![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ook forumleden zijn sterfelijk. Jammer genoeg weten we er eigenlijk weinig van. Het kan gebeuren dat er morgen eentje dood met zijn kop op het toetsenbord stort of bij de nakende nederlaag van het VB van een brug tuimelt. Zo iemand "verdwijnt" van het forum en niemand weet waarom. Verbannen? Forummoe? Zonder internet gevallen? Op wereldreis? We weten het niet...
Daarom stel ik voor dat iedereen in zijn adresboekje het adres opneemt van de firma Politics.be. Als de nabestaanden dat boekje raadplegen om overlijdensbrieven te verspreiden, zullen ze ook politics.be inlichten. Er stelt zich wel één probleem: hoe weten de p.be.-medewerkers om wie het gaat? Ze kennen immers wel de nickname, maar zelden de echte. Weten de nabestaanden wel onder welke pseudoniem hun dierbare zijn of haar politieke modderkluiten op politics.be gooide? Ik zou zeggen: vind er iets op, zodat ook uw medeforummers om uw dood kunnen rouwen als het eindelijk zover is. Gezwind, Den Duisteren Duikboot |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() P.S. Heeft politics.be wel een postadres?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Je brengt het niet enorm vertederen, maar raakt wel een kern van waarheid.
't Is waar. Ik heb het me ook al afgevraagd. Online bouwen sommige mensen ware kennissen- en mogelijk zelfs vriendenkringen uit, maar als x of y plots niet meer online komt weet niemand wat er is gebeurt. PCprobleem? Of veel erger? Misschien ziek, betrokken bij een ongeval? Of gestorven? Ik heb zo al eens vernomen dat iemand iets gekocht had op e-bay. Na het geld gestort te hebben wou het goed maar niet aankomen. De man diende een klacht in tegen de verkoper. Hij bleek te laat te zijn... deze was ondertussen gestorven. Zoiets is best wel eng. Al je accounts (facebook, mailadressen, wat is het nog allemaal?), samen met je geheime wachtwoorden, blijven immers nog wel bestaan... geen kat die erin kan en ziet welke contactpersonen hier bvb allemaal inzitten. Is er toevallig iemand die hier voorzorgsmaatregelen omtrent heeft genomen? (Ik hoop dat dit voor niemand nodig is. ![]() Zelf ken ik online ook mensen die ik graag zou willen steunen als er iets met hun scheelt, laat staan hoe ik me erbij zou voelen als ze er op een dag niet meer zouden zijn. Laatst gewijzigd door Frutella : 10 maart 2009 om 12:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Ik heb in mijn adresboekje naast gewone adressen ook e-mailadressen opgenomen van mensen wier gewone adres ik niet ken en een kruisje gezet - met "legende" - bij de mensen die op de hoogte moeten worden gesteld van mijn eventuele overlijden. Het probleem is natuurlijk dat een overlijdensbrief een tastbaar bewijs is; een e-mail kan evengoed van een wel erg flauwe grappenmaker afkomstig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En je bent zelf niet op de hoogte van die vereisten. Laat staan dat veel andere mensen daar van op de hoogte zijn of gaan opzoeken. Als het er maar officieel genoeg uitziet zal de meerderheid der mensen er waarschijnlijk wel intrappen. 't blijft fraude natuurlijk.
Laatst gewijzigd door netslet : 10 maart 2009 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op een ander Nederlands forum heb ik dat twee keer meegemaakt, gelukkig konden we toen in beide gevallen een bloemstukje bezorgen.
Op een ander forum van een bepaalde hobby bleek één van de forummers aan een zeer ernstige progressieve spierziekte te lijden. Nog maar een kerel van 30en een levensverwachting van nog geen 10 jaar. Voor die man is een actie georganiseerd en is één van zijn droomwensen alsnog in vervulling gegaan. Zo zijn Hollanders: grote bek op het forum, maar wel met een klein hartje.
![]() |
#9 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
En, wie gaat er zich met zulke onzin bezig houden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Kzal mijn log in gegevens met alias laten opnemen in mijn testament hoor
En log in op mijn account, en laat ze weten dat ik dood ben
Onder invloed van de duivel. Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 10 maart 2009 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat in de toekomst wel een en andere initiatieven zullen genomen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() heel uw leven geobsedeerd zijn door de dood.
en dan stomweg doodgaan. beetje lullig niet, duisteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() on topic:
internet is een erg oppervlakkig en vluchtig medium van komen-en-gaan. op het internet zijn overledenen veel rapper vergeten dan irl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Idee 4
------- Knipp's official e-death announcements. |
![]() |
![]() |