Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De rwoiale Boodschap: enkele vraagjes daarover (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133095)

De schoofzak 24 december 2009 16:51

De rwoiale Boodschap: enkele vraagjes daarover

Linken moet ik niet geven, 't staat toch in alle kranten.

Eerst het mooie Nederlands; ze gaan daar op het paleis toch eens wat senten moeten uitgeven voor een raadgever op taalgebied; ik bied mij aan, voor weinig geld: 100 € per uur, plus verplaatsingkosten.

Citaat:

'In de eerste plaats denk ik aan de talrijke personen die hun baan hebben verloren, en aan hun familie. Ik kan hun ontreddering goed begrijpen',
Is er nu geen enkele lakei die kan zeggen dat dat zo raar klinkt voor een Vlaming: een persoon die zijn baan verliest.
Waarom zegt Hij niet dat hij denkt aan al die mensen die hun baan verloren ... bla bla ...

en eerlijkheidshalve eraan toevoegt, dat hij die bedenking vooral maakt op zijn nieuw yacht, waar hij veel ontspannener kan nadenken over het harde leven ....

Citaat:

'Het zou ons aan geloofwaardigheid ontbreken mochten we de Europese lidstaten aansporen hun tegengestelde standpunten te overstijgen, terwijl we er in eigen land nog eens niet in slagen.'
Zou dit een vingerwijzing zijn dat hij het aan het goed maken is met zijn bloedeigen bastaard-dochter ?

Want het kan toch niet dat Hij ons politiek zou trachten te beïnvloeden ...???? Of zou Hij toch denken dat wij minder mogen denken en betrachten dan de Schotten, Catalanen, Basken, Valencianen (Calpé bestaat niet meer, 't is Calp geworden !!), Corsicanen enzovoorts ...

Citaat:

'Vrolijk Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar'
Gelukkig sluit hij toch religieus neutraal af. Bij zijn broer (meen ik me te herinneren) was het nog een zalig kerstfeest. Niet presies wat je een overtuigde heiden mens zou toewensen ...

Shadowke 24 december 2009 17:05

onzen berre begint echt bang te worden.

GZV 24 december 2009 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke (Bericht 4507796)
onzen berre begint echt bang te worden.

hij moet er al een heilige bijhalen.een vlaamse dan nog wel.

brother paul 24 december 2009 17:54

De kerstboodschap mag in elk geval niet aanhoord worden door 5% van de allochtone belgen, die kerstmis in de banvloek geslagen hebben.. Over tolerantie gesproken, moet dat niet bidirectioneel zijn ?

Noorman 25 december 2009 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4507777)
Eerst het mooie Nederlands; ze gaan daar op het paleis toch eens wat senten moeten uitgeven voor een raadgever op taalgebied; ik bied mij aan, voor weinig geld: 100 € per uur, plus verplaatsingkosten.

Nee Schoofmanske, als er iets is waar ge niet voor kwalificeert, dan is het voor advies op taalgebied :) Dat "schrijven zoals het klinkt", zoals het vroeger ook al eens fanatiek door VRT teletekst werd toegepast opdat we de Dementieva's (Dementjeva) en Sharapova's (Sjarapova) van deze wereld niet fout zouden uitspreken, is misschien wel hip en ik heb respect voor de consequentie waarmee je het toepast, maar het is geen taaladvies :)

Eerst uw oorlog met de letter C oplossen en stop alstemblief met de letter J achter de letter S te zetten, ik krijg daar tandpijn van :)

Noorman

Txiki 25 december 2009 21:20

Mo, wie kan het gelul van die koning wat schelen, zeg?

toccata 25 december 2009 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4509226)

²

giserke 25 december 2009 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4509226)

Mij! this met mijn geld dat die kloot aant lullen is. :x

Txiki 25 december 2009 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 4509345)
Mij! this met mijn geld dat die kloot aant lullen is. :x

Dan is het nog altijd uw geld dat u kan schelen, en niet wat die loopt de kwetteren. Wat? Als hij zou kwetteren naar uw goesting, dan speelt uw geld geen rol meer of wat?

Raven 25 december 2009 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4509361)
Dan is het nog altijd uw geld dat u kan schelen, en niet wat die loopt de kwetteren. Wat? Als hij zou kwetteren naar uw goesting, dan speelt uw geld geen rol meer of wat?

Ge pakt toch ook geen belgacom TV als er niks interessants op te zien is.

Ah maar wacht, TV Albert & studio hebben ze met uw geld al voor u gekocht... dus misschien toch es kijken

Txiki 25 december 2009 22:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4509366)
Ge pakt toch ook geen belgacom TV als er niks interessants op te zien is.

Ah maar wacht, TV Albert & studio hebben ze met uw geld al voor u gekocht... dus misschien toch es kijken

ej? 'k Snap het verband niet... Trouwens, ik heb geen tv.

Jedd 25 december 2009 23:06

Citaat:

en eerlijkheidshalve eraan toevoegt, dat hij die bedenking vooral maakt op zijn nieuw yacht, waar hij veel ontspannener kan nadenken over het harde leven ....

het bouwen van die boot heeft meer arbeidsplaatsen opgeleverd dan het op de bank laten staan van dat geld

daiwa 25 december 2009 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4509381)
het bouwen van die boot heeft meer arbeidsplaatsen opgeleverd dan het op de bank laten staan van dat geld

In het buitenland.

Raven 25 december 2009 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 4509390)
In het buitenland.

En twas ook nie Rusland, Jedd

Thomas VDB 25 december 2009 23:17

Waar kan ik ergens de toespraak van Berreken bezien?

Jedd 25 december 2009 23:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raven (Bericht 4509395)
En twas ook nie Rusland, Jedd

arbeidsplaatsen zijn arbeidsplaatsen.

ook buitenlandse arbeidsplaatsen doen onze economie goed

rookie 26 december 2009 05:53

nu nog wachten op zijn nieuwsjaarsbrief, zodat hij daarna, naar aloude traditie, zelf juist het tegenovergestelde doet;
Solidair zijn met de werklozen : zelf een opslag van 7%
sober leven : aankoop van een jacht van enkele miljoenen enz enz

Raven 26 december 2009 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jedd (Bericht 4509432)
arbeidsplaatsen zijn arbeidsplaatsen.

ook buitenlandse arbeidsplaatsen doen onze economie goed

De ex-werknemers van philips hasselt (verhuisd naar Turkije), of deze van DHL (Leipzig), Opel, Ford, ... zullen uw statement in dankbaarheid afnemen.

Net zoals afgestudeerde universitairen, die op dit moment geen werk door aanwervingsstops (lees: nieuwe jobs enkel via outsourcing zoals bv. HP dit doet, of een Colruyt).

Wat je schrijft strookt ook niet met die gast in uw avatar, in Rusland verkopen is in de Rusland produceren... ken uw eigen ideologie eens hé 8-)

djimi 26 december 2009 10:49

Citaat:

...

Eerst het mooie Nederlands; ze gaan daar op het paleis toch eens wat senten moeten uitgeven voor een raadgever op taalgebied; ik bied mij aan, voor weinig geld: 100 € per uur, plus verplaatsingskosten.

...

Ik doe het voor 95,- € per uur, en ik kan te voet naar z'n paleis gaan. Geen verplaatsingskosten, dus.

:-P

Dinosaurus 26 december 2009 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Noorman (Bericht 4509036)
Nee Schoofmanske, als er iets is waar ge niet voor kwalificeert, dan is het voor advies op taalgebied :) Dat "schrijven zoals het klinkt", zoals het vroeger ook al eens fanatiek door VRT teletekst werd toegepast opdat we de Dementieva's (Dementjeva) en Sharapova's (Sjarapova) van deze wereld niet fout zouden uitspreken, is misschien wel hip en ik heb respect voor de consequentie waarmee je het toepast, maar het is geen taaladvies :)

Eerst uw oorlog met de letter C oplossen en stop alstemblief met de letter J achter de letter S te zetten, ik krijg daar tandpijn van :)

Noorman

Haha... Hier heb je wel een punt. Maar... zo 'konsekwent' is Schoof niet, hoor, want dan had hij hierboven moeten schrijven:
"Katalanen, Basken, Valensianen (Kalpee bestaat niet meer, 't is Calp geworden !!), Korsikanen enzovoorts ..."

:-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be