![]() |
"Nee" tegen de hoofddoek, "ja" aan keppeltje en pruik
Interessante en inteligente visie op het hoofddoekendebat vanuit joodse hoek. De moeite van het lezen waard.
Het debat wordt in het juiste perspectief gezet. Geen verbod op religieuze symbolen, maar wel een deftig verbod tegen middeleeuwse discriminatie. |
Citaat:
|
Citaat:
Waar precies in de Koran, met welke exacte bewoordingen? |
Citaat:
'Laten we beginnen bij de hoofddoek. Die wordt, zo zegt men ons, opgelegd door de Koran, waarin over de verplichting van vrouwen in soera 24 staat "om de sluier over haar boezem te slaan en haar tooi niet te tonen". ' |
Het verbieden van religieuze symbolen is überhaubt een hellend vlak. Want als het voor religies geldt, moet het dan niet ook voor andere levensovertuigingen opgaan, zoals zeg het humanisme? En zijn politieke overtuigingen eigenlijk niet ook een soort levensovertuigingen? Ik bedoel, van een jongen met een communistisch T-shirt aan heb je toch bepaalde verwachtingen, moet dat dan niet ook verboden worden? En partijsymbolen dan? Zijn verkiezingscampagnes eigenlijk nog wel toelaatbaar? Ik bedoel, je mag toch aan niemand kunnen zien wat voor ideeën deze persoon aanhangt? Om een lang vrhaal kort te maken: laat ze toch lekker met een doek op hun kop lopen als ze dat zo graag willen, dan doen we verder ook niet moeilijk over Christenen die van school worden gezet omdat hun zus soms een broek draagt, want ja, ook dat wordt vanuit de geloofsovertuiging opgelegd. En als mensen echt zo nodig de hele dag op elkaars kleding moeten lopen vitten moeten we het hele principe misschien maar gewoon verbieden, iedereen gelijk, iedereen naakt. Veel plezier op skivakantie.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Mogen deze vormen van mensen te dicrimineren en groepen tegen elkaar op te zetten wel dan? |
Citaat:
Wat ik lees is een verschil tussen religieuze symbolen en sexistische symbolen. En daar heeft hij een punt. En verder zegt hij ook: Als je het onderste uit de pot wil, ga je het deksel op de neus krijgen. |
Citaat:
December, maand van de hypocrisie. |
Dit mag wel:
![]() Dit mag niet: ![]() |
Je goeroe vertelde je dat?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
![]() |
Citaat:
Wat een verlies van energie toch allemaal. |
Leestekenkennis van tegenwoordig...
|
Zeg me nu niet dat ik post 10 moet gaan uitleggen...
|
edit
|
vrede,
Citaat:
vrede, redwasp |
Citaat:
Ik vind ht overigens wel apart hoor, een jood verteld dat Islamitische dingen wel verboden moeten worden en Joodse niet, en dat is hier op het forum dan een interessant perspectief. Nee hoor, dat is een smoesje, dat is zoiets als een Christen die uitlegt waarom alleen Islamitische basisscholen verbode moeten worden, of een Hollander die uitlegt waarom Belgenmoppen wel en Hollandermoppen niet grappig zijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be