Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2009, 23:19   #1
zondebok
Banneling

Standaard Onderbroekentekort !!

Negen gevangenen van de Hasseltse gevangenis dagvaarde de belgische Staat wegens een nijpend gebrek aan onderbroeken. Zij moeten daardoor dagen lang met hetzelfde ondergoed rondlopen zonder dat te kunnen wassen. De rest van hun kleding is ook versleten, en ofwel te groot of te klein. Verder worden ze te dikwijls gefouilleerd , en de cipiers lachen hen dan uit wegens hun smerige onderbroeken.
Zou men hier op het forum geen collecte kunnen houden, om afgedragen, maar niet geheel versleten onderbroeken voor onze opgesloten broeders in te zamelen ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 23:26   #2
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Hebben die soms geen emmertje met water en zeep? Probleem opgelost.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 23:29   #3
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Ik wil graag meedoen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 23:30   #4
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Voldoen Belgische gevangenissen eigenlijk wel aan internationale normen?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 23:44   #5
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Helemaal niet . De Belgische instellingen zijn reeds meermaal aangeklaagd door de officiële Europese instanties : overbevoling, slecht en te weinig voedsel, slagen... We zitten niet op Turkije zijn niveau, maar dan toch goed op weg daar naartoe. De gevangenissen zijn dan ook steeds meer bevolkt met vreemdelingen .
Oud 22 juni 2009, 23:46   #6
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hebben die soms geen emmertje met water en zeep? Probleem opgelost.
Het emmertje met water en zeep , dat is voor hun aars af te kuisen na de grote boodschap. Want WC-papier is er ook niet genoeg. En de zeep moeten ze zelf kopen.
Oud 22 juni 2009, 23:46   #7
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik wil graag meedoen.
Met wat ? Ondergoed inzamelen ? Stuur uw donaties regelrecht naar de gevangenis van Hasselt.

Laatst gewijzigd door zondebok : 22 juni 2009 om 23:48.
Oud 22 juni 2009, 23:46   #8
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Helemaal niet . De Belgische instellingen zijn reeds meermaal aangeklaagd door de officiële Europese instanties : overbevoling, slecht en te weinig voedsel, slagen... We zitten niet op Turkije zijn niveau, maar dan toch goed op weg daar naartoe. De gevangenissen zijn dan ook steeds meer bevolkt met vreemdelingen .
Das kwestie van ze zich wat thuis te laten voelen zeker?
Oud 22 juni 2009, 23:49   #9
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Das kwestie van ze zich wat thuis te laten voelen zeker?
Er zitten ook nog een paar jongens van bij ons vast. Die zouden zich ook thuis willen voelen.
Oud 22 juni 2009, 23:49   #10
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Met wat ? Ondergoed inzamelen ? Stuur uw donaties regelrecht naar de gevangenis van Hasselt.
Ik zou zeggen: regel wat mensen die het per stad ophalen van mensen die geinteresseerd zijn.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 00:01   #11
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zitten ook nog een paar jongens van bij ons vast. Die zouden zich ook thuis willen voelen.
Als de wetgever zich meer bekommert om het lot van de allochtonen dan voelen zij zich toch ook direct thuis ?
Oud 23 juni 2009, 07:36   #12
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nee zeker niet.
Ze zijn smerig te veel op een cel ,kortom Roemeense toestanden.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 08:20   #13
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Ik zou zeggen: regel wat mensen die het per stad ophalen van mensen die geinteresseerd zijn.
Zie tot welk niveau we afgezakt zijn in belgiê: 2de-konts onderbroeken verzamelen voor de gevangenen aan te kleden ! Waar gaan onze belastingen naar toe ?
Oud 23 juni 2009, 09:23   #14
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Helemaal niet . De Belgische instellingen zijn reeds meermaal aangeklaagd door de officiële Europese instanties :
A/ Is dit zo?
B/ Terecht als A/ affirmatief is

Citaat:
overbevoling,
ontegensprekelijk

Citaat:
slecht en te weinig voedsel, slagen...

Zelfs bij een gewone reprimande is nu een aanwezigheid van een advokaat toegestaan.
Eten?
Ik wou dat ik elke middag zo'n eten kreeg...en voor de muzel****** Hallal.
Laat ons ook niet vergeten dat het gevangenen zelf zijn (fatiks genoemd) die het eten bereiden.
Die zouden nogal op hun smoel krijgen als het eten slecht was of onvoldoende.
Slaag?...laat mij niet lachen...
Als er een agressieve zware jongen toekomt is gans het gevang in paniek...en wordt hij onmiddellijk op transport geplaatst om een ander gevang onveilig te maken wegens geen mogelijkheid om hem op een deftige wijze in het cachot (= eenzame opsluiting) te plaatsen...

Citaat:
We zitten niet op Turkije zijn niveau, maar dan toch goed op weg daar naartoe.
Ooit in een Turks gevang geweest?
Ik ook niet.
Heeft U "midnight express"gezien?

Citaat:
De gevangenissen zijn dan ook steeds meer bevolkt met vreemdelingen .
Oeps...
A/ dat mag men niet zeggen
B/ daar zijn geen cijfers van
C/ de cijfers mogen niet worden gebruikt (zie vonnis van VB proces)

Hoe men het ook draait...uw vaststelling is er eentje van een vuil xenofoob en racistisch gehalte...en dit niet in het minst door het feit dat uw vastelling helemaal correct is....

Totaal off topic:
In 2001 heeft de NVA in zijn programma (punt 10) gestipuleerd dat partijen die dit soort dingen durven meedelen (en bijgevolg de EVRM overtreden volgens het VB vonnis) door Europa moeten worden verboden.

't is maar dat je het weet...
Oud 23 juni 2009, 10:00   #15
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Negen gevangenen van de Hasseltse gevangenis dagvaarde de belgische Staat wegens een nijpend gebrek aan onderbroeken. Zij moeten daardoor dagen lang met hetzelfde ondergoed rondlopen zonder dat te kunnen wassen. De rest van hun kleding is ook versleten, en ofwel te groot of te klein. Verder worden ze te dikwijls gefouilleerd , en de cipiers lachen hen dan uit wegens hun smerige onderbroeken.
Zou men hier op het forum geen collecte kunnen houden, om afgedragen, maar niet geheel versleten onderbroeken voor onze opgesloten broeders in te zamelen ?
Als je geld hebt om een rechtzaak aan te spannen over futiliteiten dan kan je ook je eigen onderbroeken kopen zoals u en ik. Het is niet omdat een crimineel op gesloten zit dat hij volledig te onzen laste moet zijn. Laat hen werken en betalen voor het gevangenispension en hun persoonlijke hebbedingetjes.

Wie steunt dit gevangene initiatief ? Wie is hier de mediahoer ?
Oud 23 juni 2009, 13:03   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;4190703]
Citaat:

....

Totaal off topic:
In 2001 heeft de NVA in zijn programma (punt 10) gestipuleerd dat partijen die dit soort dingen durven meedelen (en bijgevolg de EVRM overtreden volgens het VB vonnis) door Europa moeten worden verboden.

Waar (link enz. ...) heeft de NVA wat presies gestipuleerd dat wel/niet meegedeeld zou mogen worden?

Eieren of joeng: staven wat je zegt en duidelijk nog wel, of zwijgen dat je zweet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 13:58   #17
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote=De schoofzak;4190972]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Waar (link enz. ...) heeft de NVA wat presies gestipuleerd dat wel/niet meegedeeld zou mogen worden?

Eieren of joeng: staven wat je zegt en duidelijk nog wel, of zwijgen dat je zweet.
Nieuw Vlaamse Alliantie -> Programma -> wie wat waarom -> manifest -> punt 10

Citaat:
10. Democratische politieke partijen

Het democratisch gehalte van politieke partijen bij ons en elders in Europa moet op objectieve wijze getoetst kunnen worden aan de eerbied voor de beginselen van de rechtstaat en de rechten van de mens. Daartoe worden best op Europees niveau een Commissie en een Hof voor de Democratie ingesteld. Deze Commissie kan dan kennisnemen van de statuten van alle politieke partijen en van klachten rond hun optreden. Zij zou politieke partijen die in woord of daad de beginselen van de democratische rechtstaat niet onderschrijven en die de fundamentele rechten van de mens niet respecteren, voor het Hof kunnen brengen. Het Hof kan deze partijen dan verbieden.
Als men weet dat zulk een hof vol politiek benoemde rechters zit dan moet ik daar geen tekeningetje bij maken hoop ik.

In het vet de gevolgen van juridische aanfluitingen zoals oa het VB vonnis.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 23 juni 2009 om 13:58.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2009, 14:25   #18
zondebok
Banneling

Standaard

[quote=Fieseler;4190703]
Citaat:

A/ Is dit zo?
B/ Terecht als A/ affirmatief is

ontegensprekelijk

Zelfs bij een gewone reprimande is nu een aanwezigheid van een advokaat toegestaan.
Eten?
Ik wou dat ik elke middag zo'n eten kreeg...en voor de muzel****** Hallal.
Laat ons ook niet vergeten dat het gevangenen zelf zijn (fatiks genoemd) die het eten bereiden.
Die zouden nogal op hun smoel krijgen als het eten slecht was of onvoldoende.
Slaag?...laat mij niet lachen...
Als er een agressieve zware jongen toekomt is gans het gevang in paniek...en wordt hij onmiddellijk op transport geplaatst om een ander gevang onveilig te maken wegens geen mogelijkheid om hem op een deftige wijze in het cachot (= eenzame opsluiting) te plaatsen...

Ooit in een Turks gevang geweest?
Ik ook niet.
Heeft U "midnight express"gezien?

Oeps...
A/ dat mag men niet zeggen
B/ daar zijn geen cijfers van
C/ de cijfers mogen niet worden gebruikt (zie vonnis van VB proces)

Hoe men het ook draait...uw vaststelling is er eentje van een vuil xenofoob en racistisch gehalte...en dit niet in het minst door het feit dat uw vastelling helemaal correct is....

Totaal off topic:

Ik heb zelf wel eens in het gevang gezeten. Het eten was eetbaar, maar dat was het dan. Veel was er ook niet. Ik kocht zelf dingen bij in de kantine ( is duur ). Maar op de fatik zijn smoel kloppen omdat het niet lekker was heb ik niemand zien doen. Zelf heb ik mij daar ook niet mee geamuseerd.
De onderbroek die ze mij gegeven hadden was 2 maten te groot , m'n schoenen versleten, en een maat te groot. Ik heb met die onderbroek het gevang verlaten, want mijn eigen ondergoed bleek verdwenen toen ik mijn eigen kleren terugkreeg voordat ik weg mocht. Mijn lief heeft er die avond eens goed mee moeten lachen hoe belachelijk ik er uit zag toen ik mij uitkleedde.
Oud 23 juni 2009, 14:29   #19
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Als je geld hebt om een rechtzaak aan te spannen over futiliteiten dan kan je ook je eigen onderbroeken kopen zoals u en ik. Het is niet omdat een crimineel op gesloten zit dat hij volledig te onzen laste moet zijn. Laat hen werken en betalen voor het gevangenispension en hun persoonlijke hebbedingetjes.

Wie steunt dit gevangene initiatief ? Wie is hier de mediahoer ?
Jij noemt zaken van eerste noodzaak futiel, omdat je ze nooit gemist hebt, en je kleerkast vol degelijk goed hangt, je schoenen aan je voeten hebt waarin je je op je gemak voelt, en er zelden zeep , of toiletpapier ontbreekt...
Maar al die kleine dingen worden veel belangrijker als je ze plotseling moet ontberen. Je voelt je vernederd, en zulke gevoelens maken andere negatieve emotie's wakker : haat , nijd, gewelddadige neigingen enz.
Oud 23 juni 2009, 15:14   #20
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie tot welk niveau we afgezakt zijn in belgiê: 2de-konts onderbroeken verzamelen voor de gevangenen aan te kleden ! Waar gaan onze belastingen naar toe ?
Naar het studiebureau die moet uitzoeken hoe ze dat gaan oplossen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be