaat het tegenovergestelde van wat men wilde bereiken. Je kunt toch ook moeilijk spreken van helden als er sprake is van 50.000 tegen 300.

garfield 20 september 2008 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3701301)
ik praat wel over aantallen, en over hun betekenissen en hun effecten.8-)

Ik praat over vernielingen en over het feit dat deze bijna altijd samenvallen met betogingen uit de hoek van uw bondgenoten.

driewerf 20 september 2008 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3701309)
Zeg mij eens, Driewerf, uw argumenten pro de bouw van die reusachtige moskee in centrum Keulen want dat was o.a. hetgeen uw tegenstanders wilden aankaarten? Ook graag uw argumenten pro-islamisering van het Europese continent? En kom weer niet af met ik ben niet pro-islam want uw ratachtig medegespuis(collectieve belediging) was daar om islam te verdedigen.

Ik ben niet voor de bouw van die moskee.
Ik ben niet pro-islamisering.
Ik ben geen ratachtige (Murinae) .Ik ben Homo sapiens sapiens(Hominoidea).

driewerf 20 september 2008 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door garfield (Bericht 3701318)
Ik praat over vernielingen en over het feit dat deze bijna altijd samenvallen met betogingen uit de hoek van uw bondgenoten.

Mijn bondgenoten hebben nog nooit vernielingen aangebracht.

garfield 20 september 2008 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door driewerf (Bericht 3701320)
Mijn bondgenoten hebben nog nooit vernielingen aangebracht.

Beste, ik heb genoeg plaatsen bezocht nadat uw antifa's of antigloballisten of welke naam ze op dat moment ook dragen om te weten dat er weldegelijk schade wordt aangericht.
Vaak gaat het hier om auto's, ramen en tramhokjes in mindere gevallen ook bussen, bankkantoren en hamburgerketens.

Sjaax 20 september 2008 18:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo (Bericht 3701317)
Als u voor uzelf het recht opeist om te kunnen demonstreren dan moet u dat ook kunnen verdragen van anderen. Ook al passen hun ideeën niet in uw kraampje. Niemand kan een monopolie op een recht eisen. Indien u dat toch zou wensen maakt u zichzelf enkel verdacht en het ondermijnt alleszins een claim op een morele superioriteit.

Als de linkse tegenbetogers zich enkel hadden beperkt tot een vreedzame demonstratie was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Een mobilisatie met de bedoeling om een betoging onmogelijk te maken kan ik niet meer beschouwen als een democratisch recht. En bovendien nog een dwaasheid want nu bestaat het risico dat men de rechtse betogers als de underdog gaat beschouwen met als resultaat het tegenovergestelde van wat men wilde bereiken. Je kunt toch ook moeilijk spreken van helden als er sprake is van 50.000 tegen 300.

Idd.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 3675210)
Ik snap eigenlijk niet waarom manifestaties verboden zouden moeten worden. Dat je het met een bepaald standpunt niet eens bent, al�*. Dat je een tegenmanifestatie of een betoging organiseert, oké. Maar wie ben jij dat je kan eisen dat de mening van een ander verboden moet worden?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be