![]() |
BBL pleit voor 100 km/u op autosnelwegen
BBL-pleit-voor-100-km-u-op-autosnelwegen
Als dit de verkeersveiligheid idd kan verhogen in zo een mate, is dat het proberen waard. Dan doe ik het met plezier wat rustiger aan. (68 doden minder per jaar!!!) Als je de >300 reacties leest, denk ik echter niet al te veel medestanders te hebben.:-( |
onozele zotten zijn het, we mogen hier godverdomme niets meer doen, 'n mens mag niet meer drinken, niet meer roken, in de GB liggen enkel nog light-producten, we mogen maar 30 meer op zones die dat helemaal niet vereisen, we mogen geen grappen meer maken of de medemens is geshocked, we moeten een dure roetfilter steken in de wagen en dan nog steeds 90 rijden voor smog, enz enz enz...
Weet ge wat? Ge kunt uw 100km/u in uw nolleke draaien |
Trouwens, er zijn 68 minder doden door 20 km/u minder te rijden op de autosnelweg????
Ten eerste moeten daar geen voetgangers lopen Ten tweede, als ik u tik aan 100 of 120, kapot zijt ge toch. En ten derde, onze wagens worden steeds maar veiliger, maar toch zijn er nog steeds meer doden? Een mens zou denken, veiligere wagen? Dan mogen we wat sneller rijden voor hetzelfde aantal slachtoffers... Maar neeeeeeen... :roll: |
100km/h is veels te traag. 120 ook, oersaai.
(behalve dan met een 2cv en het dakje open). Als je 6 maanden aan een 2cv aan het vijzen bent geweest om toch die 120 te halen. Weliswaar niet echt verantwoord met zo'n ding, maar zelf tegen 92 een camion inhalen die tegen 91 rijdt ook niet echt. |
...en Kathleen van Brempt ziet het nog zitten ook? 8O
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF22012009_065 |
Citaat:
En het verschil tussen 100 of 120? Groter dan je denkt. Als die DESKUNDIGEN berekenen dat zo een beperking 68 minder doden (geen katten en konijnen, maar mensen) kan opbrengen, wie ben ik om daaraan te twijfelen? Maar misschien bent u ook een verkeersdeskundige? |
/
|
Citaat:
|
Werd al duidelijk genuanceerd door VAB en Touring, terecht.
|
Citaat:
Het stomme is steeds dat ze zeggen dat er veel verkeersdoden zijn door overdreven snelheid. Dus als je me even kan volgen, ge moet er geen deskundige voor zijn... Iemand veroorzaakt een verkeersdode door overdreven snelheid, dus door zich niet aan de snelheid (bijvoorbeeld 120) te houden. Waarom zou diezelfde persoon zich plots dan wél aan het bordje 100 gaan houden? |
Citaat:
ik zelf rij altijd 110 op de autosnelweg, vroeger 120-130. het verschil is echt merkbaar, je rijdt rustiger, je ziet veel meer van het verkeer en je verbruikt nog eens minder. |
Betuttelen en alsmaar meer regeltjes en beperkingen gaan onze wegen niet veiliger maken.
De Burger aanzetten tot "zelf nadenken" is de enige goede weg. Het verantwoordelijkheidsbesef van de mensen aanwakkeren is heilzamer dan onnozele wetten. Kijk maar naar onze Oosterburen. De "snelste" en tegelijk de "veiligste" wegen van de wereld. |
Citaat:
En als het druk is dan rij ik gewoon mee met de linksrijdende massa. Nu die massa rijdt wel 130km/u Maar op de ring 100km/u zal niet veel verschil maken volgens mij, want je kunt toch nergens meer dan 100 vlammen op gans de ring tenzij dat stukje bij den heizel, dus ik weet eigenlijk niet wat ze daar nu willen regelmenteren, 100kmu bord installeren naast de file.. is zoals een 15% belasting heffen op 0% interesten |
Wat ik ook niet snap, als ze de capaciteit van de spoorwegen willen verhogen, moeten ze de treinen doen sneller rijden. Maar als je de autostrade de files wil verminderen moet je blijkbaar de snelheid doen zakken,d at snap ik niet waarom dat is ???
|
Citaat:
FUCK THAT SHIT 120 op de snelweg/ 100 op ringwegen en primaire wegen en terug 60 in de bebouwde kom aub aan schooluitgangen mag het 30 blijven tijdens de openingsuren van de schoolpoort daarvoor of daarna terug de normale snelheid. Resultaat is dat je dan een stuk minder files hebt omdat je veel snellere doorstroom hebt, minder wachttijd aan zijstraten = ook minder uitstoot !! |
Citaat:
|
Citaat:
|
120 moet niet ineens overal 100 worden.
zet gewoon 100 op de meest filegevoelige stukken autosnelweg (A12, E19, E40 (Brussel - Haasrode), E40 (Brussel - Gent), A2 (E40 - Wilsele), Ring Brussel, Ring Antwerpen, Ring Gent, E34 (Antwerpen - E314) en E17 (Antwerpen - Gent)). met een lagere snelheid heeft een weg meer capaciteit (cfr het blokrijden) en kunnen de files vermindert worden + minder fijn stof in het meest geindustrialiseerde/bewoonde deel van Vlaanderen (de Ruit). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:39. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be