Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Zijn Moslims racisten? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=112559)

eno2 26 september 2008 09:09

Zijn Moslims racisten?

Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

We zullen het eens proberen

Bhairav 26 september 2008 09:13

"Maar wat bedoelt u nu met 'ras'?" etc...

eno2 26 september 2008 09:28

Illwill verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.

alice 26 september 2008 09:48

Als racisme gezien wordt als onderscheid tussen mensen op basis van overtuiging dan kun je er moeilijk omheen dat aanhangers van een religie die dit als basisvoorschrift heeft racistische trekjes hebben!

eno2 26 september 2008 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alice (Bericht 3711657)
Als racisme gezien wordt als onderscheid tussen mensen op basis van overtuiging dan kun je er moeilijk omheen dat aanhangers van een religie die dit als basisvoorschrift heeft racistische trekjes hebben!

Hoe voorzichtig. Je durft je dus niet uitspreken?

eno2 26 september 2008 09:57

Last Mohican verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.[/quote]

smiley 26 september 2008 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3711673)
Last Mohican verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.

Het hangt er allemaal van af wat men onder 'moslims' en 'racisme' verstaat.
Als men ongelijkheid op basis van geloof als racisme beschouwd dan is de islam inderdaad racistisch en iemand die dit geloof volgens het boekje volgt kan dan niet anders dan racistisch zijn. Een ware moslim is volgens de huidige interpretatie van 'racisme' dus wel degelijk een racist.

Moslims kunnen leven met ondergeschikte niet-moslims niet met gelijkberechtigde niet-moslims.
Koenraad Elst

De fatwa tegen Urbain Vermeulen
http://www.google.co.uk/search?hl=en...ermeulen&meta=

De mate waarin de islam zijn vijandschap jegens ongelovigen en zijn aanspraken op de politieke macht ernstig neemt, is ruwweg evenredig met de betrekkelijke sterkte van de moslimgemeenschap in een gegeven regio. Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst.

Koenraad Elst

De Islam voor Ongelovigen
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

C2C 26 september 2008 11:37

Citaat:

Zijn Moslims racisten?
Het is vooral die blik in de ogen van Moslims. Zo gewelddadig, venijnig en wreed. Echt angstaanjagend, die ogen van islamieten.

smiley 26 september 2008 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3711910)
Het is vooral die blik in de ogen van Moslims. Zo gewelddadig, venijnig en wreed. Echt angstaanjagend, die ogen van islamieten.

De ogen van bvb een Osama Bin Hiding zijn helemaal niet angstaanjagend en wreed net zomin als dat de ogen van de misdadiger van een 'profeet' angstaanjagend en wreed waren. Indien u osama in levende lijve zou tegenkomen dan zou u dat een zeer vriendelijke moslim vinden.

alice 26 september 2008 12:11

Eno 2 ik durf me best uitspreken.
Sommige moslims minachten anderen omdat het in hun ogen geen gelovigen zijn, of moslims die geen echte moslims zijn, ze minacten vrouwen uit eigen en andere culturen, mensen met andere huidskleur,seksuele geaardheid en beroepen zich al of niet op hun geloof om dit te rechtvaardigen
Andere moslims doen dit dan weer niet en zijn het dus oneens met een aantal beginsels van de leer.
Toch vinden ze zichzelf moslim.
Het ligt dus aan het standpunt van de aanhangers van de leer; duidelijk zo?

An Arkos 26 september 2008 12:19

Weer een geniale poll met genoeg ruimte voor nuance! Leve politics!

Offshore 26 september 2008 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3711626)
Illwill verklaart, dat moslims racisten zijn. Dat is racisme.

Sinds wanneer zijn moslims een ras?

Jozef Ostyn 26 september 2008 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3711595)
Sommigen mogen wel ongestraft verklaren dat ik zelf niet weet hoe racistisch ik wel ben, maar mag je hier ook ongestraft verklaren dat Moslims racisten zijn?

U moet vooral doen wat u niet laten kunt. Ook als het vrij dwaas is.

Vermits moslims mensen zijn zou het mij sterk verbazen indien er geen moslims zouden zijn die racistisch zijn en moslims die niet racistisch zijn.

C2C 26 september 2008 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 3712073)
U moet vooral doen wat u niet laten kunt. Ook als het vrij dwaas is.

Vermits moslims mensen zijn zou het mij sterk verbazen indien er geen moslims zouden zijn die racistisch zijn en moslims die niet racistisch zijn.

Allemaal goed en wel, maar het is toch vooral die blik hoor.

C2C 26 september 2008 14:09

Zo giftig en bedreigend hé.

Fallen Angel 26 september 2008 15:34

Onnozele enquête die uitgaat van een veralgemening.

Er zullen inderdaad wel racisten onder moslims zitten, maar dat wil niet zeggen dat ze allemaal racist zijn.

Zelfde zou zijn om enquête te houden over het feit dat Belgen racist zijn ja dan nee. Men kan niet iedereen over dezelfde kam scheren.

De zoveelste rechtse rommelpost.
Same shit, different day.

shaddy 26 september 2008 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3712176)
Zo giftig en bedreigend hé.

elke religie is een gif natuurlijk de islam door mo de pedo gehallucineerd tja die spant absoluut de kroon

circe 27 september 2008 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Offshore (Bericht 3712062)
Sinds wanneer zijn moslims een ras?

Sinds zijzelf het woord racisme gebruiken voor alles wat niet in hun kraam past zeker?

HAMC 27 september 2008 08:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 3711917)
De ogen van bvb een Osama Bin Hiding zijn helemaal niet angstaanjagend en wreed net zomin als dat de ogen van de misdadiger van een 'profeet' angstaanjagend en wreed waren. Indien u osama in levende lijve zou tegenkomen dan zou u dat een zeer vriendelijke moslim vinden.

Hmm, ik kwam eens een paar Turken tegen die me vertelden dat Osama helemaal geen moslim is.

Lincoln 27 september 2008 12:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 3711595)

Moslims "mogen geen" rascisten zijn, maar of dat er nu zelf rascisten zijn bij de moslims, ik denk van wel, zolang "moslims" mensen zijn !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be