![]() |
Onderbroekentekort !!
Negen gevangenen van de Hasseltse gevangenis dagvaarde de belgische Staat wegens een nijpend gebrek aan onderbroeken. Zij moeten daardoor dagen lang met hetzelfde ondergoed rondlopen zonder dat te kunnen wassen. De rest van hun kleding is ook versleten, en ofwel te groot of te klein. Verder worden ze te dikwijls gefouilleerd , en de cipiers lachen hen dan uit wegens hun smerige onderbroeken.
Zou men hier op het forum geen collecte kunnen houden, om afgedragen, maar niet geheel versleten onderbroeken voor onze opgesloten broeders in te zamelen ? |
Hebben die soms geen emmertje met water en zeep? Probleem opgelost.
|
Ik wil graag meedoen.
|
Voldoen Belgische gevangenissen eigenlijk wel aan internationale normen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze zijn smerig te veel op een cel ,kortom Roemeense toestanden. |
Citaat:
|
[quote]
Citaat:
B/ Terecht als A/ affirmatief is Citaat:
Citaat:
Zelfs bij een gewone reprimande is nu een aanwezigheid van een advokaat toegestaan. Eten? Ik wou dat ik elke middag zo'n eten kreeg...en voor de muzel****** Hallal. Laat ons ook niet vergeten dat het gevangenen zelf zijn (fatiks genoemd) die het eten bereiden. Die zouden nogal op hun smoel krijgen als het eten slecht was of onvoldoende. Slaag?...laat mij niet lachen... Als er een agressieve zware jongen toekomt is gans het gevang in paniek...en wordt hij onmiddellijk op transport geplaatst om een ander gevang onveilig te maken wegens geen mogelijkheid om hem op een deftige wijze in het cachot (= eenzame opsluiting) te plaatsen... Citaat:
Ik ook niet. Heeft U "midnight express"gezien? Citaat:
A/ dat mag men niet zeggen B/ daar zijn geen cijfers van C/ de cijfers mogen niet worden gebruikt (zie vonnis van VB proces) Hoe men het ook draait...uw vaststelling is er eentje van een vuil xenofoob en racistisch gehalte...en dit niet in het minst door het feit dat uw vastelling helemaal correct is.... Totaal off topic: In 2001 heeft de NVA in zijn programma (punt 10) gestipuleerd dat partijen die dit soort dingen durven meedelen (en bijgevolg de EVRM overtreden volgens het VB vonnis) door Europa moeten worden verboden. 't is maar dat je het weet...;-) |
Citaat:
Wie steunt dit gevangene initiatief ? Wie is hier de mediahoer ? |
[quote=Fieseler;4190703]
Citaat:
Eieren of joeng: staven wat je zegt en duidelijk nog wel, of zwijgen dat je zweet. |
[quote=De schoofzak;4190972]
Citaat:
Citaat:
In het vet de gevolgen van juridische aanfluitingen zoals oa het VB vonnis. |
[quote=Fieseler;4190703]
Citaat:
De onderbroek die ze mij gegeven hadden was 2 maten te groot , m'n schoenen versleten, en een maat te groot. Ik heb met die onderbroek het gevang verlaten, want mijn eigen ondergoed bleek verdwenen toen ik mijn eigen kleren terugkreeg voordat ik weg mocht. Mijn lief heeft er die avond eens goed mee moeten lachen hoe belachelijk ik er uit zag toen ik mij uitkleedde. |
Citaat:
Maar al die kleine dingen worden veel belangrijker als je ze plotseling moet ontberen. Je voelt je vernederd, en zulke gevoelens maken andere negatieve emotie's wakker : haat , nijd, gewelddadige neigingen enz. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:49. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be