![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Na de NEE van de volksraadpleging kunnen deze niet meer beschouwd worden als zijnde van “openbaar nut” of wel?
Verder kan Vlaanderen of de Vlaamse regering nooit Stad Antwerpen een “autostrade" opleggen die dwars over de Stad Antwerpen zou gaan. Deze tracé kan alleen maar bedoeld zijn als stad ring en niets meer. Er moet geen verbinding van Kopenhagen naar Parijs en verder komen oven ons hoofd. Boven onze Stad. Dat Vlaanderen zijn eigen mobiliteit regelt maar niet ten kosten van Antwerpen. Zij mag het fijn stof voor zichzelf houden! Deze autostrade, want dat is het moet omgeleid worden. Het amusante aan heel deze historie is dat de Vlaamse regering voor Blankenberge en het gesjoemel omtrent het Leopoldpark in deze altijd haar tussenkomst heeft geweigerd. <<Lokale autonomie>> zei men. Wij kunnen daar niet in tussen komen werd er langs alle kanten gezegd, zelf de ombudsman Bernard Hubeau die achteraf ontslag nam voor dit en ook nog wat corruptie, kon dat ook niet! Voor Stad Antwerpen en de BAM is het niet anders, het is duidelijk dat de lokale autonomie moet gelden. Het Antwerpse volk beslist Misschien komt er nog een duidelijkere petitie en volksraadpleging "Wil u een autostrade boven Anwterpen?" Verder is het niet aan Vlaanderen en dus ook niet aan de Vlaamse regering om de huizen en de stad te laten doorkruisen met een autostrade. Dat ze deze maar omleiden via Puurs of via het Kapellen van Dirk Van Mechelen die in laatste dagen van de vorige Vlaamse regering dit ganse nog heeft opgelegd zonder Vlaams parlement. De hof van Marc Van Peel is ook nog een oplossing... “Blankenbergse stalker” sluit zich aan bij Ademloos en ST raten generaal, hij zal deze de nodige voeding geven in verband met het openbaar domein en de onteigeningen van zogezegd openbaar nut in de BAM kwestie. Met opnieuw talrijke arresten van het Hof van Cassatie. Bye Bye brug! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.091
|
![]() De demokratie heeft het kapitalisme een ferme, in gans de EU bekende loer gedraaid !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Wat is toch de fascinatie van die brug dat men hem toch per se door de strot van de burger wilt rammen? Is het gewoon een prestigeproject om de skyline van Antwerpen te veranderen? Goed, een tunnel heeft minder prestige, maar is dat zo belangrijk?
Dat men nu eens aan dat tunneltraject denkt...
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.091
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 maart 2005
Berichten: 6.450
|
![]() Citaat:
Het (direct aangesproken) volk heeft gesproken. Is het nog van openbaar nut als het volk of in cijfers minstens deze die eronder wonen ertegen zijn. En wat werd er tot op heden juist onteigend door BAM? Moeten de gelduitgaven niet gestopt worden. Studiekosten zijn vandaag al goed voor 3 miljard BEF het ganse is gestegen tot hetzelfde maar dan in euros. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.091
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Daar hadden ze ook geen gezeik met allerhande belangengroepen alla Ademloos en dergelijke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
Geregistreerd: 27 april 2006
Locatie: Puerto de la Cruz
Berichten: 4.487
|
![]() Citaat:
Eigenbelang. Slangen ontving meer dan 6 miljoen euro voor communicatie.... Ik had van dit gehele project nog geen woord gehoord tot de heisa begon en de media aandacht schonk. En dan zijn die 10 JAAR bezig geweest. Met wat??? Dat ze maar rap met die tunnel beginnen zoals in Madrid. En dan ook zorgen dat die tunnel 100% veilig is. Zie dat er een vrachtwagen in brand vliegt en er doden vallen. Dat voorbeeld zal iedereen wel kennen. Ik zou zelfs opteren voor twee gescheiden kokers: eentje voor vrachtwagens en die andere voor gewoon personenvervoer. Sorry dat ik het zeg maar als die vrachtwagenchauffeurs zotte toeren willen uithalen dat ze dat dan maar doen in hun eigen koker ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Het Arup Sum tracé is u onbekend?
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Die staat nog in kinderschoenen. Sinds het referendum achter de rug is spreekt nieman nog over die tunnel, zelfs Ademloos niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]() Dat is nogal straf. De politici zeggen eerst dat ze het referendum niet zullen respecteren en dat ze toch een brug gaan bouwen en dan sta je stom dat men daar vooral over spreekt.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
|
![]() brug noch tunnel deugen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 4.861
|
![]()
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 12 april 2005
Berichten: 6.611
|
![]() Misschien een stomme opmerking maar kunnen de bestaande wegen niet gewoon allemaal met twee rijvakken worden verbreed?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() De Antwerpenaar heeft 'nee' geantwoord op de volgende vraag:
"Moet de stad Antwerpen een gunstig advies geven voor de stedenbouwkundige vergunning van de Oosterweelverbinding op het huidig voorziene tracé tussen Zwijndrecht/Linkeroever en Merksem/Deurne? Ja of Neen?" Het laat toch een serieus aantal andere mogelijkheden open, niet? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Parlementsvoorzitter
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
|
![]() Citaat:
![]() ![]() tja, leugenaars he. ![]()
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
|
![]() Citaat:
Vandaar dat er geopteerd is voor een tracé met viaduct en brug. |
|
![]() |
![]() |