Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Hoe zien jullie mij? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=116286)

Turkse Nederlander 17 december 2008 21:49

Hoe zien jullie mij?

Hoe zien jullie mij?

Turkse Nederlander 17 december 2008 21:51

Ik heb maar twee opties toegevoegd, omdat ik jullie een duidelijke keuze wil laten maken ;-)

groene flamingant 17 december 2008 21:55

Je bent gewoon een Nederlander met Turkse roots. Je moet echt je afkomst niet verloochenen om een goede Nederlander te kunnen zijn.

Je bent dus eigenlijk beiden: Nederlander én Turk.

smiley 17 december 2008 22:02

Vroeger dacht ik. Jij bent meer Nederlander dan wat anders. Tot je dit postte...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=112173

Turkse Nederlander 17 december 2008 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 3865641)
Vroeger dacht ik. Jij bent meer Nederlander dan wat anders. Tot je dit postte...

http://forum.politics.be/showthread.php?t=112173

Een Nederlander kan toch ook moslim zijn? Ik ken een Nederlander die is bekeerd tot de islam. Is hij daarom minder Nederlander geworden?

smiley 17 december 2008 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865658)
Een Nederlander kan toch ook moslim zijn? Ik ken een Nederlander die is bekeerd tot de islam. Is hij daarom minder Nederlander geworden?

Ja

Turkse Nederlander 17 december 2008 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 3865662)
Ja

8O

:oops:

;-)

filosoof 17 december 2008 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 3865662)
Ja

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865676)
8O

:oops:

;-)

De paus heeft gesproken...:roll:

filosoof 17 december 2008 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant (Bericht 3865628)
Je bent gewoon een Nederlander met Turkse roots. Je moet echt je afkomst niet verloochenen om een goede Nederlander te kunnen zijn.

Je bent dus eigenlijk beiden: Nederlander én Turk.

Voila.

smiley 17 december 2008 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3865694)

Ik ben helemaal geen volgeling van een religie. Waarom jij hier dus met de paus komt aandraven is mij een raadsel.

Turkse Nederlander 17 december 2008 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3865694)

Ik kon even geen woorden bedenken.

Bovendien ben ik geen paus:lol:

smiley 17 december 2008 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865703)
Ik kon even geen woorden bedenken.

Bovendien ben ik geen paus:lol:

Filo had het hoogst waarschijnlijk tegen mij Turkse Nederlander. Je moet hem kennen.

liberalist_NL 17 december 2008 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865616)
Hoe zien jullie mij?

Ik weet niet hoe je je in het dagelijks leven gedraagt. ;-)

Turkse Nederlander 17 december 2008 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3865705)
Ik weet niet hoe je je in het dagelijks leven gedraagt. ;-)

Ik beroof dagelijks oude vrouwtjes en buschauffeurs:lol:

Turkse Nederlander 17 december 2008 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865707)
Ik beroof dagelijks oude vrouwtjes en buschauffeurs:lol:

Grapje forumvrienden. Dit zou ik nooit doen. Ik zou wel proberen een oud vrouwtje van een roofovervaller te redden als ik een reele kans zou maken.

liberalist_NL 17 december 2008 22:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865658)

Als je moslim bent slechts in de poëtisch-identitaire zin en voor de rest 3/4 van je Heilig Boek negeert of verkwanselt (zoals ook de meeste christenen doen), dan niet.

Als je echt vijf keer per dag bidt, jezelf vaker dan gemiddeld wast, enkel ritueel geslacht vlees eet, jij je vrouw aankleedt in plaats van zij zichzelf, je moslims beter behandelt dan andere landgenoten, dan maakt dat je wel veel minder Nederlander.

smiley 17 december 2008 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865711)
Grapje forumvrienden. Dit zou ik nooit doen. Ik zou wel proberen een oud vrouwtje van een roofovervaller te redden als ik een reele kans zou maken.

Dat hoefde je echt niet te vertellen hoor turkse Nederlander. Ieder forumlid weet immers dat jij een toffe knul bent.

Turkse Nederlander 17 december 2008 22:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3865712)
Als je moslim bent slechts in de poëtisch-identitaire zin en voor de rest 3/4 van je Heilig Boek negeert of verkwanselt (zoals ook de meeste christenen doen), dan niet.

Als je echt vijf keer per dag bidt, jezelf vaker dan gemiddeld wast, enkel ritueel geslacht vlees eet, jij je vrouw aankleedt in plaats van zij zichzelf, je moslims beter behandelt dan andere landgenoten, dan maakt dat je wel veel minder Nederlander.

Jij bekijkt het Nederlander zijn dus meer als een verzameling van overtuigingen, waarden, normen en gedrag dan als een etnische identiteit. Voor jou is een Chinees die zich volledig volgens de Nederlandse gebruiken gedraagt dus meer Nederlander dan een etnische Nederlander die een fundamentalistische leer aanhangt. Is dat correct?

Turkse Nederlander 17 december 2008 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 3865717)
Dat hoefde je echt niet te vertellen hoor turkse Nederlander. Ieder forumlid weet immers dat jij een toffe knul bent.

Dank je wel smiley. Er komen echter altijd nieuwe leden bij. Ze zouden misschien een verkeerd beeld van mij kunnen krijgen.

smiley 17 december 2008 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander (Bericht 3865720)
Jij bekijkt het Nederlander zijn dus meer als een verzameling van overtuigingen, waarden, normen en gedrag dan als een etnische identiteit. Voor jou is een Chinees die zich volledig volgens de Nederlandse gebruiken gedraagt dus meer Nederlander dan een etnische Nederlander die een fundamentalistische leer aanhangt. Is dat correct?

Inderdaad. Correct

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be