![]() |
Weer extreme watervervuiling in Schelde, Zenne, ...
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._water_brussel
Het loopt blijkbaar grondig mis in Brussel en er wordt niet of amper over gecommuniceerd. Het nieuwe Brusselse waterzuiveringsstation ligt al bijna een week stil en al het afvalwater van heel Brussel loopt weer Zenne, Rupel en Scelde in. NIET GAAN ZWEMMEN IN ONZE RIVIEREN !! Als dit nog even aanhoudt gaat het prille visbestand er weer aan. Misschien kunnen we de Brusselaars en Vlaams Brabanders vragen om hunne kak en was en plas een paar dagen op te houden. :lol: :roll: :cry: |
DRINK NIET MEER UIT DE SCHELDE !!! Wees gewaarschuwd.
|
De verantwoordelijke daarvoor moet volgens mij den bak invliegen. Wegens grove sluikstorting.
|
Waterzuiveringsstation Brussel-Noord ligt stil ==> visbestand Zenne uitgeroeid
Het waterzuiveringsstation valt stil en alle leven in het water is uitgeroeid.
Zo snel gaat dat bergaf. Zo afhankelijk zijn we dus van het WTK-complex. (sleutelbegrip in het denken van Etienne Vermeersch) Citaat:
Citaat:
|
Ik woon er vlak bij.
De reden die opgegeven word om die hele, peperdure installatie stil te leggen is quatch. Wedden dat de Franse uitbater gewoon meer geld wil per m³ gezuiverd Zennewater? |
Straks moet ik toch naar Leuven dan zal ik daar mijn kakske doen.
|
Het gerechtelijk onderzoek is waarschijnlijk al in volle gang om de schuldige(n) te vinden, te vervolgen en voorbeeldig te laten straffen! :rofl::cheer:
|
Welja, laat jullie poep maar weer naar Olland lopen. Voorbeeldige buren...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dit komt véél te laat en véél te weinig in de media. Het is een terugkeer naar het systeem van toen er nog niet te veel mensen waren: we smijten gewoon alles in de rivier. Over een week zien Zenne en Rupel er uit als een open riool, en dat komt niet eens als belangrijkste en enige hoofdpunt in het nieuws. Een echte schande is het. Een waterzuiveringsstation is niet zomaar terug op te starten. De bacteriën, schimmels en planten die voor de zuivering instaan kunnen geen plotse overgang van proper naar slecht water aan (bij de instroom), waardoor dit voor lange tijd problemen zal opleveren. Als ze er nog zijn. Het andere scenario durf ik zelfs niet aan te denken. Ik zal alleszins zuinig zijn op mijn water de eerstkomende weken. |
Stroomt die smerige troep ook de Westerschelde in?
Brussel is het bewijs van het falen van Belgie zo te merken. Wallo-Brux wat een grap daar kan zelfs een belgenmop niet tegen op! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij de Vlaming strooien zij het zand in de ogen, bij de Brusselaar strooien zij het in de waterzuiveringsinstallaties en dan eventjes niets zeggen zodat de smeerlapperij richting Vlaanderen kan vloeien. :lol: |
De problemen zitten hem in het feit dat ze er nu niet meer voorkomen, en dat het véél te lang (lees: meer dan een uur) verzwegen is voor de bevolking
zand in waterzuiveringsinstallaties is zelfs goed ervoor :-D |
Citaat:
|
Hoe zou jij dat water dan in zee krijgen?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be