Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vrije Meningsuiting In Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=124947)

Scherven A. Mok 13 juni 2009 14:22

Vrije Meningsuiting In Nederland

Veroordeling voor dragen beledigend t-shirt
BREDA - De politierechter in Breda heeft aan Dénis van Vliet uit Tilburg een voorwaardelijke geldboete van 170 euro opgelegd, met een proeftijd van één jaar. De rechtbank acht Van Vliet schuldig aan belediging van het openbaar gezag. Hij werd in maart 2007 door de politie op het Piusplein in Tilburg aangehouden omdat hij een t-shirt droeg met de opdruk ‘corrupt’, waarin het politielogo was verwerkt. Volgens Van Vliet was het t-shirt als grap bedoeld. De rechter is echter van oordeel dat hij zich had moeten realiseren dat de opdruk door de politie als beledigend kon worden ervaren. Bij het bepalen van de straf heeft de rechter er rekening mee gehouden dat Van Vliet erg lang heeft moeten wachten op de behandeling van zijn zaak.

:evil:

Scherven A. Mok 13 juni 2009 14:23

Allee seg, tik ik speciaal die titel helemaal in hoofdletters en past het forum dat vanzelves aan

IronChef 13 juni 2009 14:35

MaGNiFiCaT 13 juni 2009 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4169363)
Veroordeling voor dragen beledigend t-shirt
BREDA - De politierechter in Breda heeft aan Dénis van Vliet uit Tilburg een voorwaardelijke geldboete van 170 euro opgelegd, met een proeftijd van één jaar. De rechtbank acht Van Vliet schuldig aan belediging van het openbaar gezag. Hij werd in maart 2007 door de politie op het Piusplein in Tilburg aangehouden omdat hij een t-shirt droeg met de opdruk ‘corrupt’, waarin het politielogo was verwerkt. Volgens Van Vliet was het t-shirt als grap bedoeld. De rechter is echter van oordeel dat hij zich had moeten realiseren dat de opdruk door de politie als beledigend kon worden ervaren. Bij het bepalen van de straf heeft de rechter er rekening mee gehouden dat Van Vliet erg lang heeft moeten wachten op de behandeling van zijn zaak.

Vrije meningsuiting is iets anders dan beledigen.

En een belediging is een belediging wanneer het beledigend overkomt tov de beledigde.

IronChef 13 juni 2009 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT (Bericht 4169422)
Vrije meningsuiting is iets anders dan beledigen.

En een belediging is een belediging wanneer het beledigend overkomt tov de beledigde.

Het recht op vrije meningsuiting is er juist vooral om de beledigende meningen te beschermen.

Daimanta 13 juni 2009 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IronChef (Bericht 4169529)
Het recht op vrije meningsuiting is er juist vooral om de beledigende meningen te beschermen.

Een belediging is geen mening. Je hebt immers geen vrijheid van beledigingsuiting of iets dergelijks.

Txiki 13 juni 2009 21:19

Wat flauw...

Andy 13 juni 2009 21:34

Ik neem aan dat het onderzoek niet inging op de vraag in welke mate corruptie structureel ingebed zit in de Nederlandse politie?

Flanelcondoom 14 juni 2009 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 4169912)
Een belediging is geen mening. Je hebt immers geen vrijheid van beledigingsuiting of iets dergelijks.

Ik vind heel je bestaan een belediging voor mij. Gelieve jezelf te liquideren of ik dien een klacht in.

IronChef 14 juni 2009 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daimanta (Bericht 4169912)

*zucht*

Het gaat niet over beledigingen, het gaat over meningen die als beledigend kunnen gezien worden.

Het blijft mij telkens weer verbazen hoe totalitair en dictatoriaal die hedendaagse "democraten" zijn. Laten we hopen dat het uit onwetendheid is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be