Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Wat vinden jullie van mij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112187)

Turkse Nederlander 20 september 2008 17:31

Wat vinden jullie van mij?

Wat vinden jullie van mij nu ik allerlei theorien hier op dit forum heb geplaatst? Vinden jullie mij volslagen gestoord? Briliant? Of vinden jullie mij gevaarlijk? Vinden jullie mij een goed mens? Vinden jullie mij over het paard getild? Ik zou het graag willen weten.

Ik zal niet boos worden op de antwoorden:-D Dus wees eerlijk aub.

Firestone 20 september 2008 17:33

Ik mag helaas niet antwoorden ...

;-)

Hertog van Gelre 20 september 2008 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3701273)
Wat vinden jullie van mij nu ik allerlei theorien hier op dit forum heb geplaatst? Vinden jullie mij volslagen gestoord? Briliant? Of vinden jullie mij gevaarlijk? Vinden jullie mij een goed mens? Vinden jullie mij over het paard getild? Ik zou het graag willen weten.

Ik zal niet boos worden op de antwoorden:-D Dus wees eerlijk aub.

Een aardige, lichtelijk naïeve man. Voorzover ik uit je posten kan opmaken over het algemeen goedgehumeurd, wellevend en vriendelijk. Als je al gestoord bent dan lijk je me prettig gestoord. En verder lijk je me wel iemand die ik wel als buurman zou willen hebben.

Turkse Nederlander 20 september 2008 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Firestone (Bericht 3701281)

ohh 8O

:lol:

Scherven A. Mok 20 september 2008 17:47

Zoals steeds bij soortgelijke draden : een aandachtshoer :)

Turkse Nederlander 20 september 2008 17:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3701284)
Een aardige, lichtelijk naïeve man. Voorzover ik uit je posten kan opmaken over het algemeen goedgehumeurd, wellevend en vriendelijk. Als je al gestoord bent dan lijk je me prettig gestoord. En verder lijk je me wel iemand die ik wel als buurman zou willen hebben.

Geweldig man. Dit geeft me een goed gevoel. Als we ooit buren worden zal ik je uitnodigen voor een kopje koffie;-)

LastMohican 20 september 2008 17:48

Je bent volslagen gestoord.

Net zoals ik.

:D

Hertog van Gelre 20 september 2008 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3701305)
Geweldig man. Dit geeft me een goed gevoel. Als we ooit buren worden zal ik je uitnodigen voor een kopje koffie;-)

Toch wel Turkse koffie, hoop ik? Je weet wel: 'Zo zwart als de nacht, zo heet als een vrouw en zo zoet als de liefde'.

Turkse Nederlander 20 september 2008 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3701310)
Toch wel Turkse koffie, hoop ik? Je weet wel: 'Zo zwart als de nacht, zo heet als een vrouw en zo zoet als de liefde'.

Ik kan helaas geen Turkse koffie zetten:lol:

From_Vlaanderen 20 september 2008 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3701310)

Bha, koffie met suiker.

Andro 20 september 2008 18:52

Ik vind dat jij hetero bent.

Pantoffeldiertje 20 september 2008 19:12

Ik vind je een gevaar voor de samenleving ;).

Derk de Tweede 20 september 2008 19:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3701305)

Interesse ?
Zou wel goed zijn, iemand van allochtone afkomst en toch een goede Nederlander......slijm.......slijm..

http://www.baarlewerkgroep.org/

Hertog van Gelre 20 september 2008 21:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3701324)
Ik kan helaas geen Turkse koffie zetten:lol:

Turkse methode

Belangrijk bij een Turkse koffie is de selectie van de branding. Veel mensen geloven dat een Turkse koffie vooral bestaat uit donker gebrande koffie. Dit is echter niet juist. De gemalen koffie heeft eerder een rood-bruine kleur. Het traditionele kannetje, de Ibriq (Grieks: Briki) is lang en smal, meestal van koper of brons en beschikt over een lange dunne handgreep. Ibriq's zijn in verschillende afmetingen te koop, een cijfer op de onderkant van het kanetje geeft aan hoeveel kopjes erin gemaakt kunnen worden. De bereiding van Turkse koffie stuit volledig tegen de algemene koffieregel dat je koffie niet mag laten koken.
Stap 1
De mengverhoudingen laten zich makkelijk onthouden: Een eetlepel koffie per kopje, die in de ibriq gezet wordt. Indien men een twee kopjes ibriq gebruikt 2 eetlepels.
Stap 2
We gaan er vanuit dat er een tweepersoons ibriq gebruikt wordt. De vervolgstap is het toevoegen van suiker. Ook twee eetlepels.
Stap 3
Om de juiste maat te bepalen is het handig dat u voor het water toevoegen de originele kopjes gebruikt. Eventueel kunt u de smaak van de koffie nog aanvullen met kaneel of anijs.
Stap 4
Plaats het geheel op een warmtebron. Wacht tot het water aan de kook is. Net op het moment dat de koffie neigt over te koken, neemt u de kan van de warmtebron. De koffie wordt omgeroerd, waarna de kan weer op de warmtebron gaat. Opnieuw aan de kook, en nog een keer omroeren.
Stap 5
Pas als het schuim voor de derde keer bijna tot over de rand is gegaan, kan de ibriq van de warmtebron genomen worden. De Turkse specialiteit kan verdeeld worden. Niet vergeten iedereen wat van het schuim in de kopjes te doen.

MaGNiFiCaT 20 september 2008 21:24

He je niet ooit eens een topic opgestart waarin je vroeg wat wij van jou vinden?

Dope 20 september 2008 21:45

ik ken jou niet, maar zo'n topic maakt van jou per definitie een aandachtshoer

Dronkoers 20 september 2008 22:30

Chauvinistisch om te beginnen ;-)

En aandachtshoer eh :-P

Voor de rest ziet ge er mij gene gevaarlijke uit ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be