Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Mijn degoutant (https://forum.politics.be/showthread.php?t=125575)

nihao 29 juni 2009 14:54

Mijn degoutant

Ja, ik weet het, rijkelijk laat maar ik volg die dingen op tv niet.
Maar wat er mij is opgevallen in wat ik er van opvang : het zijn uitgerekend die deelnemers die de bestaande wetgeving flagrant aan hun laars lappen die winnen. Beetje vreemd, niet ? Je zou verwachten dat zoiets tot een onmiddelijke diskwalificatie leidt, maar nee. Of moet ik zeggen : integendeel ?

Johan217 29 juni 2009 15:40

Heu... Deelnemers... aan wat?

Rudy 29 juni 2009 18:06

over wat gaat het eigenlijk ?

redwasp 29 juni 2009 22:42

vrede,

zou het kunnen dat de titel 'mijn degoutant' een parodie is op het 'mijn restaurant'?

het is maar een idee he.

vrede,

redwasp

liberalist_NL 30 juni 2009 00:54

Verkiezingen, neem ik aan.

moser 30 juni 2009 01:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 4204902)
Verkiezingen, neem ik aan.

Neen, het gaat allicht over Mijn Restaurant waarvan al eens wordt beweerd dat de winnaars niet al te hygiënisch zouden zijn. Nogal populair dat tv-programma hier.

nihao 10 mei 2010 09:29

En we gaan door op datzelfde élan :

"Tandje bie of tandje ut"

Cdude 10 mei 2010 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4741495)
En we gaan door op datzelfde élan :

"Tandje bie of tandje ut"

Ik stel voor dat jij eens naar "Lingo", "het Nederlands Dictee" of een andere taalkwis kijkt.
Kwestie van duidelijke coherente zinnen te leren vormen waardoor de bedoeling duidelijk(er) overkomt;-)

kiko 11 mei 2010 21:19

Mijn Restaurant is een leuk, goed gemaakt TV-programma. Als ik kan en als ik eraan denk, volg ik het wel halvelings en het verveelt geen seconde.

Cdude 11 mei 2010 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4745001)
Mijn Restaurant is een leuk, goed gemaakt TV-programma. Als ik kan en als ik eraan denk, volg ik het wel halvelings en het verveelt geen seconde.

Dat het geen seconde verveelt kan ik me voorstellen mr een leuk goedgemaakt? 8O
Het is zoals met de meeste "reality"shows , puur voyeurisme

jevaly 11 mei 2010 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nihao (Bericht 4203374)
Ja, ik weet het, rijkelijk laat maar ik volg die dingen op tv niet.
Maar wat er mij is opgevallen in wat ik er van opvang : het zijn uitgerekend die deelnemers die de bestaande wetgeving flagrant aan hun laars lappen die winnen. Beetje vreemd, niet ? Je zou verwachten dat zoiets tot een onmiddelijke diskwalificatie leidt, maar nee. Of moet ik zeggen : integendeel ?

zoals de echte horeca bedoel je?

kiko 11 mei 2010 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4745004)
Dat het geen seconde verveelt kan ik me voorstellen mr een leuk goedgemaakt? 8O
Het is zoals met de meeste "reality"shows , puur voyeurisme

Mijn Restaurant heeft niets, maar dan ook niets met voyeurisme te maken. Bij voyeurisme weten de geviseerden immers zo goed als niet dat ze bekeken worden, bij Mijn Restaurant is dit uiteraard niet het geval.

Het interessante aan Mijn Restaurant is dat het eens een blik werpt op de vele radertjes die een restaurant doen lopen, van zaalpersoneel tot keukenpersoneel en alles wat erbij komt kijken.

Het wedstrijdelement zelf interesseert me niet, maar het ergert me ook niet. Er zijn mensen die een gloeiende hekel hebben aan Mijn Restaurant, maar als ik hen vraag waarom, blijven ze het antwoord eigenlijk schuldig en wordt er iets gemompeld van "VTM slecht" en "puur commerce".

Ik denk persoonlijk dat de overdreven aandacht van de media inzake Mijn Restaurant onbewust een heleboel mensen op de zenuwen werkt. In dat opzicht begrijp ik het wel, want de aandacht is zeker overdreven.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be