Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Anna_List (https://forum.politics.be/showthread.php?t=118724)

Nelle 5 februari 2009 15:33

Anna_List

Oké, ik weet dat Anna het uitgehangen heeft en dat hij te ver gegaan is, maar het forum zonder Anna is toch niet hetzelfde, is het niet mogelijk om hem amnestie te verlenen?

Allé, we missen hem echt wel :-(

vlijmscherp 5 februari 2009 15:34

is hij nu nog altijd geband??

Nelle 5 februari 2009 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3961860)

hij heet een permban

vlijmscherp 5 februari 2009 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3961867)
hij heet een permban

8O

allé, da was nu toch nie vandoen?? :cry:

tronca 5 februari 2009 16:16

Wie een tijdelijke ban probeert te omzeilen, krijgt een verlenging van de oorspronkelijke ban. Wie echter zeer hardleers is en na een eerste waarschuwing opnieuw een nick aanmaakt om een ban te omzeilen is hier niet meer welkom. Amnestie bestaat niet op dit forum en dat zal zo blijven. Ook voor 'leuke mensen' gelden onze regels. Wij hebben veel geduld maar het is niet oneindig.

Nelle 5 februari 2009 16:40

Anna vroeg of ik dit nog even wou tonen:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3961900)
Ik laat Anna aan het woord ;-)

ik had het forumreglement goed gelezen ... de mods hanteren het niet naar de letter ... er staat permban : voor de dubbelnick, er staat niks in van een permban voor die originele nick ...
ik vergiste me dus ... las dat reglement te technisch, juridisch (beetje autistisch dus)

manta 5 februari 2009 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 3962052)
Wie een tijdelijke ban probeert te omzeilen, krijgt een verlenging van de oorspronkelijke ban. Wie echter zeer hardleers is en na een eerste waarschuwing opnieuw een nick aanmaakt om een ban te omzeilen is hier niet meer welkom. Amnestie bestaat niet op dit forum en dat zal zo blijven. Ook voor 'leuke mensen' gelden onze regels. Wij hebben veel geduld maar het is niet oneindig.

Is het niet mogelijk om iemand een ban te geven voor een bepaald subforum ???
Iemand die het te bont maakt op maatschappelijke nog toegeng geven op de rest van het forum , maar niet meer in maatschappelijke ...
Zo is er ook een straf maar heeft de persoon in kwestie nog de mogelijkheid om over andere dingen te discussiëren en te praten .
Iemand die z'n rijbewijs wordt afgenomen mag toch ook nog te voet gaan ...:-(

duveltje382 5 februari 2009 18:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3961860)

Belangen niet hij is voor 14 dagen geband

Edit heeft hij dan nog geprobeerd om onder een andere nick terug te komen 8O

Groentje-18 5 februari 2009 19:56

Anna List een perman?! :shock:

Anna heeft trouwens gelijk in zijn reactie via Nelle van het forumregelement. Er staat toch:

Citaat:

Onmiddellijke verbanning
In sommige gevallen zal de moderatie onmiddellijk overgaan tot een ban. Dit is onder andere het geval in onderstaande situaties:

* dubbelnicks die gebruikt worden om een ban te omzeilen
* forumgangers die bedreigingen uiten aan het adres van de moderatie (bijv. gerechtelijke stappen)
http://forum.politics.be/misc.php?do=cfrules

Als ik goed kan lezen staat hier "als iemand die gebanned is een dubbelnick gebruikt (om zijn ban te omzeilen), wordt deze dubbelnick onmiddellijk gebanned" toch?
Er staat niets over het bannen van de aanvankelijke nick, laat staan over het permanent bannen ervan. :?

Ik vind het wel logisch dat dubbelnicks van gebanden ook gebanned worden, omdat een ban anders zijn functie verliest.

Wat me wel opvalt is dat ik hier regelmatig tijdelijk of permanent gebanden zie gebruik maken van een nieuw account. Soms is dit overduidelijk, bv een account die verschijnt de dag dat (of even erna) een persoon gebanned werd, en weer stapsgewijs verdwijnd van zodra deze persoon ontbanned wordt. Kennelijk grijpt de moderatie dus niet altijd in, maar slechts soms?
Hoe komt dit? Gaat dit in willekeur of om technische zekerheid?
Waren er bvb in het geval van Anna List bewijzen dat de accounts Mama Lust en Mama kust van hem waren (van die eerste weet ik dat het wel zo was, van de tweede niet... :?) en was dat bij al die andere dubbelnicks niet het geval?
Ik hoop dat er bewijzen waren, want anders zou er tijdens mijn ban evengoed een grapjas de nick "roodtje-18" hebben kunnen maken, wat blijkbaar zou kunnen zorgen voor een permban van de nick groentje-18? :?

Steben 5 februari 2009 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3962528)
Waren er bvb in het geval van Anna List bewijzen dat de accounts Mama Lust en Mama kust van hem waren (van die eerste weet ik dat het wel zo was, van de tweede niet... :?) en was dat bij al die andere dubbelnicks niet het geval?
Ik hoop dat er bewijzen waren, want anders zou er tijdens mijn ban evengoed een grapjas de nick "roodtje-18" hebben kunnen maken, wat blijkbaar zou kunnen zorgen voor een permban van de nick groentje-18? :?

IP adressen...

Daarenboven heeft Anna duidelijk openlijk gekozen om gesjeesd te worden. Hij vroeg er letterlijk om. Ik vermoed dat Anna het allemaal op dat moment ook effectief beu was (al was het maar in een vlaag) en nu pas wil terugkomen.

Tis hier nog altijd een privé-initiatief he. Er is geen enkele macrowettelijke bepaling die zegt wat dit forum moet hanteren als regels.

De_Laatste_Belg 5 februari 2009 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3962540)
IP adressen

Er worden geen 'nicks' geband. Maar mensen.

Steben 5 februari 2009 20:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3962544)

Wel ja... hardleerse toch.

De_Laatste_Belg 5 februari 2009 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steben (Bericht 3962546)
Wel ja... hardleerse toch.

Moeilijke evenwichtsoefening. Insurbordinatie bannen en genoeg harden tolereren om de discussies levendig te houden.

Jij en ik zijn ook geen doetjes. :-P8-):twisted:

lantjes 6 februari 2009 10:00

Onder het motto: REGLEMENT IS REGLEMENT !!

Maar toch is het jammer, ook voor zijnen schonen avatar...

circe 6 februari 2009 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De_Laatste_Belg (Bericht 3962544)

en ik maar denken dat ze IP adressen bannen.

Maar het begint zo wel lekker saai te worden met alle interessante en intelligente mensen die op foetsie staan.

Zwartengeel 6 februari 2009 10:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 3963135)
Onder het motto: REGLEMENT IS REGLEMENT !!

Maar toch is het jammer, ook voor zijnen schonen avatar...

Tja, als ik op mijn werk een emmer water over mijn baas zijn kop uitgiet ga ik ook niet meer moeten terugkeren. Voor de lol of niet...

abou Anis 6 februari 2009 13:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nelle (Bericht 3962142)
Anna vroeg of ik dit nog even wou tonen:

Doe jij nu geen dienst als dubbelnick van Anna List? In elk geval dient jouw nick nu om de ban van Anna List te omzeilen.

circe 6 februari 2009 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3963418)
Doe jij nu geen dienst als dubbelnick van Anna List? In elk geval dient jouw nick nu om de ban van Anna List te omzeilen.

klopt! hoe erg.

*KNIP*

Privacyschendingen en persoonlijke aanvallen zijn beiden overtredingen van het forumreglement zoals u ondertussen al wel zou mogen weten.

SP.A Bruin 6 februari 2009 17:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 3963418)

Waar maak jij je druk om?

HAMC 6 februari 2009 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3963431)
klopt! hoe erg.

*KNIP*

Privacyschendingen en persoonlijke aanvallen zijn beiden overtredingen van het forumreglement zoals u ondertussen al wel zou mogen weten.

Oei, circe, je was nog maar net terug.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be