![]() |
Toegestaan woordgebruik?
Geachte,
Is het toegestaan om naar een bevolkingsgroep te verwijzen met het woord makak? bijvoorbeeld "...., maar in feite makak, Turk, neger,....... is en geen Waal of Vlaming." |
Macquaque dan ofzo, makak toch niet en alleen maar als u over bonobo's spreekt ofzo.
|
Gaat er iemand van dood?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het is denigrerend en racistisch. Het is in elk geval bijzonder laag om zulke termen te gebruiken. |
Voor mij is de vraag of dan wel duidelijk is wie je bedoelt... In je voorbeeldje wordt de term onmiddellijk gevolgd door een andere die dus blijkbaar in dat voorbeeld niet door de eerste term gedekt wordt, waar 'kenners' nu net vinden van wel.
Probleem is wel dat als je juiste omschrijvingen gebruikt het zeer moeilijk wordt om je racistische gevoelens nog te uiten. Het verschil tussen een echte makak en die die jij bedoelt bedraagt maar een onooglijk kleine fractie van het genetisch materiaal. |
Citaat:
je kan toch zeggen: marokaan, turk, zwarte Dat zijn de juiste benamingen ervoor. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En er is niks mis met het woord "neger". |
Citaat:
Daarom dat ze bij het liedje van de jeugd van tegenwoordig op de radio aankondigen: deze zwarte jongen komt zo hard, ipv deze neger komt zo hard. en gaan we nu over typo's leuteren ofwa? :roll: |
Citaat:
Enneuh, sinds wanneer hanteert de overheid de maatstaven voor een juiste benaming? Ik weet dat de wet jouw godsdienst is, maar zo ver gaan... |
Citaat:
|
Waar men nog kan discussiëren of het gebruik van het woord "neger" wenselijk is; is dit niet zo is voor het woord "makak".
|
Citaat:
|
Dat hangt onder andere af van de context.
Indien u denkt dat het niet kan, mag u het betreffende bericht steeds rapporteren. |
Citaat:
Ik rapporteerde het bericht op 1 september; het staat er nog steeds ongewijzigd; vandaar mijn vraag. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be