![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._water_brussel
Het loopt blijkbaar grondig mis in Brussel en er wordt niet of amper over gecommuniceerd. Het nieuwe Brusselse waterzuiveringsstation ligt al bijna een week stil en al het afvalwater van heel Brussel loopt weer Zenne, Rupel en Scelde in. NIET GAAN ZWEMMEN IN ONZE RIVIEREN !! Als dit nog even aanhoudt gaat het prille visbestand er weer aan. Misschien kunnen we de Brusselaars en Vlaams Brabanders vragen om hunne kak en was en plas een paar dagen op te houden. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() DRINK NIET MEER UIT DE SCHELDE !!! Wees gewaarschuwd.
Laatst gewijzigd door skaldis : 12 december 2009 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verantwoordelijke daarvoor moet volgens mij den bak invliegen. Wegens grove sluikstorting.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het waterzuiveringsstation valt stil en alle leven in het water is uitgeroeid.
Zo snel gaat dat bergaf. Zo afhankelijk zijn we dus van het WTK-complex. (sleutelbegrip in het denken van Etienne Vermeersch) Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik woon er vlak bij.
De reden die opgegeven word om die hele, peperdure installatie stil te leggen is quatch. Wedden dat de Franse uitbater gewoon meer geld wil per m³ gezuiverd Zennewater?
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Straks moet ik toch naar Leuven dan zal ik daar mijn kakske doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Parlementslid
|
![]() Het gerechtelijk onderzoek is waarschijnlijk al in volle gang om de schuldige(n) te vinden, te vervolgen en voorbeeldig te laten straffen!
![]() ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Welja, laat jullie poep maar weer naar Olland lopen. Voorbeeldige buren...
![]() |
#9 |
|
![]() ... te laten verjaren. Of vrij te krijgen door een procedurefout.
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
Burger
|
![]() Ik twijfel sterk of je beseft dat dat mooie diertje onder je username tot vorige week nog voorkwam in de Zenne?
Dit komt véél te laat en véél te weinig in de media. Het is een terugkeer naar het systeem van toen er nog niet te veel mensen waren: we smijten gewoon alles in de rivier. Over een week zien Zenne en Rupel er uit als een open riool, en dat komt niet eens als belangrijkste en enige hoofdpunt in het nieuws. Een echte schande is het. Een waterzuiveringsstation is niet zomaar terug op te starten. De bacteriën, schimmels en planten die voor de zuivering instaan kunnen geen plotse overgang van proper naar slecht water aan (bij de instroom), waardoor dit voor lange tijd problemen zal opleveren. Als ze er nog zijn. Het andere scenario durf ik zelfs niet aan te denken. Ik zal alleszins zuinig zijn op mijn water de eerstkomende weken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Schepen
|
![]() Stroomt die smerige troep ook de Westerschelde in?
Brussel is het bewijs van het falen van Belgie zo te merken. Wallo-Brux wat een grap daar kan zelfs een belgenmop niet tegen op!
Veel beloven en weinig geven doet een zot in vreugde leven / Een kinderhand is gauw gevuld. Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 12 december 2009 om 15:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Dat mooie diertje is de Nanaloricus mysticus (hoofdletter N, kleine letter m, en het geheel moet cursief). Maar het heeft nooit in de Zenne geleefd. Het werd in 1983 als nieuwe soort ontdekt, en leeft op de bodem van de oceaan.
![]() |
#14 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() we komen hier samen wel uit, maar ik vind het wel verbazend dat het tot 2 weken duurt voordat dit wordt gemeld. (Belgische media zeggen bijna een week, Nederlandse nu van 2 weken)
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() Gelijkaardige beestjes dan. Het is niet omdat ik bioloog ben, dat ik alle soorten plankton zomaar kan classificeren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bij de Vlaming strooien zij het zand in de ogen, bij de Brusselaar strooien zij het in de waterzuiveringsinstallaties en dan eventjes niets zeggen zodat de smeerlapperij richting Vlaanderen kan vloeien. ![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burger
|
![]() De problemen zitten hem in het feit dat ze er nu niet meer voorkomen, en dat het véél te lang (lees: meer dan een uur) verzwegen is voor de bevolking
zand in waterzuiveringsinstallaties is zelfs goed ervoor ![]() Laatst gewijzigd door Thorum : 12 december 2009 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Burger
|
![]() Hoe zou jij dat water dan in zee krijgen?
|
![]() |
![]() |