![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Veroordeling voor dragen beledigend t-shirt
BREDA - De politierechter in Breda heeft aan Dénis van Vliet uit Tilburg een voorwaardelijke geldboete van 170 euro opgelegd, met een proeftijd van één jaar. De rechtbank acht Van Vliet schuldig aan belediging van het openbaar gezag. Hij werd in maart 2007 door de politie op het Piusplein in Tilburg aangehouden omdat hij een t-shirt droeg met de opdruk ‘corrupt’, waarin het politielogo was verwerkt. Volgens Van Vliet was het t-shirt als grap bedoeld. De rechter is echter van oordeel dat hij zich had moeten realiseren dat de opdruk door de politie als beledigend kon worden ervaren. Bij het bepalen van de straf heeft de rechter er rekening mee gehouden dat Van Vliet erg lang heeft moeten wachten op de behandeling van zijn zaak. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Allee seg, tik ik speciaal die titel helemaal in hoofdletters en past het forum dat vanzelves aan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() ![]()
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En een belediging is een belediging wanneer het beledigend overkomt tov de beledigde.
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Het recht op vrije meningsuiting is er juist vooral om de beledigende meningen te beschermen.
![]() |
#6 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een belediging is geen mening. Je hebt immers geen vrijheid van beledigingsuiting of iets dergelijks.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat flauw...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Ik neem aan dat het onderzoek niet inging op de vraag in welke mate corruptie structureel ingebed zit in de Nederlandse politie?
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat niet over beledigingen, het gaat over meningen die als beledigend kunnen gezien worden. Het blijft mij telkens weer verbazen hoe totalitair en dictatoriaal die hedendaagse "democraten" zijn. Laten we hopen dat het uit onwetendheid is.
![]() |