Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Suggesties & Mededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Thread Closed (https://forum.politics.be/showthread.php?t=119068)

Karma 11 februari 2009 21:40

Thread Closed

Waarom worden de draden die hier nog een beetje actueel zijn hier zo vlug gesloten?

Anna List?
Groentje-18?

Vanmorgen nog een kleine reactie ... ondertussen moet ik gaan werken ... kom thuis ... reactie terug maar draad gesloten ... geen reactie terug meer mogelijk.

tronca 11 februari 2009 21:56

Omdat de vragen over hun bans beantwoord zijn en ik het nut niet inzie van threads open te laten over mensen die hier niet meer welkom zijn en ook niet meer kunnen reageren.

Als u nog vragen heeft over het reglement, dan kan u daarover een nieuwe thread starten.

Karma 11 februari 2009 22:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 3974462)
Omdat de vragen over hun bans beantwoord zijn en ik het nut niet inzie van threads open te laten over mensen die hier niet meer welkom zijn en ook niet meer kunnen reageren.

Als u nog vragen heeft over het reglement, dan kan u daarover een nieuwe thread starten.

Heel even Tronca ... ik ben niet sowieso tegen de moderatie. Ik beschouw het zelfs als een heel moeilijke job om juist te kunnen analyseren.
Zelf ben ik nogal "gestructureerd" waarmee ik bedoel dat ik ook graag alles op een rijtje heb.
Anna List ken ik niet zo goed maar van Groentje heb ik verschillende postings gelezen en het viel me op dat zij (ik vermoed dat het een "zij" is) steeds probeerde om zo opbouwend, constructief mogelijk te zijn zonder de realiteit te verliezen.
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het dus betreur dat zij haar op een bepaald moment misschien heeft laten meesleuren door een gedreven iets. Van haar had ik dat nooit verwacht.

Ik wil een voorbeeld geven ... vorige week is mijn vrouw opgenomen in het hospitaal ... vrij ernstig. Waarschijnlijk lange hersteltijd (laat ons hopen dat het op die manier kan).
De dag na haar opname wordt ik geflitst aan 31 per uur in een zone dertig.
Normaal zou ik daar niet op reageren en gewoon betalen maar door de privé gemoedstoestand ben ik terug gereden om die flik zijn huid uit te schelden. Ik wil er aan toevoegen dat ik feitelijk zo niet in elkaar zit in 99 procent van mijn leven.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel ... de ene dag is gewoon de andere niet.

Ik begrijp dat de moderatie op een bepaald moment de puntjes op de I wil zetten maar verlies aub niet jullie eigen gevoel.

Starfire 11 februari 2009 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3974503)
Anna List ken ik niet zo goed maar van Groentje heb ik verschillende postings gelezen en het viel me op dat zij (ik vermoed dat het een "zij" is) steeds probeerde om zo opbouwend, constructief mogelijk te zijn zonder de realiteit te verliezen.
Eigenlijk moet ik zeggen dat ik het dus betreur dat zij haar op een bepaald moment misschien heeft laten meesleuren door een gedreven iets. Van haar had ik dat nooit verwacht.

In het geval van Groentje-18 werd er geduld genoeg uitgeoefend. Een waarschuwing, een berisping, meerdere berispingen, een tijdelijke ban... Die tijdelijke ban heeft duidelijk weinig uitgehaald gezien de hele hetze bleef duren. We spreken hier niet over een gebeuren van één dag of één week, dit is al maanden aan de gang. Dubbelnicks gaan aanmaken om je ban te omzeilen en hetzelfde gedrag verderzetten met je dubbelnick, getuigt niet van goeie wil of een nieuw begin.

P.be moet aangenaam blijven voor iedereen en dat is het de laatste tijd allesbehalve. We hopen dat het nu terug wat rustiger kan worden zodat p.be aantrekkelijk blijft voor iedere forummer.

Karma 11 februari 2009 22:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starfire (Bericht 3974526)
In het geval van Groentje-18 werd er geduld genoeg uitgeoefend. Een waarschuwing, een berisping, meerdere berispingen, een tijdelijke ban... Die tijdelijke ban heeft duidelijk weinig uitgehaald gezien de hele hetze bleef duren. We spreken hier niet over een gebeuren van één dag of één week, dit is al maanden aan de gang.

Eerlijk gezegd ... ik denk dus dat ze op "een ei" zat ... heb anders geen verklaring. Volgens hoe ik Groentje kende (van hier) was ze eigenlijk zo niet ... let op ... ze hield wel aan haar standpunt ... en dat apprecieerde ik juist aan haar.

Citaat:

Dubbelnicks gaan aanmaken om je ban te omzeilen en hetzelfde gedrag verderzetten met je dubbelnick, getuigt niet van goeie wil of een nieuw begin.
Nee ... getuigd wel van standvastigheid rond je eigen ideeën.

Citaat:

P.be moet aangenaam blijven voor iedereen en dat is het de laatste tijd allesbehalve. We hopen dat het nu terug wat rustiger kan worden zodat p.be aantrekkelijk blijft voor iedere forummer.
Volledig akkoord ... maar als moderatie moet je kunnen incalculeren dat discussies dikwijls gemoederen doen oplopen. Ga maar eens naar een café waar niet iedereen van dezelfde mening is.

van Maerlant 11 februari 2009 23:02

Citaat:

P.be moet aangenaam blijven voor iedereen en dat is het de laatste tijd allesbehalve.

Vooral sinds uw verschijnen hier, nu ik erover nadenk.

Flanelcondoom 12 februari 2009 01:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant (Bericht 3974689)
Vooral sinds uw verschijnen hier, nu ik erover nadenk.

Er is altijd al spanning geweest tussen het forumvee en de moderatoren.

Flanelcondoom 12 februari 2009 01:42

Nuja, in het geval van sommige forumleven die verbannen zijn kan ik begrijpen dat mensen het onterecht vinden. Mensen kunnen zich dingen heel erg aantrekken, en dan irrationeel handelen. Vreemd genoeg ook op een forum. Ze kunnen nadien wel kalmeren, maar dan is het te laat.

Ik kan niet oordelen over Anna List, maar in het geval van Groentje-18 was het naar mijn mening wel zo. Dat grietje had last van PMS of was op een andere manier opgejut, ze deed het niet in koude bloede.

Savatage 12 februari 2009 14:38

Citaat:

In het geval van Groentje-18 werd er geduld genoeg uitgeoefend. Een waarschuwing, een berisping, meerdere berispingen, een tijdelijke ban... Die tijdelijke ban heeft duidelijk weinig uitgehaald gezien de hele hetze bleef duren. We spreken hier niet over een gebeuren van één dag of één week, dit is al maanden aan de gang. Dubbelnicks gaan aanmaken om je ban te omzeilen en hetzelfde gedrag verderzetten met je dubbelnick, getuigt niet van goeie wil of een nieuw begin.

De ban van Groentje-18 is imo correct hoor, ze vroeg er haast om. Ik vind het wel wat overbodig om volledige threads zomaar af te sluiten omdat er 1 of 2 personen het forumreglement negeren, daar straf je iedereen mee.

Rudy 12 februari 2009 15:03

Citaat:

Zo ben je wel iemand kwijt die, volgens mij toch, meestal op een interessante manier uitgebreid en met kennis van zakens reageert. Ik heb de aanleiding tot de (definitieve?) ban niet gevolgd. Ik heb wel hier en daar wat escalerende lange tenen-reacties gelezen, maar niets om iemand buiten te kieperen. Soit, 'k vind het spijtig dat we iemand kwijt zijn die toch steeds de moeite deed om een afdoend antwoord te formuleren. Jammer.

alice 12 februari 2009 20:48

Zo denk ik ook over Circe die blijkbaar ook niet meer welkom is?

Karma 12 februari 2009 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tronca (Bericht 3974462)

Geef ze dan de kans om zich wel nog te kunnen verdedigen ... enkel hier bijvoorbeeld en laat ons de verdediging (geen inmenging van forumleden) volgen ... nadien een stemming van een forumjury .... Dat zou pas democratie zijn.

Karma 12 februari 2009 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3975916)
Zo ben je wel iemand kwijt die, volgens mij toch, meestal op een interessante manier uitgebreid en met kennis van zakens reageert. Ik heb de aanleiding tot de (definitieve?) ban niet gevolgd. Ik heb wel hier en daar wat escalerende lange tenen-reacties gelezen, maar niets om iemand buiten te kieperen. Soit, 'k vind het spijtig dat we iemand kwijt zijn die toch steeds de moeite deed om een afdoend antwoord te formuleren. Jammer.

Met deze stelling ben ik het volmondig eens.

Flanelcondoom 12 februari 2009 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3976579)
Geef ze dan de kans om zich wel nog te kunnen verdedigen ... enkel hier bijvoorbeeld en laat ons de verdediging (geen inmenging van forumleden) volgen ... nadien een stemming van een forumjury .... Dat zou pas democratie zijn.

De moderatie volgt strict de leer op van Niccolo Machiavelli, mijn beste Karma.

Karma 12 februari 2009 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3976584)
De moderatie volgt strict de leer op van Niccolo Machiavelli, mijn beste Karma.

Niccolo Machiavelli's hebben altijd en overal bestaan. Slechts als ze een grote invloed hebben op de werkelijke machthebbers zijn ze gevaarlijk.

Niettemin beschouw ik de mensen van de moderatie als mensen die proberen te doen wat ze moeten doen. Hopelijk is er inderdaad gene Niccolo bij hen binnen geslopen.

Flanelcondoom 12 februari 2009 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 3976598)
Niccolo Machiavelli's hebben altijd en overal bestaan. Slechts als ze een grote invloed hebben op de werkelijke machthebbers zijn ze gevaarlijk.

Niettemin beschouw ik de mensen van de moderatie als mensen die proberen te doen wat ze moeten doen. Hopelijk is er inderdaad gene Niccolo bij hen binnen geslopen.

Ik heb liever een Machiavelli aan de macht dan een naieve idealist. Het zijn deze laatsten die de meeste schade toebrengen.

Een forum is uiteraard een andere zaak. Maar bepaalde dingen moeten gebeuren, of er komt opstand (forumvee is ontevreden), of er volgt een buitenlandse invasie (klacht door politie tegen eigenaar forum).

Ik ken fora die zeer streng worden gemodereerd. Er heerst ook wel sereniteit en rust, maar geen open sfeer. Een beetje zoals Singapore.
Dit is dan weer wel een los gemodereerd forum. Ik kan mij hier behoorlijk veel permiteren, vind ik. Ik moet toegeven dat ik een paar keer te ver ging en nog niks had.

De vraag is natuurlijk: moeten de moderatoren machinaal de regels hanteren of moeten ze een beetje met hun hart modereren?

Flanelcondoom 13 februari 2009 00:14

Hier stond zonet een bericht van Groentje+18.

Dit even geheel terzijde.

Nynorsk 13 februari 2009 00:16

de moderatie is ontzettend snel vandaag.
'k had het zo wel verwacht, heb 'm opgeslaan voor ie kon verwijderd worden.
bedliteratuur :cheer:

Savatage 13 februari 2009 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom (Bericht 3976765)
Hier stond zonet een bericht van Groentje+18.

Dit even geheel terzijde.

Nu zonet? Enkele minuten geleden bedoel je?

Flanelcondoom 13 februari 2009 00:23

Ja, zo'n 8 minuten voordat ik mijn opmerking maakte. Lange post. Dat arm meisje had er moeite ingestoken.

Heel dit verhaal doet mij ergens denken aan Solzjenitsyn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be