Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 januari 2009, 19:42   #1
onveiligheidsgevoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 47
Standaard BBL pleit voor 100 km/u op autosnelwegen

BBL-pleit-voor-100-km-u-op-autosnelwegen

Als dit de verkeersveiligheid idd kan verhogen in zo een mate, is dat het proberen waard. Dan doe ik het met plezier wat rustiger aan. (68 doden minder per jaar!!!)

Als je de >300 reacties leest, denk ik echter niet al te veel medestanders te hebben.
onveiligheidsgevoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 21:47   #2
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

onozele zotten zijn het, we mogen hier godverdomme niets meer doen, 'n mens mag niet meer drinken, niet meer roken, in de GB liggen enkel nog light-producten, we mogen maar 30 meer op zones die dat helemaal niet vereisen, we mogen geen grappen meer maken of de medemens is geshocked, we moeten een dure roetfilter steken in de wagen en dan nog steeds 90 rijden voor smog, enz enz enz...
Weet ge wat?
Ge kunt uw 100km/u in uw nolleke draaien
__________________

Laatst gewijzigd door bentje : 22 januari 2009 om 21:50.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 21:49   #3
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Trouwens, er zijn 68 minder doden door 20 km/u minder te rijden op de autosnelweg????
Ten eerste moeten daar geen voetgangers lopen
Ten tweede, als ik u tik aan 100 of 120, kapot zijt ge toch.
En ten derde, onze wagens worden steeds maar veiliger, maar toch zijn er nog steeds meer doden?
Een mens zou denken, veiligere wagen? Dan mogen we wat sneller rijden voor hetzelfde aantal slachtoffers... Maar neeeeeeen...
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2009, 22:12   #4
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

100km/h is veels te traag. 120 ook, oersaai.
(behalve dan met een 2cv en het dakje open).

Als je 6 maanden aan een 2cv aan het vijzen bent geweest om toch die 120 te halen. Weliswaar niet echt verantwoord met zo'n ding, maar zelf tegen 92 een camion inhalen die tegen 91 rijdt ook niet echt.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 00:59   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

...en Kathleen van Brempt ziet het nog zitten ook?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF22012009_065
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai

Laatst gewijzigd door Dronkoers : 23 januari 2009 om 01:00.
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 07:22   #6
onveiligheidsgevoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 januari 2009
Berichten: 47
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Trouwens, er zijn 68 minder doden door 20 km/u minder te rijden op de autosnelweg????
Ten eerste moeten daar geen voetgangers lopen
Ten tweede, als ik u tik aan 100 of 120, kapot zijt ge toch.
En ten derde, onze wagens worden steeds maar veiliger, maar toch zijn er nog steeds meer doden?
Een mens zou denken, veiligere wagen? Dan mogen we wat sneller rijden voor hetzelfde aantal slachtoffers... Maar neeeeeeen...
Het gaat niet over voetgangers op de snelweg, maar over bestuurders en passagiers. "Veiliger" wagens en SUV's geven u een vals gevoel van veiligheid.
En het verschil tussen 100 of 120? Groter dan je denkt. Als die DESKUNDIGEN berekenen dat zo een beperking 68 minder doden (geen katten en konijnen, maar mensen) kan opbrengen, wie ben ik om daaraan te twijfelen?
Maar misschien bent u ook een verkeersdeskundige?
onveiligheidsgevoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 08:14   #7
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

/

Laatst gewijzigd door Mosasaurus : 23 januari 2009 om 08:16.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 08:15   #8
Mosasaurus
Banneling
 
 
Mosasaurus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2004
Locatie: Limburg allein
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosasaurus Bekijk bericht
wanneer gaan die groene flurken eens echt iets voor de natuur doen?
Dit idee komt waarschijnlijk uit het door wiet beneveld brein van een groene bospoeper zonder rijbewijs die ergens in de buurt van het Kathelijneplein in Brussel woont.

Als ze echt iets willen doen voor de natuur, dan mogen ze eens gaan lobbyen om de 2de fase van de VEN-afbakening (Vlaams Ecologisch Netwerk) uit te voeren,
of een aanpassing van de wetgeving betreffende ruimtelijke ordenning wat betreft monumentale hoogstammige bomen enz...

Neen, de autobestuurder is het weer geweest
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 08:29   #9
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Werd al duidelijk genuanceerd door VAB en Touring, terecht.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 08:37   #10
bentje
Parlementsvoorzitter
 
bentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 november 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onveiligheidsgevoel Bekijk bericht
Het gaat niet over voetgangers op de snelweg, maar over bestuurders en passagiers. "Veiliger" wagens en SUV's geven u een vals gevoel van veiligheid.
En het verschil tussen 100 of 120? Groter dan je denkt. Als die DESKUNDIGEN berekenen dat zo een beperking 68 minder doden (geen katten en konijnen, maar mensen) kan opbrengen, wie ben ik om daaraan te twijfelen?
Maar misschien bent u ook een verkeersdeskundige?
Het woord deskundige is overroepen en interesseert me ook geen reet, 120 in plaats van 100 op de autosnelweg veranderd niets.
Het stomme is steeds dat ze zeggen dat er veel verkeersdoden zijn door overdreven snelheid.
Dus als je me even kan volgen, ge moet er geen deskundige voor zijn...
Iemand veroorzaakt een verkeersdode door overdreven snelheid, dus door zich niet aan de snelheid (bijvoorbeeld 120) te houden.
Waarom zou diezelfde persoon zich plots dan wél aan het bordje 100 gaan houden?
__________________
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 09:37   #11
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Het woord deskundige is overroepen en interesseert me ook geen reet, 120 in plaats van 100 op de autosnelweg veranderd niets.
Het stomme is steeds dat ze zeggen dat er veel verkeersdoden zijn door overdreven snelheid.
Dus als je me even kan volgen, ge moet er geen deskundige voor zijn...
Iemand veroorzaakt een verkeersdode door overdreven snelheid, dus door zich niet aan de snelheid (bijvoorbeeld 120) te houden.
Waarom zou diezelfde persoon zich plots dan wél aan het bordje 100 gaan houden?
tuurlijk verandert 100 tov 120 veel, je reactiesnelheid wordt wat meer relevanter om maar iets te zeggen.

ik zelf rij altijd 110 op de autosnelweg, vroeger 120-130. het verschil is echt merkbaar, je rijdt rustiger, je ziet veel meer van het verkeer en je verbruikt nog eens minder.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 10:07   #12
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Betuttelen en alsmaar meer regeltjes en beperkingen gaan onze wegen niet veiliger maken.

De Burger aanzetten tot "zelf nadenken" is de enige goede weg. Het verantwoordelijkheidsbesef van de mensen aanwakkeren is heilzamer dan onnozele wetten.

Kijk maar naar onze Oosterburen. De "snelste" en tegelijk de "veiligste" wegen van de wereld.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 23 januari 2009 om 10:07.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 10:52   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Betuttelen en alsmaar meer regeltjes en beperkingen gaan onze wegen niet veiliger maken.

De Burger aanzetten tot "zelf nadenken" is de enige goede weg. Het verantwoordelijkheidsbesef van de mensen aanwakkeren is heilzamer dan onnozele wetten.

Kijk maar naar onze Oosterburen. De "snelste" en tegelijk de "veiligste" wegen van de wereld.
je ziet het resultaat van dat zelf nadenken, als ik een lege autostrade zie dan denk ik gewoon gas tot 200km/u
En als het druk is dan rij ik gewoon mee met de linksrijdende massa. Nu die massa rijdt wel 130km/u

Maar op de ring 100km/u zal niet veel verschil maken volgens mij, want je kunt toch nergens meer dan 100 vlammen op gans de ring tenzij dat stukje bij den heizel, dus ik weet eigenlijk niet wat ze daar nu willen regelmenteren, 100kmu bord installeren naast de file.. is zoals een 15% belasting heffen op 0% interesten

Laatst gewijzigd door brother paul : 23 januari 2009 om 10:53.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 10:57   #14
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.666
Standaard

Wat ik ook niet snap, als ze de capaciteit van de spoorwegen willen verhogen, moeten ze de treinen doen sneller rijden. Maar als je de autostrade de files wil verminderen moet je blijkbaar de snelheid doen zakken,d at snap ik niet waarom dat is ???
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 10:59   #15
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onveiligheidsgevoel Bekijk bericht
BBL-pleit-voor-100-km-u-op-autosnelwegen

Als dit de verkeersveiligheid idd kan verhogen in zo een mate, is dat het proberen waard. Dan doe ik het met plezier wat rustiger aan. (68 doden minder per jaar!!!)

Als je de >300 reacties leest, denk ik echter niet al te veel medestanders te hebben.
Kijk die doden zijn het gevolg van onvoorzichtig gedrag, te zware ladingen en noem maar op. Laten we allemaal 50 gaan rijden op de snelweg, als er dan nog 4 doden vallen kunnen we het jaar daarna het aantal doden halveren door de snelheid te halveren joepie 25km/uur in 2011 ?
FUCK THAT SHIT 120 op de snelweg/ 100 op ringwegen en primaire wegen en terug 60 in de bebouwde kom aub aan schooluitgangen mag het 30 blijven tijdens de openingsuren van de schoolpoort daarvoor of daarna terug de normale snelheid. Resultaat is dat je dan een stuk minder files hebt omdat je veel snellere doorstroom hebt, minder wachttijd aan zijstraten = ook minder uitstoot !!
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 11:00   #16
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tuurlijk verandert 100 tov 120 veel, je reactiesnelheid wordt wat meer relevanter om maar iets te zeggen.

ik zelf rij altijd 110 op de autosnelweg, vroeger 120-130. het verschil is echt merkbaar, je rijdt rustiger, je ziet veel meer van het verkeer en je verbruikt nog eens minder.
rij ineens 90 . je gaat nog rustiger rijden en nog minder verbruiken .. of pak ineens de trein dan ga je nog minder verbruiken !
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 11:01   #17
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
...en Kathleen van Brempt ziet het nog zitten ook?

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF22012009_065
Die wil alleen dat we met paard en kar op pad gaan .. net als die eikels van de BBL .. ik heb ze nochtans niets horen zeggen over snelheids verlaging voor vrachtwagens .. ow ja juist die rijden op water ...
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 11:04   #18
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

120 moet niet ineens overal 100 worden.

zet gewoon 100 op de meest filegevoelige stukken autosnelweg (A12, E19, E40 (Brussel - Haasrode), E40 (Brussel - Gent), A2 (E40 - Wilsele), Ring Brussel, Ring Antwerpen, Ring Gent, E34 (Antwerpen - E314) en E17 (Antwerpen - Gent)).

met een lagere snelheid heeft een weg meer capaciteit (cfr het blokrijden) en kunnen de files vermindert worden + minder fijn stof in het meest geindustrialiseerde/bewoonde deel van Vlaanderen (de Ruit).

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 januari 2009 om 11:06.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 11:10   #19
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat ik ook niet snap, als ze de capaciteit van de spoorwegen willen verhogen, moeten ze de treinen doen sneller rijden. Maar als je de autostrade de files wil verminderen moet je blijkbaar de snelheid doen zakken,d at snap ik niet waarom dat is ???
daar is ook niets aan te snappen want een verlaging van de snelheid leidt enkel tot files, een vals veiligheidsgevoel, frustraties omdat je niet kan invoegen etc ... je moet nu eenmaal af en toe op je gas drukken om op een veilige manier een manouvre te doen, dat er veel mensen dat niet begrijpen is logisch .. tot ze een simulatie zien dan snappen ze het .. ik doe deze job al 14 jaar en bots CONSTANT op een hoop van de pot gerukte rugridders die enkel raaskallen over snelheid en impact op het leefmilieu, terwijl ze niet willen raken aan het vrachttransport, uitbreiding van infrastructuur (ja zelfs in natuurgebied als het nodig is), onteigeningen zonder inspraak als het voor algemeen nut is is ook allang verleden tijd in dit advocatenapenland
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2009, 11:14   #20
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
120 moet niet ineens overal 100 worden.

zet gewoon 100 op de meest filegevoelige stukken autosnelweg (A12, E19, E40 (Brussel - Haasrode), E40 (Brussel - Gent), A2 (E40 - Wilsele), Ring Brussel, Ring Antwerpen, Ring Gent, E34 (Antwerpen - E314) en E17 (Antwerpen - Gent)).

met een lagere snelheid heeft een weg meer capaciteit (cfr het blokrijden) en kunnen de files vermindert worden + minder fijn stof in het meest geindustrialiseerde/bewoonde deel van Vlaanderen (de Ruit).
Blokrijden en lagere snelheid mag je niet op die manier linken. Blokrijden is rijden in blok onder begeleiding, je zit dus met veel kleinere gaten tussen de wagens dan ze allemaal een lagere snelheid te laten rijden. Maar ook blokrijden heeft z'n beperkingen hoor als de toevloet te groot is werkt dit zelfs haverechts op de capaciteit
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be