![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Van 4 april tot 15 april is de Mission d’Etude Annuelle du Bureau du Parlement Wallon aan de gang, zeg maar één van de jaarlijkse plezierreisjes van een aantal politiekers met echtgenotes of lieven, op kosten van de belastingbetaler, natuurlijk.
Ditmaal betreft het een uitstapje naar de Verenigde Staten (Etats-Unis . Nouveau Mexique, Arizona, Californie, volgens de officiële gegevens), een land waarvan onder andere José Happart zeer goed de taal kent, zoals we allen weten. U kunt gans het reisprogramma uitpluizen op http://www.parlement-wallon.be/media...-progr-usa.pdf De deelnemers aan de reis zijn José HAPPART ; Michel LEBRUN ; Jacqueline CHRIQUI ; Charles JANSSENS ; Marcelle BUSCHEMAN ; Jean-Claude VAN CAUWENBERGHE ; Colette ISTA ; Jean-Pierre DARDENNE ; Jocelyne COLLET ; René THISSEN ; Marie-Louise MARECHAL ; Maurice BAYENET ; Eliane GOBLET ; Jean-Luc BOCK. Kostprijs van het plezierreisje volgens de pers : 80.000 euro, zijnde 5.714 euro per deelnemer. Volgens mij, als ik zo het reisprogramma bekijk, nog flink onderschat, overigens. Bon, we moeten daar geen tekeningetje bij maken, denk ik. Een schoolvoorbeeld van indecent profitariaat en van verspilling van gemeenschapsgeld. Zelfs in Wallonië gaan er stemmen op dat dit totaal onaanvaardbaar is, ja zelfs een groot deel der Waalse parlementsleden vindt het “ongepast” (niet dat ze er iets aan doen, natuurlijk : volgende keer mogen zij misschien zelf mee, dus…). Ach, dat kan ons geen ene bal schelen, zullen velen hier denken : de Walen doen met hun gemeenschapsgeld wat ze willen. Waar dat geld vandaan komt doet dan even niets terzake, allez. Maar nog even daargelaten of het nu om Wallonië of Vlaanderen gaat, het moet de belgicisten onder u toch wel aanspreken, want het gaat tenslotte om België, nietwaar. Welnu mannen, zeg eens : vindt u dat allemaal perfect aanvaardbaar ? Wordt België (of Wallonië) hier erg mee vooruit geholpen ? Laatst gewijzigd door Hallebarde : 5 april 2009 om 22:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk mijn beste Hallebarde, het heeft nooit anders geweest.... De vlamingen genereren en de franstaligen potverteren.... ![]() Laatst gewijzigd door Svennies : 5 april 2009 om 22:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() terzijde gelaten van waar het geld komt of zou komen, het is schandalig dat deze mensen zichzelf 'politiekers' durven noemen; maarja... sinds enkele jaren is de definitie veranderd naar: profiteur, hypocriet, zakkenvuller,... etc
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En mijn beste, wie heeft deze politieke paria's de kans gegeven om hun bloedzuigerspraktijk te vervolmaken....Juist ja.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() vlak voor het einde van de legislatuur graaien waar mogelijk.
zoals plunderingen in een rampgebied. oh ja, en ze zijn nog solidair, democratisch en niet verzuurd. Niet vergeten Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 april 2009 om 23:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Intussen zijn de belgicisten hun Vademecum der Platte Beledigingen aan ’t napluizen om ergens een “argument’ te vinden waarmee ze een vermeend groot gelijk kunnen halen, om dan snel weer heldhaftig de kop in het zand te steken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hopelijk kunnen ze Engels, want anders zie ik niet in at ze er kunnen gaan doen.
Haja, dat is het punt, ze gaan er naar toe om niks te doen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zou ik toch niet niks noemen, nietwaar. Laat het ons étude noemen, allez. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() 't Waalse kruim reist en petit-comité
naar Albuquerque en Santa-Fé. Ook de Golden Bridge en de Grand Canyon Ridge. Le consul Flamand traduira l'Anglais. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gouverneur
|
![]() ge kunt het ook in een Haiku gooien hè...
De Waalse Haan kraait in den vreemde en hij lacht want een ander betaalde
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom schrijf jij in rijmpjes ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Mijn God! Laten we snel afscheuren van deze profiteurs, zoiets zouden wij als pure Vlaming nooit doen. Snel, bel naar de moeder van Filip Dewinter zodat hij deze wantoestanden kan toelichten aan ons trots ras!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die andere god , Allah, is niet geïnteresseerd om een stro in de weg te leggen van de waals-linkse islampooiers en cdh-regularisateurs. Een cado-reisje kan er van af. Dus schik u in uw lot en betaal.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat ik ooit toch eens een ernstig politicus (bestaat die ?) onder de arm ga nemen om een wetsvoorstel te doen om dergelijke 'studiereizen' ten behoeve van het Belgisch publiek te laten uitvoeren door Belgische werkloze filologen, economen, sociologen, industriële medewerkers, ... (zonder hun madame) die met meer kennis van zaken de 'pointe' van hun bezoek dienen te verslaan in een publiek verslag dat achteraf in alle kranten verschijnt.
Voor mijn part gaat le prince Philippe en zijn madame mee ... om de 'deuren te openen' |
![]() |
![]() |