![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ik zal stukjes plaatsen uit de Koran waarin wetenschappelijke feiten staan die pas in de laatste eeuw(en) ontdekt zijn. Daarna zal ik bijbelverzen plaatsen waarin de komst van de profeet Mohamed voorspeld wordt:
De Big-Bang theorie staat in de Koran. Wetenschappers zijn het erover eens dat alle massa in het universum samengepakt was en dat door een knal al het massa over het heelal verspreid was: "Hebben zij die ongelovig zijn dan niet gezien dat de hemelen en de aarde een samenhangende massa waren? Wij hebben ze toen van elkaar gescheiden en Wij hebben uit water al het levende gemaakt. Zullen zij dan niet geloven?" (Koran 21:30) In de vers hierboven staat dat uit water al het levende gemaakt is. Dat is inderdaad waar. Mensen bijvoorbeeld bestaan voor bijna 70% uit water. In de vers hieronder kunnen we nog een wetenschappelijk feit vinden namelijk de uitdeining van het universum. Na de Big bang heeft alle massa een snelheid meegekregen hierdoor gaat de massa nog steeds uit verder elkaar. "De hemel, wij hebben hem gebouwd met macht. Werkelijk, wij breiden hem uit" (Koran 51:47) De aarde wordt beschermd door de ozonlaag. Dit staat ook in de Koran: "En wij hebben de hemel tot een beschermend dak gemaakt. Maar zij wenden zich van Zijn tekenen af." (Koran 21:31) Er staan nog veel meer wetenschappelijke feiten in. Zie hiervoor de video hieronder van dr. Zakir Naik: http://nl.youtube.com/watch?v=bcfjHNPCOZI http://nl.youtube.com/watch?v=NwGwdV9cW4E |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Mohammed in de bijbel
Bekijk eerst deze video: http://nl.youtube.com/watch?v=_c4Sj_GRZ_o Lees nu de onderstaande verzen: Later zal de pleitbezorger, de heilige Geest die de Vader namens mij zal zenden, jullie alles duidelijk maken en alles in herinnering brengen wat ik tegen jullie gezegd heb - Johannes 14:26 Zoals we weten is de bijbel in het verleden vaak aangepast. "de heilige Geest" in dit stukje is er waarschijnlijk bijverzonnen. Lees nu de volgende stukken uit Johannes 16:7-14 [16:7]Werkelijk, het is goed voor jullie dat ik ga, want als ik niet ga zal de pleitbezorger niet bij jullie komen, maar als ik weg ben, zal ik hem jullie zenden. [16:8]Wanneer hij komt zal hij jullie duidelijk maken wat zonde, gerechtigheid en oordeel is. [16:9]Zonde - dat ze niet in mij geloven [16:10]Gerechtigheid - dat ik naar de Vader ga en jullie met niet meer zien [16:11]oordeel - dat de heerser over deze wereld is veroordeeld. [16:12]Ik heb jullie nog veel meer te zeggen, maar jullie kunnen het nog niet verdragen. [16:13]De Geest van de waarheid zal jullie wanneer hij komt, de weg wijzen naar de volle waarheid. Hij zal niet namens zichzelf spreken, maar hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat. [16:14]Door juliie bekend te maken wat hij van mij heeft, zal hij mij eren. In de bijbel wordt met heilige geest vaak de aartsengel Gabriel (Cebrail) bedoeld en soms de profeet Mohamed (vzmh). De engel Gabriel kwam naar de profeet Mohamed en vertelde hem de openbaring. Mohamed vertelde de openbaringen weer door. In de bijbelvers Johannes 16:14 wordt dit beschreven "hij zal zeggen wat hij hoort en jullie bekendmaken wat komen gaat". Volgens de christenen zal de heilige geest "vertellen wat hij hoort". Waarom heeft de heilige geest dat nodig? Volgens de christenen is de heilige geest God dus weet hij alles. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allez, jongen,nu meende ik dat jij tenminste een geintegreerd normaal geval waard.
Begint die ook nog met zijn wetenschappelijk koransprookjes. Waar zijn uw zeven hemelen waar de zon en de maan inhangen? allez, begin maar hé En dan nog eens: dat paard, de burak waarmee uwe Mohammed de nog niet gebouwde Al Aqsa moskee schijnt te hebben bezocht in Jeruzalem (die moskee is pas eeuwen later gebouwd... maar kom) en daarna is mogen gaan kijken in die zeven hemelen, leeft dat nog? Of is dat samen met de eenhoorn een rustige dood gestorven? Of staat dat samen met de eenhoorn in één van die zeven hemelen op stal of zo?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 20 september 2008 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Dit is echt indrukwekkend. In de Koran staat dat er een expansie van de aarde is.
And the earth, He expanded it after that. (Qur'an 79:30) Bekijk nu deze video: http://nl.youtube.com/watch?v=VjgidAICoQI& In de huidige video wordt de theorie verworpen dat de continenten drijvende platen zijn. Ik weet niet of het helemaal waar is maar het is wel interessant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik respecteer alle mensen en probeer met iedereen goed om te gaan. Ik houd me ook aan de gebruiken in Nederland. ik heb Nederlandse vrienden etc. Ik respecteer de Nederlandse rechtstaat. Ik weet niet hoe ik nog geintegreerder kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
allez, het amusement dan maar.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wetenschap is momenteel het interessantse instrument om de werkelijkheid te proberen vatten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk nu niet dat de hier aanwezige katholieken nog geloven dat de aarde plat is... en dat de zon ondergaat in een modderpoel.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De theorie van de groeiende aarde is al lang verworpen omwille van het feit dat het zeer grote vragen oproept op het vlak van de kernfysica en wordt dus vandaag de dag slechts ondersteund door een handvol wetenschappers. De kwestie rond de theorie van de groeiende aarde is recent terug opgelaaid onder invloed van religieus dogmatisme.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 september 2008 om 13:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als je de koran wenst te gebruiken om de door de westerse wetenschappen bewezen verschijnselen te gaan claimen, dan moet je alle in de koranverzen beschreven "wonderen der natuur" voor waar aannemen, en niet enkel: "en allah zei dat de appel uit de boom viel" waarna Turkse Nederlander en zijn consoorten dan even gaan beweren dat Newton de zwaartekrachttheorie uit de koran heeft gehaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Als je daar zit waar die man is, dan ga je inderdaad de aarde en de zon zo beschouwen. Maar de vorm van de aarde t.o.v de realiteit en niet t.o.v de mens op aarde is inderdaad rond, en dat zien we duidelijk in andere verzen: http://www.parvez-video.com/quran_earth.asp Laatst gewijzigd door Ahmes : 20 september 2008 om 14:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() En hoe legt ge uit dat de hemel blijkbaar kan beschikken over een onuitputtelijke voorraad maagden ? En waarom zijn al deze maagden vrouwelijk ? Waarom gingen die dan allemaal dood ? Heeft Allah niet graag maagden ? Wat als een maagd sterft, krijgt die dan ook 72 maagden, of wordt ie zelf een van die maagden ?
Ingewikkeld hoor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat je gewoon opmerkt is volgens jou wetenschap? de zonsONDERGANG en de zonsOPGANG kan idd door iedereen opgemerkt worden. en de maan die SCHIJNT ook, waarom hebben muzelmannen daar dan nog Allah voor nodig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister
|
![]() Dat is gewoon kletskoek. De koran staat buiten de Heilige Geschriften (OT en NT) en werd in elkaar geflanst en gekopieerd uit de Bijbel. Mozes is daar plots een moslim en de Aartsengel Gabriël die als boodschapper optrad werd ook mee overgenomen. En dat in de Bijbel de pedofiel-crimineel Mohammend bedoeld wordt onder "de heilige geest", dat is gewoon té absurd en té walgelijk voor woorden. Een verdrinkend man zal zich zelfs aan een grashalm vastklampen en dat is precies wat hier gebeurd. Blijkbaar stelt de wetenschappelijke-academische wereld niet veel voor in de moslimwereld wanneer het op theologie aankomt. Ook de koran-verzen zeggen in feite niets en kunnen op 1000 verschillende manieren geïnterpreteerd worden.
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klinkt al helemaal anders dan eeuwigdurend copuleren met 72 blijvend onervaren meiskes, inclusief de constante bloedstroom die ze daarbij menen te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Burger
|
![]() Voor geïnteresseerden, een boek en een debat over dit onderwerp:
Boek The Bible, The Qur'an and Science by Maurice Bucaille Video (4 delen) The Qur'an and the Bible in the light of Science: Dr. William Campbell en Dr. Zakir Naik Laatst gewijzigd door Ahmes : 20 september 2008 om 16:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor één keer ![]() |
|
![]() |
![]() |