![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Racistencongres kan niet doorgaan - 50.000 betogers in Keulen
Het racistencongres van Pro Köln en het Vlaams Belang kan niet doorgaan. Zo'n 300 extreem-rechtse betogers raakten niet op de verzamelplaats waar het congres moest doorgaan. De organisatoren hadden gehoopt op 1.500 aanwezigen, maar dat werd niet gehaald. De tegenbetogers zijn met 50.000. Onder hen ook een delegatie van 80 Blokbusters uit ons land. Zij werden gisteravond en deze morgen vastgehouden door de politie, maar konden rond 10u30 dan toch aansluiten bij de betogingen. Het effectieve blokkeren van het racistencongres - de politie is het podium van het congres aan het afbreken - is een enorme nederlaag voor extreem-rechts. ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Weinig democratisch zou ik zo zeggen. Morgen krijg je hier in België misschien het omgekeerde. 500 drieste dolgedraaide LDD'ers die een 10 koppige vergadering van de lsp komen verbieden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Onverdraagzame linkse klojo's. Als ze toch zo graag immigrantjes zien dat ze ze dan allemaal bij HEN in huis nemen en ZELF in hun onderhoud voorzien.
F***ing hippies. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Confrontatie leidt enkel tot confrontatie. Zolang wij ons niet moeten aanpassen kan een beetje toegeven toch geen kwaad. Een wereld waar elke stam zijn eigen territoriale plekje behoeft is niet meer van deze tijd. Reeds duizenden jaren zwerven en mengen mensen zich door allerlei omstandigheden. Steeds meer en steeds vlugger en dat geeft wrijvingen en we kunnen enkel maar ervoor proberen zorgen dat we het punt niet bereiken waarop de gemoederen zo verhit zijn dat samenleven volledig niet meer mogelijk is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 20 september 2008 om 17:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Alvast een schitterende reclame voor Pro Köln. Misschien krijgen we dan toch een serieuze lijst voor de Euro-verkiezingen in Duitsland.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach blijkbaar heeft links heimwee naar de straatgevechten van de jaren 30. Met het beschadigen van privé bezit en openbare middelen bewijzen ze dat alleen maar.
De weg naar een democratische samenkomst versperren is alles behalve een democratie waardig.
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
De Duitse arbeidersklasse heeft schitterend getoond dat ze geen racisten in haar straten duldt.
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Wat voor taferelen kan je verwachten indien 50.000 man echt gewelddadig zouden worden?
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik praat hier niet over aantallen. 1) Is er privé-bezit beschadigd? Ja of Nee 2) Is er collectief-bezit of overheidseigendom beschadigd? Ja of Nee 3) Is een democratisch congres op brutale en ondemocratisch wijze tegengehouden door een blokkade? Ja of nee. 3 simpele vragen, meer niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() ik praat wel over aantallen, en over hun betekenissen en hun effecten.
![]()
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() Zeg mij eens, Driewerf, uw argumenten pro de bouw van die reusachtige moskee in centrum Keulen want dat was o.a. hetgeen uw tegenstanders wilden aankaarten? Ook graag uw argumenten pro-islamisering van het Europese continent? En kom weer niet af met ik ben niet pro-islam want uw ratachtig medegespuis(collectieve belediging) was daar om islam te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() Als u voor uzelf het recht opeist om te kunnen demonstreren dan moet u dat ook kunnen verdragen van anderen. Ook al passen hun ideeën niet in uw kraampje. Niemand kan een monopolie op een recht eisen. Indien u dat toch zou wensen maakt u zichzelf enkel verdacht en het ondermijnt alleszins een claim op een morele superioriteit.
Als de linkse tegenbetogers zich enkel hadden beperkt tot een vreedzame demonstratie was er geen vuiltje aan de lucht geweest. Een mobilisatie met de bedoeling om een betoging onmogelijk te maken kan ik niet meer beschouwen als een democratisch recht. En bovendien nog een dwaasheid want nu bestaat het risico dat men de rechtse betogers als de underdog gaat beschouwen met als resultaat het tegenovergestelde van wat men wilde bereiken. Je kunt toch ook moeilijk spreken van helden als er sprake is van 50.000 tegen 300. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik praat over vernielingen en over het feit dat deze bijna altijd samenvallen met betogingen uit de hoek van uw bondgenoten.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben niet pro-islamisering. Ik ben geen ratachtige (Murinae) .Ik ben Homo sapiens sapiens(Hominoidea).
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 20 september 2008 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Mijn bondgenoten hebben nog nooit vernielingen aangebracht.
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vaak gaat het hier om auto's, ramen en tramhokjes in mindere gevallen ook bussen, bankkantoren en hamburgerketens.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |