Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   BAM-Breaking news- Stad moet nu de BAM onteigeningen stoppen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=129968)

RASPOUTINE 20 oktober 2009 09:13

BAM-Breaking news- Stad moet nu de BAM onteigeningen stoppen
 
Na de NEE van de volksraadpleging kunnen deze niet meer beschouwd worden als zijnde van “openbaar nut” of wel?

Verder kan Vlaanderen of de Vlaamse regering nooit Stad Antwerpen een “autostrade" opleggen die dwars over de Stad Antwerpen zou gaan.

Deze tracé kan alleen maar bedoeld zijn als stad ring en niets meer.

Er moet geen verbinding van Kopenhagen naar Parijs en verder komen oven ons hoofd. Boven onze Stad.
Dat Vlaanderen zijn eigen mobiliteit regelt maar niet ten kosten van Antwerpen.

Zij mag het fijn stof voor zichzelf houden!

Deze autostrade, want dat is het moet omgeleid worden.

Het amusante aan heel deze historie is dat de Vlaamse regering voor Blankenberge en het gesjoemel omtrent het Leopoldpark in deze altijd haar tussenkomst heeft geweigerd.

<<Lokale autonomie>> zei men.

Wij kunnen daar niet in tussen komen werd er langs alle kanten gezegd, zelf de ombudsman Bernard Hubeau die achteraf ontslag nam voor dit en ook nog wat corruptie, kon dat ook niet!

Voor Stad Antwerpen en de BAM is het niet anders, het is duidelijk dat de lokale autonomie moet gelden.

Het Antwerpse volk beslist

Misschien komt er nog een duidelijkere petitie en volksraadpleging

"Wil u een autostrade boven Anwterpen?"

Verder is het niet aan Vlaanderen en dus ook niet aan de Vlaamse regering om de huizen en de stad te laten doorkruisen met een autostrade.

Dat ze deze maar omleiden via Puurs of via het Kapellen van Dirk Van Mechelen die in laatste dagen van de vorige Vlaamse regering dit ganse nog heeft opgelegd zonder Vlaams parlement.

De hof van Marc Van Peel is ook nog een oplossing...

“Blankenbergse stalker” sluit zich aan bij Ademloos en ST raten generaal, hij zal deze de nodige voeding geven in verband met het openbaar domein en de onteigeningen van zogezegd openbaar nut in de BAM kwestie.
Met opnieuw talrijke arresten van het Hof van Cassatie.


Bye Bye brug!

Boduo 20 oktober 2009 09:16

De demokratie heeft het kapitalisme een ferme, in gans de EU bekende loer gedraaid !

Antoon 20 oktober 2009 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4399844)
Na de NEE van de volksraadpleging kunnen deze niet meer beschouwd worden als zijnde van “openbaar nut” of wel?

Verder kan Vlaanderen of de Vlaamse regering nooit Stad Antwerpen een “autostrade" opleggen die dwars over de Stad Antwerpen zou gaan.

Deze tracé kan alleen maar bedoeld zijn als stad ring en niets meer.

Er moet geen verbinding van Kopenhagen naar Parijs en verder komen oven ons hoofd. Boven onze Stad.
Dat Vlaanderen zijn eigen mobiliteit regelt maar niet ten kosten van Antwerpen.

Zij mag het fijn stof voor zichzelf houden!

Deze autostrade, want dat is het moet omgeleid worden.

Het amusante aan heel deze historie is dat de Vlaamse regering voor Blankenberge en het gesjoemel omtrent het Leopoldpark in deze altijd haar tussenkomst heeft geweigerd.

<<Lokale autonomie>> zei men.

Wij kunnen daar niet in tussen komen werd er langs alle kanten gezegd, zelf de ombudsman Bernard Hubeau die achteraf ontslag nam voor dit en ook nog wat corruptie, kon dat ook niet!

Voor Stad Antwerpen en de BAM is het niet anders, het is duidelijk dat de lokale autonomie moet gelden.

Het Antwerpse volk beslist

Misschien komt er nog een duidelijkere petitie en volksraadpleging

"Wil u een autostrade boven Anwterpen?"

Verder is het niet aan Vlaanderen en dus ook niet aan de Vlaamse regering om de huizen en de stad te laten doorkruisen met een autostrade.

Dat ze deze maar omleiden via Puurs of via het Kapellen van Dirk Van Mechelen die in laatste dagen van de vorige Vlaamse regering dit ganse nog heeft opgelegd zonder Vlaams parlement.

De hof van Marc Van Peel is ook nog een oplossing...

“Blankenbergse stalker” sluit zich aan bij Ademloos en ST raten generaal, hij zal deze de nodige voeding geven in verband met het openbaar domein en de onteigeningen van zogezegd openbaar nut in de BAM kwestie.
Met opnieuw talrijke arresten van het Hof van Cassatie.


Bye Bye brug!

Is dit nieuws dat is aangekondigd , of gewoon uw eigen visie?

Renesse 20 oktober 2009 09:23

Wat is toch de fascinatie van die brug dat men hem toch per se door de strot van de burger wilt rammen? Is het gewoon een prestigeproject om de skyline van Antwerpen te veranderen? Goed, een tunnel heeft minder prestige, maar is dat zo belangrijk?

Dat men nu eens aan dat tunneltraject denkt...

Antoon 20 oktober 2009 09:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4399858)
Wat is toch de fascinatie van die brug dat men hem toch per se door de strot van de burger wilt rammen? Is het gewoon een prestigeproject om de skyline van Antwerpen te veranderen? Goed, een tunnel heeft minder prestige, maar is dat zo belangrijk?

Dat men nu eens aan dat tunneltraject denkt...

Voor mijn part hoeft er geen brug te komen, wel een oplossing voor het hemeltergend mobiliteitsprobleem. En er is helemaal geen tunnel-project, dat was gewoon een truuk van het nee-kamp.

Boduo 20 oktober 2009 09:29

Tunnel
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4399858)
Wat is toch de fascinatie van die brug dat men hem toch per se door de strot van de burger wilt rammen? Is het gewoon een prestigeproject om de skyline van Antwerpen te veranderen? Goed, een tunnel heeft minder prestige, maar is dat zo belangrijk?

Dat men nu eens aan dat tunneltraject denkt...

In Madrid heeft men , vanaf de beslissing tot de oplevering, in 4 jaar een grote tunnel gebouwd.

RASPOUTINE 20 oktober 2009 09:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4399851)
Is dit nieuws dat is aangekondigd , of gewoon uw eigen visie?

Het lijkt mij nog al evident dat je geen "onteigeningen van openbaar nut" meer kun uitvoeren met deze NEE overwinning of wel.

Het (direct aangesproken) volk heeft gesproken.

Is het nog van openbaar nut als het volk of in cijfers minstens deze die eronder wonen ertegen zijn.

En wat werd er tot op heden juist onteigend door BAM?
Moeten de gelduitgaven niet gestopt worden.
Studiekosten zijn vandaag al goed voor 3 miljard BEF het ganse is gestegen tot hetzelfde maar dan in euros.

Boduo 20 oktober 2009 09:52

Natuurlijk...
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4399895)
Het lijkt mij nog al evident dat je geen "onteigeningen van openbaar nut" meer kun uitvoeren met deze NEE overwinning of wel.

Het (direct aangesproken) volk heeft gesproken.

Is het nog van openbaar nut als het volk of in cijfers minstens deze die eronder wonen ertegen zijn.

En wat werd er tot op heden juist onteigend door BAM?
Moeten de gelduitgaven niet gestopt worden.
Studiekosten zijn vandaag al goed voor 3 miljard BEF het ganse is gestegen tot hetzelfde maar dan in euros.

Het geld dat voorzien was voor de onteigeningen i.v.m.die megalomane brug moet nu gebruikt worden voor een grote tunnel.

Antoon 20 oktober 2009 10:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boduo (Bericht 4399865)
In Madrid heeft men , vanaf de beslissing tot de oplevering, in 4 jaar een grote tunnel gebouwd.

Daar hadden ze ook geen gezeik met allerhande belangengroepen alla Ademloos en dergelijke.

Antoon 20 oktober 2009 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 4399895)
Het lijkt mij nog al evident dat je geen "onteigeningen van openbaar nut" meer kun uitvoeren met deze NEE overwinning of wel.

Het (direct aangesproken) volk heeft gesproken.

Is het nog van openbaar nut als het volk of in cijfers minstens deze die eronder wonen ertegen zijn.

En wat werd er tot op heden juist onteigend door BAM?
Moeten de gelduitgaven niet gestopt worden.
Studiekosten zijn vandaag al goed voor 3 miljard BEF het ganse is gestegen tot hetzelfde maar dan in euros.

Uw eigen mening dus.

Tejokus 20 oktober 2009 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4399858)
Wat is toch de fascinatie van die brug dat men hem toch per se door de strot van de burger wilt rammen? Is het gewoon een prestigeproject om de skyline van Antwerpen te veranderen? Goed, een tunnel heeft minder prestige, maar is dat zo belangrijk?

Dat men nu eens aan dat tunneltraject denkt...

Geld en nog eens geld.
Eigenbelang.

Slangen ontving meer dan 6 miljoen euro voor communicatie....
Ik had van dit gehele project nog geen woord gehoord tot de heisa begon
en de media aandacht schonk.
En dan zijn die 10 JAAR bezig geweest.
Met wat???

Dat ze maar rap met die tunnel beginnen zoals in Madrid.
En dan ook zorgen dat die tunnel 100% veilig is.
Zie dat er een vrachtwagen in brand vliegt en er doden vallen.
Dat voorbeeld zal iedereen wel kennen.

Ik zou zelfs opteren voor twee gescheiden kokers: eentje voor vrachtwagens
en die andere voor gewoon personenvervoer.
Sorry dat ik het zeg maar als die vrachtwagenchauffeurs zotte toeren willen
uithalen dat ze dat dan maar doen in hun eigen koker ;)

Renesse 20 oktober 2009 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4399863)
Voor mijn part hoeft er geen brug te komen, wel een oplossing voor het hemeltergend mobiliteitsprobleem. En er is helemaal geen tunnel-project, dat was gewoon een truuk van het nee-kamp.

Het Arup Sum tracé is u onbekend?

Antoon 20 oktober 2009 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4400034)
Het Arup Sum tracé is u onbekend?

Die staat nog in kinderschoenen. Sinds het referendum achter de rug is spreekt nieman nog over die tunnel, zelfs Ademloos niet meer.

Renesse 20 oktober 2009 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4400038)
Die staat nog in kinderschoenen. Sinds het referendum achter de rug is spreekt nieman nog over die tunnel, zelfs Ademloos niet meer.

Dat is nogal straf. De politici zeggen eerst dat ze het referendum niet zullen respecteren en dat ze toch een brug gaan bouwen en dan sta je stom dat men daar vooral over spreekt.

Pelgrim 20 oktober 2009 11:11

brug noch tunnel deugen.

Renesse 20 oktober 2009 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4400049)
brug noch tunnel deugen.

Wat wel?

Karma 20 oktober 2009 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4399863)
Voor mijn part hoeft er geen brug te komen, wel een oplossing voor het hemeltergend mobiliteitsprobleem. En er is helemaal geen tunnel-project, dat was gewoon een truuk van het nee-kamp.

Misschien een stomme opmerking maar kunnen de bestaande wegen niet gewoon allemaal met twee rijvakken worden verbreed?

Antoon 20 oktober 2009 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4400050)
Wat wel?

De Antwerpenaar heeft 'nee' geantwoord op de volgende vraag:

"Moet de stad Antwerpen een gunstig advies geven voor de stedenbouwkundige vergunning van de Oosterweelverbinding op het huidig voorziene tracé tussen Zwijndrecht/Linkeroever en Merksem/Deurne? Ja of Neen?"

Het laat toch een serieus aantal andere mogelijkheden open, niet? :lol:

roodhaar 20 oktober 2009 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 4399863)
. En er is helemaal geen tunnel-project, dat was gewoon een truuk van het nee-kamp.

:jerry::rofl:http://www.vlaamsparlement.be/vp/com...hoc_090825.pdf

tja, leugenaars he. ;-)

Antoon 20 oktober 2009 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 4400053)
Misschien een stomme opmerking maar kunnen de bestaande wegen niet gewoon allemaal met twee rijvakken worden verbreed?

Daar is op bepaalde stukken geen plaats voor, onder andere aan het kruispunt van het Sportpaleis.

Vandaar dat er geopteerd is voor een tracé met viaduct en brug.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be