Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Belastingsaangifte (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125483)

fox 26 juni 2009 13:04

Belastingsaangifte

Ik heb gisteren mijn belastingsaangifte online doorgestuurd. Vandaag bedenk ik me plots dat ik het KI van mijn huis niet heb vermeld. Weet iemand of dit nog rechtgezet kan worden?

debbie 26 juni 2009 13:21

Ik heb dat ook niet vermeld, kon niet vinden waar ik dat moest invullen. Ze zoeken het zelf wel uit.

debbie 26 juni 2009 13:27

Wat erger is... ben vergeten in te vullen hoeveel ik betaald heb voor naschoolse opvang. Nu ja vergeten... heb dat papier pas een paar dagen geleden gekregen en toen was mijn aangifte al weg. :?
Wat een gedoe toch ook met die aangifte steeds.

garfield 26 juni 2009 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 4197928)
Ik heb dat ook niet vermeld, kon niet vinden waar ik dat moest invullen. Ze zoeken het zelf wel uit.

dat moest niet meer dacht ik :?

Ik heb de mijn vanmorgen binnen gedragen en ga dus terugtrekken :cheer:

From_Vlaanderen 26 juni 2009 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 4197901)
Ik heb gisteren mijn belastingsaangifte online doorgestuurd. Vandaag bedenk ik me plots dat ik het KI van mijn huis niet heb vermeld. Weet iemand of dit nog rechtgezet kan worden?

Die van mij is reeds weg :cheer:. Op papier, enkel kadesterale tax vond ik niet.

BlueThunder 26 juni 2009 14:52

Citaat:

schrijven per post, maar ook via die e-mail link bij contact kan je dat... gevolg zal er komen

daiwa 26 juni 2009 15:54

Citaat:

Als je zelf in uw huis woont hoeft dat niet meer.

From_Vlaanderen 26 juni 2009 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4198181)
Als je zelf in uw huis woont hoeft dat niet meer.

Ahzo, dat mochten ze dan wel eens zeggen.

vlijmscherp 26 juni 2009 15:57

ik moet het nog invullen :?

debbie 26 juni 2009 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4198184)
Ahzo, dat mochten ze dan wel eens zeggen.

Ja, vind ik ook wel. Die belastingsaangifte wordt trouwens steeds ingewikkelder om in te vullen. Heb er gewoon één en ander opgezet en de rest zoeken ze maar uit hoor. :evil:

parcifal 26 juni 2009 16:17

Citaat:

Bij Tax On Web heb je toch direct een functie die je assisteert en foutmeldingen geeft?

Ik wist niet eens dat de belastingen een KI van een woning moeten weten, vroeger of nu, dat lijkt me ook volledig onlogisch.
Dat weten ze toch op het kadaster, waarom zou ik dat nog eens moeten gaan invullen?

Enfin, ik ben toch wel erg blij met Tax On Web. Je kan echt een aantal simulaties laten runnen om een optimale aangifte te doen.
Ik krijg een bedrag terug met 4 cijfertjes. :) :)

debbie 26 juni 2009 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4198227)
Bij Tax On Web heb je toch direct een functie die je assisteert en foutmeldingen geeft?

Ik wist niet eens dat de belastingen een KI van een woning moeten weten, vroeger of nu, dat lijkt me ook volledig onlogisch.
Dat weten ze toch op het kadaster, waarom zou ik dat nog eens moeten gaan invullen?

Enfin, ik ben toch wel erg blij met Tax On Web. Je kan echt een aantal simulaties laten runnen om een optimale aangifte te doen.

Schijnt een heel gedoe te zijn om dat online te kunnen doen. Dus voor mij nog steeds op papier. Denk dat ik trouwens niet eens in aanmerking kom voor online invullen omdat ik geen Belg ben.

From_Vlaanderen 26 juni 2009 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4198227)

Zolang ik niet meer als €50 moet bijbetalen ben ik reeds content.

From_Vlaanderen 26 juni 2009 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 4198215)
Ja, vind ik ook wel. Die belastingsaangifte wordt trouwens steeds ingewikkelder om in te vullen. Heb er gewoon één en ander opgezet en de rest zoeken ze maar uit hoor. :evil:

Awel moeilijk, dat vind ik ook.

parcifal 26 juni 2009 19:07

Ge kunt wel naar de belastingen gaan om uitleg te vragen blijkbaar.

Fijn trouwens om dat nu pas te lezen nadat ik vorige week een uur bij een niet-gratis consulent gezeten heb. :|

filosoof 26 juni 2009 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 4198266)
Schijnt een heel gedoe te zijn om dat online te kunnen doen. Dus voor mij nog steeds op papier. Denk dat ik trouwens niet eens in aanmerking kom voor online invullen omdat ik geen Belg ben.

Mijn ogen zijn te slecht om het op een scherm te doen: afpunten op een scherm is een hel voor mij, dus is ie gister vertrokken, op papier.
Deze morgen lag mijn aanslag er: mijn vorige! Weer zoveel maanden gratis krediet gegeven aan de Staat: pas uitvoerbaar in september....

DebianFox 26 juni 2009 20:16

Citaat:

Dit is helemaal niet erg. Het onroerend inkomen uit je eigen woning is sinds 2006 een vrijgesteld inkomen, je hoeft m.a.w. het KI van je eigen woning niet meer te vermelden in code 1100/2100.

Wanneer je bv. een 2e woning hebt dien je dit niet-geïndexeerd KI te vermelden in code 1106/2106.

Deze vrijstelling van aangifte van het KI is wel niet van toepassing als er intresten in de aangifte vermeld (kunnen) worden van leningen die door de belastingplichtige werden afgesloten om de eigen woning te werven/behouden en die aangegaan zijn:

Citaat:

- voor 01-01-2005 (of die de belastingplichtige vanaf 01-01-2005 heeft aangegaan, maar die een herfinanciering van een voor 01-01-2005 gesloten lening is.)
- vanaf 01-01-2005 terwijl de belastingplichtige nog een andere, voor 01-01-2005 gesloten lening had die betrekking heeft op dezelfde woning, tenzij de belastingplichtige voor de vanaf 01-01-2005 gesloten lening heeft gekozen voor de aftrek voor enige en eigen woning.

DebianFox 26 juni 2009 20:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door debbie (Bericht 4197942)
Wat erger is... ben vergeten in te vullen hoeveel ik betaald heb voor naschoolse opvang. Nu ja vergeten... heb dat papier pas een paar dagen geleden gekregen en toen was mijn aangifte al weg. :?
Wat een gedoe toch ook met die aangifte steeds.

Ge kunt daardoor nochtans een leuke belastingvermindering voor krijgen. Ge kunt in totaal 11,20 € per opvangdag en per kind aftrekken. (in te vullen in code 1384.)

filosoof 27 juni 2009 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 4198523)
Mijn ogen zijn te slecht om het op een scherm te doen: afpunten op een scherm is een hel voor mij, dus is ie gister vertrokken, op papier.
Deze morgen lag mijn aanslag er: mijn vorige! Weer zoveel maanden gratis krediet gegeven aan de Staat: pas uitvoerbaar in september....

Bovendien:

Citaat:

Meer belastingen betalen via Tax-On-Web

* zaterdag 27 juni 2009
* Bron: belga

PVDA ontdekt fout in online belastingsprogramma —

De linkse partij PVDA ontdekte dat Tax-Calc, het programma waarmee je op de website van de FOD Financiën je belastingen kunt berekenen, een fout bevat. Door een voorgestelde optimalisering van de aftrek voor de hypothecaire lening betaalt een koppel in werkelijkheid méér belastingen dan het programma aangeeft.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...MF27062009_002

Die linksen toch!!!:roll:

vlijmscherp 27 juni 2009 12:24

ingediend, ik moet betalen :cheer:

maw, ik heb op kosten van de staat interesten gekregen :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be