Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Hoe lang kunnen 5 minuten duren? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=130315)

illwill 26 oktober 2009 18:20

Hoe lang kunnen 5 minuten duren?

Hoeveel keer en vooral hoe lang is men nu al aan het zeggen dat het 5 voor 12 is op het vlak van de klimaatsverandering? Dit zijn ze al 10 jaar aan het zeggen...is het niet stilletjesaan al 1 voor 12 of zelfs al 12h?

Volgend jaar komen ze weer af é, na de zoveelste bijeenkomst van wetenschappers die zeggen dat het 5 voor 12 is. Misschien kunnen deze eens beter zeggen dat het 12h is en dat het nu is of te laat. Misschien dat de politiek dat wakker schiet.

From_Vlaanderen 26 oktober 2009 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill (Bericht 4409172)
Hoeveel keer en vooral hoe lang is men nu al aan het zeggen dat het 5 voor 12 is op het vlak van de klimaatsverandering? Dit zijn ze al 10 jaar aan het zeggen...is het niet stilletjesaan al 1 voor 12 of zelfs al 12h?

Volgend jaar komen ze weer af é, na de zoveelste bijeenkomst van wetenschappers die zeggen dat het 5 voor 12 is. Misschien kunnen deze eens beter zeggen dat het 12h is en dat het nu is of te laat. Misschien dat de politiek dat wakker schiet.

:cheer: Schieten :cheer:

roger verhiest 26 oktober 2009 18:27

Heel irrationeel verklaar ik dat ik geloof dat het al lang te laat is (bekijk de laatste filmbeelden over de groenlandse gletschers bvb maar eens). Recent las ik ergens dat er nog 3 Katrina's moeten overgewaaid komen in het Zuid-Oosten van de USA alvorens het aanwezige kiesvee aan een klimaatsverandering gaat geloven... Wel ik ook dat geloof ik niet : het water mag de modale maldiviër aan de lippen staan : In Dallas (Texas) geloven ze eerder in een samenzwering van de NWO danb in een klimaatswijziging.....

Andro 26 oktober 2009 18:29

Als het klok jaarlijks 1 uur voor en later word geschoven, mja dan blijft het 5 voor 12 he.

Raf 26 oktober 2009 18:32

Het lezen van de openingspost duurde in realiteit minder dan een minuut. Toch voelde het aan als een kwartier.. Go figure.

parcifal 26 oktober 2009 18:40

Waar moet de politiek op schieten?
Of is het de politie die hij meent te bedoelen?

Is Illwill al zat zo vroeg op de avond?
Tzijn geen manieren.

Kay_ 26 oktober 2009 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4409205)

Is Illwill al zat zo vroeg op de avond? Tzijn geen manieren.

Tzal langer dan 5 minuten politieke moed vergen om hem van de drank af te halen.

Hebde hem? Vijf minuten politieke moed :lolabove:

Bovenbuur 26 oktober 2009 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 4409187)
Heel irrationeel verklaar ik dat ik geloof dat het al lang te laat is (bekijk de laatste filmbeelden over de groenlandse gletschers bvb maar eens). Recent las ik ergens dat er nog 3 Katrina's moeten overgewaaid komen in het Zuid-Oosten van de USA alvorens het aanwezige kiesvee aan een klimaatsverandering gaat geloven... Wel ik ook dat geloof ik niet : het water mag de modale maldiviër aan de lippen staan : In Dallas (Texas) geloven ze eerder in een samenzwering van de NWO danb in een klimaatswijziging.....

Dat zou ook logischer zijn dan het na 1 Katrina geloven, een enkele storm zegt niet zoveel over je kansen.

straddle 26 oktober 2009 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 4409192)
Het lezen van de openingspost duurde in realiteit minder dan een minuut. Toch voelde het aan als een kwartier.. Go figure.

:lol:

Jazeker 26 oktober 2009 22:22

Citaat:

Er is een subforum voor Milieu.

From_Vlaanderen 26 oktober 2009 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4409528)

Weg, weg, weg, val ons er niet mee lastig. Anders hebt ge weer van die extremen die zeggen: Den helft van de mensen afslachten :cheer:.

Djiezes 27 oktober 2009 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen (Bericht 4409531)
Weg, weg, weg, val ons er niet mee lastig. Anders hebt ge weer van die extremen die zeggen: Den helft van de mensen afslachten :cheer:.

:cheer::cheer: den helft van de mensen afslachten :cheer::cheer:

Txiki 27 oktober 2009 12:04

:cheer: leve "het milieu" :cheer:

illwill 27 oktober 2009 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 4409205)

Is Illwill al zat zo vroeg op de avond?
Tzijn geen manieren.

:lol: Moet "dan" wakker schiet zijn natuurlijk

illwill 27 oktober 2009 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4409528)

Dat kan, maar dit gaat over het slapen van de politici.

schaker 27 oktober 2009 18:23

Citaat:

Het was 5 voor 12.
Maar toen heeft de federale regering een belangenconflict ingediend tegen de klimaatverandering (vanwege de financiele crisis). Binnen de regering had niemand 5 minuten politieke moed om voor een beter klimaat te ijveren.

PS: men kan altijd een belangenconflict indienen om bepaalde problemen 120 dagen te verschuiven. Di Rupo zei dat men beter kan wachten op een sereen klimaat voordat men dit thema weer ter discussie stelt.

420yeahbaby 27 oktober 2009 18:36

Dat is werkelijk een probleem.
En ik als mens sta er al te dikwijls bij stil. Simpel is mijn bestaan, maar ik denk wel degelijk na over het bestaan.

Als ge als godgezegende boomknuffelaar 's morgens naar uw werk vertrekt en ge ziet de dampen de lucht instijgen op de industriezone. Voel ik me stiekem een beetje schuldig.

Der hangt verandering in de lucht en het is hedendaags werkelijk moeilijk er nog naast te kijken.
Ik vraag me dan ook als mens af, waarom wij anno 2010 bijna nog altijd afhankelijk zijn van de meest vervuilende energiebronnen. (op kernernergie na, maar waar gaat een mens naartoe met al dat kernafval he)
Het voelt ook vrij verouderd en ik denk dat we als mens lang veel verder hadden kunnen staan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be