Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Laat het weten! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=120132)

Den Duisteren Duikboot 10 maart 2009 09:49

Laat het weten!

Ook forumleden zijn sterfelijk. Jammer genoeg weten we er eigenlijk weinig van. Het kan gebeuren dat er morgen eentje dood met zijn kop op het toetsenbord stort of bij de nakende nederlaag van het VB van een brug tuimelt. Zo iemand "verdwijnt" van het forum en niemand weet waarom. Verbannen? Forummoe? Zonder internet gevallen? Op wereldreis? We weten het niet...

Daarom stel ik voor dat iedereen in zijn adresboekje het adres opneemt van de firma Politics.be. Als de nabestaanden dat boekje raadplegen om overlijdensbrieven te verspreiden, zullen ze ook politics.be inlichten.

Er stelt zich wel één probleem: hoe weten de p.be.-medewerkers om wie het gaat? Ze kennen immers wel de nickname, maar zelden de echte. Weten de nabestaanden wel onder welke pseudoniem hun dierbare zijn of haar politieke modderkluiten op politics.be gooide?

Ik zou zeggen: vind er iets op, zodat ook uw medeforummers om uw dood kunnen rouwen als het eindelijk zover is.

Gezwind,
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot 10 maart 2009 09:52

P.S. Heeft politics.be wel een postadres?

Frutella 10 maart 2009 12:12

Je brengt het niet enorm vertederen, maar raakt wel een kern van waarheid.
't Is waar. Ik heb het me ook al afgevraagd. Online bouwen sommige mensen ware kennissen- en mogelijk zelfs vriendenkringen uit, maar als x of y plots niet meer online komt weet niemand wat er is gebeurt. PCprobleem? Of veel erger? Misschien ziek, betrokken bij een ongeval? Of gestorven?

Ik heb zo al eens vernomen dat iemand iets gekocht had op e-bay. Na het geld gestort te hebben wou het goed maar niet aankomen. De man diende een klacht in tegen de verkoper. Hij bleek te laat te zijn... deze was ondertussen gestorven.
Zoiets is best wel eng.

Al je accounts (facebook, mailadressen, wat is het nog allemaal?), samen met je geheime wachtwoorden, blijven immers nog wel bestaan... geen kat die erin kan en ziet welke contactpersonen hier bvb allemaal inzitten. Is er toevallig iemand die hier voorzorgsmaatregelen omtrent heeft genomen? (Ik hoop dat dit voor niemand nodig is. :?)

Zelf ken ik online ook mensen die ik graag zou willen steunen als er iets met hun scheelt, laat staan hoe ik me erbij zou voelen als ze er op een dag niet meer zouden zijn.

Den Duisteren Duikboot 10 maart 2009 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frutella (Bericht 4016040)
Is er toevallig iemand die hier voorzorgsmaatregelen omtrent heeft genomen? (Ik hoop dat dit voor niemand nodig is. :?)

Ik heb in mijn adresboekje naast gewone adressen ook e-mailadressen opgenomen van mensen wier gewone adres ik niet ken en een kruisje gezet - met "legende" - bij de mensen die op de hoogte moeten worden gesteld van mijn eventuele overlijden. Het probleem is natuurlijk dat een overlijdensbrief een tastbaar bewijs is; een e-mail kan evengoed van een wel erg flauwe grappenmaker afkomstig zijn.

netslet 10 maart 2009 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4016104)
Ik heb in mijn adresboekje naast gewone adressen ook e-mailadressen opgenomen van mensen wier gewone adres ik niet ken en een kruisje gezet - met "legende" - bij de mensen die op de hoogte moeten worden gesteld van mijn eventuele overlijden. Het probleem is natuurlijk dat een overlijdensbrief een tastbaar bewijs is; een e-mail kan evengoed van een wel erg flauwe grappenmaker afkomstig zijn.

Een overlijdensbrief kan toch ook evengoed van een flauwe grappenmaker komen.

Den Duisteren Duikboot 10 maart 2009 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4016105)
Een overlijdensbrief kan toch ook evengoed van een flauwe grappenmaker komen.

Ik weet het niet. Kun je zoiets makkelijk namaken? Bestaan er geen vereisten voor die de authenticiteit garanderen?

netslet 10 maart 2009 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4016155)
Ik weet het niet. Kun je zoiets makkelijk namaken? Bestaan er geen vereisten voor die de authenticiteit garanderen?

Waarschijnlijk wel, maar dat kan natuurlijk ook gefaked worden.

En je bent zelf niet op de hoogte van die vereisten. Laat staan dat veel andere mensen daar van op de hoogte zijn of gaan opzoeken. Als het er maar officieel genoeg uitziet zal de meerderheid der mensen er waarschijnlijk wel intrappen.

't blijft fraude natuurlijk.

Derk de Tweede 10 maart 2009 14:23

Op een ander Nederlands forum heb ik dat twee keer meegemaakt, gelukkig konden we toen in beide gevallen een bloemstukje bezorgen.
Op een ander forum van een bepaalde hobby bleek één van de forummers aan een zeer ernstige progressieve spierziekte te lijden. Nog maar een kerel van 30en een levensverwachting van nog geen 10 jaar.
Voor die man is een actie georganiseerd en is één van zijn droomwensen alsnog in vervulling gegaan.
Zo zijn Hollanders: grote bek op het forum, maar wel met een klein hartje.

Peregrinus 10 maart 2009 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door netslet (Bericht 4016169)
Waarschijnlijk wel, maar dat kan natuurlijk ook gefaked worden.

En je bent zelf niet op de hoogte van die vereisten. Laat staan dat veel andere mensen daar van op de hoogte zijn of gaan opzoeken. Als het er maar officieel genoeg uitziet zal de meerderheid der mensen er waarschijnlijk wel intrappen.

't blijft fraude natuurlijk.

Da's gemakkelijk het achterhalen. Je belt gewoon naar de begrafenisondernemer die de uitvaartplechtigheid regelt. Die zal kunnen bevestigen of het om een klant gaat of niet.

En, wie gaat er zich met zulke onzin bezig houden?

420yeahbaby 10 maart 2009 18:33

Kzal mijn log in gegevens met alias laten opnemen in mijn testament hoor

En log in op mijn account, en laat ze weten dat ik dood ben

Peregrinus 10 maart 2009 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frutella (Bericht 4016040)
Je brengt het niet enorm vertederen, maar raakt wel een kern van waarheid.
't Is waar. Ik heb het me ook al afgevraagd. Online bouwen sommige mensen ware kennissen- en mogelijk zelfs vriendenkringen uit, maar als x of y plots niet meer online komt weet niemand wat er is gebeurt. PCprobleem? Of veel erger? Misschien ziek, betrokken bij een ongeval? Of gestorven?
.

Inderdaad. Er zal een tijd komen dat de eerste internetters en forummers bejaard zullen zijn en een voor een beginnen afvallen.

Ik denk dat in de toekomst wel een en andere initiatieven zullen genomen worden.

Mitgard 10 maart 2009 19:03

heel uw leven geobsedeerd zijn door de dood.
en dan stomweg doodgaan.

beetje lullig niet, duisteren.

Mitgard 10 maart 2009 19:07

on topic:

internet is een erg oppervlakkig en vluchtig medium van komen-en-gaan.
op het internet zijn overledenen veel rapper vergeten dan irl.

Knipp 10 maart 2009 20:46

Idee 4
-------
Knipp's official e-death announcements.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be