![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Interessante en inteligente visie op het hoofddoekendebat vanuit joodse hoek. De moeite van het lezen waard.
Het debat wordt in het juiste perspectief gezet. Geen verbod op religieuze symbolen, maar wel een deftig verbod tegen middeleeuwse discriminatie. Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 oktober 2009 om 09:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waar precies in de Koran, met welke exacte bewoordingen?
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
'Laten we beginnen bij de hoofddoek. Die wordt, zo zegt men ons, opgelegd door de Koran, waarin over de verplichting van vrouwen in soera 24 staat "om de sluier over haar boezem te slaan en haar tooi niet te tonen". ' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het verbieden van religieuze symbolen is überhaubt een hellend vlak. Want als het voor religies geldt, moet het dan niet ook voor andere levensovertuigingen opgaan, zoals zeg het humanisme? En zijn politieke overtuigingen eigenlijk niet ook een soort levensovertuigingen? Ik bedoel, van een jongen met een communistisch T-shirt aan heb je toch bepaalde verwachtingen, moet dat dan niet ook verboden worden? En partijsymbolen dan? Zijn verkiezingscampagnes eigenlijk nog wel toelaatbaar? Ik bedoel, je mag toch aan niemand kunnen zien wat voor ideeën deze persoon aanhangt? Om een lang vrhaal kort te maken: laat ze toch lekker met een doek op hun kop lopen als ze dat zo graag willen, dan doen we verder ook niet moeilijk over Christenen die van school worden gezet omdat hun zus soms een broek draagt, want ja, ook dat wordt vanuit de geloofsovertuiging opgelegd. En als mensen echt zo nodig de hele dag op elkaars kleding moeten lopen vitten moeten we het hele principe misschien maar gewoon verbieden, iedereen gelijk, iedereen naakt. Veel plezier op skivakantie.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 oktober 2009 om 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 22 oktober 2009 om 13:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen deze vormen van mensen te dicrimineren en groepen tegen elkaar op te zetten wel dan? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2009 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik lees is een verschil tussen religieuze symbolen en sexistische symbolen. En daar heeft hij een punt. En verder zegt hij ook: Als je het onderste uit de pot wil, ga je het deksel op de neus krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() December, maand van de hypocrisie. Laatst gewijzigd door filosoof : 22 oktober 2009 om 14:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() Dit mag wel:
![]() Dit mag niet: ![]()
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Je goeroe vertelde je dat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() Sinterklaas loopt rond in RK priesterkledij, vrouwen mogen geen RK priester worden. Is d�*t geen sexisme?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Minister
|
![]()
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O, je hebt het van Harry potter? Mag die tovenaarssekte wel met punthoeden rondlopen? Moet ik me beginnen afvragen of ik mijn pet die ik religieus draag nog mag opzetten? moeten we vrouwen gaan 'bevrijden' door hen te verbieden dat te dragen wat ze willen dragen om hen te beschermen tegen discriminatie van de vrouw? Drogredenen zijn dat. Angst en pesterijen zijn de echte redenen. Als het om de vrouwen zou gaan pak dat degenen aan die hen zogezegd 'verplichten' via de bestaande wetten, maar vergeet vooral niet naar de 'verplichtingen' bij andere religies te kijken.
Wat een verlies van energie toch allemaal. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2009 om 15:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Leestekenkennis van tegenwoordig...
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Zeg me nu niet dat ik post 10 moet gaan uitleggen...
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 22 oktober 2009 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Aan mij niet hoor. Ik snapte hem ook zonder hint. [/offtopic]
Ik vind ht overigens wel apart hoor, een jood verteld dat Islamitische dingen wel verboden moeten worden en Joodse niet, en dat is hier op het forum dan een interessant perspectief. Nee hoor, dat is een smoesje, dat is zoiets als een Christen die uitlegt waarom alleen Islamitische basisscholen verbode moeten worden, of een Hollander die uitlegt waarom Belgenmoppen wel en Hollandermoppen niet grappig zijn.
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 22 oktober 2009 om 16:40. |
![]() |
![]() |