Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Een plezierreisje van politiekers op kosten van de gemeenschap. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=121340)

Hallebarde 5 april 2009 22:19

Een plezierreisje van politiekers op kosten van de gemeenschap.

Van 4 april tot 15 april is de Mission d’Etude Annuelle du Bureau du Parlement Wallon aan de gang, zeg maar één van de jaarlijkse plezierreisjes van een aantal politiekers met echtgenotes of lieven, op kosten van de belastingbetaler, natuurlijk.

Ditmaal betreft het een uitstapje naar de Verenigde Staten (Etats-Unis . Nouveau Mexique, Arizona, Californie, volgens de officiële gegevens), een land waarvan onder andere José Happart zeer goed de taal kent, zoals we allen weten.

U kunt gans het reisprogramma uitpluizen op

http://www.parlement-wallon.be/media...-progr-usa.pdf

De deelnemers aan de reis zijn

José HAPPART ; Michel LEBRUN ; Jacqueline CHRIQUI ; Charles JANSSENS ; Marcelle BUSCHEMAN ; Jean-Claude VAN CAUWENBERGHE ; Colette ISTA ; Jean-Pierre DARDENNE ; Jocelyne COLLET ; René THISSEN ; Marie-Louise MARECHAL ; Maurice BAYENET ; Eliane GOBLET ; Jean-Luc BOCK.

Kostprijs van het plezierreisje volgens de pers : 80.000 euro, zijnde 5.714 euro per deelnemer. Volgens mij, als ik zo het reisprogramma bekijk, nog flink onderschat, overigens.

Bon, we moeten daar geen tekeningetje bij maken, denk ik. Een schoolvoorbeeld van indecent profitariaat en van verspilling van gemeenschapsgeld. Zelfs in Wallonië gaan er stemmen op dat dit totaal onaanvaardbaar is, ja zelfs een groot deel der Waalse parlementsleden vindt het “ongepast” (niet dat ze er iets aan doen, natuurlijk : volgende keer mogen zij misschien zelf mee, dus…).

Ach, dat kan ons geen ene bal schelen, zullen velen hier denken : de Walen doen met hun gemeenschapsgeld wat ze willen. Waar dat geld vandaan komt doet dan even niets terzake, allez.

Maar nog even daargelaten of het nu om Wallonië of Vlaanderen gaat, het moet de belgicisten onder u toch wel aanspreken, want het gaat tenslotte om België, nietwaar.

Welnu mannen, zeg eens : vindt u dat allemaal perfect aanvaardbaar ? Wordt België (of Wallonië) hier erg mee vooruit geholpen ?

Svennies 5 april 2009 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde (Bericht 4049444)
Van 4 april tot 15 april is de Mission d’Etude Annuelle du Bureau du Parlement Wallon aan de gang, zeg maar één van de jaarlijkse plezierreisjes van een aantal politiekers met echtgenotes of lieven, op kosten van de belastingbetaler, natuurlijk.

Ditmaal betreft het een uitstapje naar de Verenigde Staten (Etats-Unis . Nouveau Mexique, Arizona, Californie, volgens de officiële gegevens), een land waarvan onder andere José Happart zeer goed de taal kent, zoals we allen weten.

U kunt gans het reisprogramma uitpluizen op

http://www.parlement-wallon.be/media...-progr-usa.pdf

De deelnemers aan de reis zijn

José HAPPART ; Michel LEBRUN ; Jacqueline CHRIQUI ; Charles JANSSENS ; Marcelle BUSCHEMAN ; Jean-Claude VAN CAUWENBERGHE ; Colette ISTA ; Jean-Pierre DARDENNE ; Jocelyne COLLET ; René THISSEN ; Marie-Louise MARECHAL ; Maurice BAYENET ; Eliane GOBLET ; Jean-Luc BOCK.

Kostprijs van het plezierreisje volgens de pers : 80.000 euro, zijnde 5.714 euro per deelnemer. Volgens mij, als ik zo het reisprogramma bekijk, nog flink onderschat, overigens.

Bon, we moeten daar geen tekeningetje bij maken, denk ik. Een schoolvoorbeeld van indecent profitariaat en van verspilling van gemeenschapsgeld. Zelfs in Wallonië gaan er stemmen op dat dit totaal onaanvaardbaar is, ja zelfs een groot deel der Waalse parlementsleden vindt het “ongepast” (niet dat ze er iets aan doen, natuurlijk : volgende keer mogen zij misschien zelf mee, dus…).

Ach, dat kan ons geen ene bal schelen, zullen velen hier denken : de Walen doen met hun gemeenschapsgeld wat ze willen. Waar dat geld vandaan komt doet dan even niets terzake, allez.

Maar nog even daargelaten of het nu om Wallonië of Vlaanderen gaat, het moet de belgicisten onder u toch wel aanspreken, want het gaat tenslotte om België, nietwaar.

Welnu mannen, zeg eens : vindt u dat allemaal perfect aanvaardbaar ? Wordt België (of Wallonië) hier erg mee vooruit geholpen ?

Ah cé bon ,de walen plannen snoepreisjes met vlaams geld....

Natuurlijk mijn beste Hallebarde, het heeft nooit anders geweest....

De vlamingen genereren en de franstaligen potverteren....;-)

lollysticky 5 april 2009 22:46

terzijde gelaten van waar het geld komt of zou komen, het is schandalig dat deze mensen zichzelf 'politiekers' durven noemen; maarja... sinds enkele jaren is de definitie veranderd naar: profiteur, hypocriet, zakkenvuller,... etc

Svennies 5 april 2009 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 4049523)
terzijde gelaten van waar het geld komt of zou komen, het is schandalig dat deze mensen zichzelf 'politiekers' durven noemen; maarja... sinds enkele jaren is de definitie veranderd naar: profiteur, hypocriet, zakkenvuller,... etc

Dat feit is al ietwat langer aan de orde mijn beste...Alléén valt het nu de laatste jaren een béétje beter op....de huidige politieke kaste staat niet ten dienste van het landsbelang,maar wél volledig voor hun eigenbelang...

En mijn beste, wie heeft deze politieke paria's de kans gegeven om hun bloedzuigerspraktijk te vervolmaken....Juist ja....

born2bewild 5 april 2009 22:59

vlak voor het einde van de legislatuur graaien waar mogelijk.

zoals plunderingen in een rampgebied.

oh ja, en ze zijn nog solidair, democratisch en niet verzuurd.
Niet vergeten

Hallebarde 5 april 2009 23:10

Intussen zijn de belgicisten hun Vademecum der Platte Beledigingen aan ’t napluizen om ergens een “argument’ te vinden waarmee ze een vermeend groot gelijk kunnen halen, om dan snel weer heldhaftig de kop in het zand te steken.

Vette Pois(s)on 5 april 2009 23:13

Hopelijk kunnen ze Engels, want anders zie ik niet in at ze er kunnen gaan doen.

Haja, dat is het punt, ze gaan er naar toe om niks te doen...

Hallebarde 5 april 2009 23:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4049567)
Hopelijk kunnen ze Engels, want anders zie ik niet in at ze er kunnen gaan doen.

Haja, dat is het punt, ze gaan er naar toe om niks te doen...

Eten, drinken, met hun lief in de Ritz-Carlton rollebollen, en zelfs even tien kilometer fietsen, voor wat de épouses betreft.

Dat zou ik toch niet niks noemen, nietwaar.

Laat het ons étude noemen, allez.

Descartes Jr 6 april 2009 11:58

't Waalse kruim reist en petit-comité
naar Albuquerque en Santa-Fé.
Ook de Golden Bridge
en de Grand Canyon Ridge.
Le consul Flamand traduira l'Anglais.

Babeth 6 april 2009 12:51

ge kunt het ook in een Haiku gooien hè...

De Waalse Haan kraait
in den vreemde en hij lacht
want een ander betaalde

brother paul 6 april 2009 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4049989)
't Waalse kruim reist en petit-comité
naar Albuquerque en Santa-Fé.
Ook de Golden Bridge
en de Grand Canyon Ridge.
Le consul Flamand traduira l'Anglais.

waarom schrijf jij in rijmpjes ?

Descartes Jr 6 april 2009 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 4050281)
waarom schrijf jij in rijmpjes ?

ik denk dat ik daar de democratische vrijheid voor heb. Iets op tegen ?

Jij hebt het recht het niet te lezen. Daar heb ikzelf ook niks op tegen.

Zapatista 6 april 2009 17:14

Mijn God! Laten we snel afscheuren van deze profiteurs, zoiets zouden wij als pure Vlaming nooit doen. Snel, bel naar de moeder van Filip Dewinter zodat hij deze wantoestanden kan toelichten aan ons trots ras!

Vette Pois(s)on 6 april 2009 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4050447)
Mijn God! Laten we snel afscheuren van deze profiteurs, zoiets zouden wij als pure Vlaming nooit doen. Snel, bel naar de moeder van Filip Dewinter zodat hij deze wantoestanden kan toelichten aan ons trots ras!

Nu al een zonnesteek?

globalmedia 6 april 2009 17:26

Citaat:

touché :-D

Zapatista 6 april 2009 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4050456)
Nu al een zonnesteek?

Ik was even overweldigt door dit toch sterk argument...

Cyrano 6 april 2009 17:34

Citaat:

Uw (mijn) God zal je hier niet helpen. Zijn eerste vertegenwoordiger, de kardinaal, zong laatst nog een Te Deum pour la Belgique et le Roi.
Die andere god , Allah, is niet geïnteresseerd om een stro in de weg te leggen van de waals-linkse islampooiers en cdh-regularisateurs. Een cado-reisje kan er van af.

Dus schik u in uw lot en betaal.

Vette Pois(s)on 6 april 2009 17:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista (Bericht 4050465)
Ik was even overweldigt door dit toch sterk argument...

Hier wees nog wat meer overweldigd:

-God
-profiteurs
-pure Vlaming
-moeder van Filip Dewinter
-trots ras

Zapatista 6 april 2009 17:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4050472)
Hier wees nog wat meer overweldigd:

-God
-profiteurs
-pure Vlaming
-moeder van Filip Dewinter
-trots ras

U doet een poging tot ... ?

Descartes Jr 6 april 2009 17:50

Ik denk dat ik ooit toch eens een ernstig politicus (bestaat die ?) onder de arm ga nemen om een wetsvoorstel te doen om dergelijke 'studiereizen' ten behoeve van het Belgisch publiek te laten uitvoeren door Belgische werkloze filologen, economen, sociologen, industriële medewerkers, ... (zonder hun madame) die met meer kennis van zaken de 'pointe' van hun bezoek dienen te verslaan in een publiek verslag dat achteraf in alle kranten verschijnt.

Voor mijn part gaat le prince Philippe en zijn madame mee ... om de 'deuren te openen'

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be