Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Huis NY veegt Wallonië van de kaart (https://forum.politics.be/showthread.php?t=133111)

Descartes Jr 25 december 2009 09:33

Vlaams Huis NY veegt Wallonië van de kaart

Een kaartje waarin België alleen bestaat uit Vlaanderen, waarin Frankrijk op de plaats van Wallonië ligt, en Brussel ter hoogte van Antwerpen, heeft opschudding veroorzaakt in Wallonië. Het kaartje staat afgedrukt op een uitnodiging voor een cocktailavond van het Vlaamse Huis in New York. Het was geen opzet, zeggen woordvoerders, "door de tijdsdruk zijn er een paar jammerlijke operationele foutjes in geslopen." (Bron : Waals Weekblad)

De schoofzak 25 december 2009 10:04

Ongelooflijk goeie joke.

Natuurlijk is de waarheid:
- ofwel is het echt een niet gewild foutje, maar dat zou dan een blunder van formaat zijn, een diplomaat in het buitenland echt onwaardig ...
- ofwel is het een toch 'beetje' opzettelijk gegaan, en dan is het wel meesterlijk. Niet in het minst omdat het 'weekblad' er op ingegaan is. Mochten ze het doodgezwegen hebben, dan was de joke kompleet de mist in gegaan.

Ja mensen, wat een steek onder water dat Brussel zo duidelijk omgeven is door Vlaanderen.
Ik heb twee dagen lopen bulderen van lachen in de corridors (hebdem ?) van het bejaardenhuis hier.

Sidharta 25 december 2009 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4508357)
Een kaartje waarin België alleen bestaat uit Vlaanderen, waarin Frankrijk op de plaats van Wallonië ligt, en Brussel ter hoogte van Antwerpen, heeft opschudding veroorzaakt in Wallonië. Het kaartje staat afgedrukt op een uitnodiging voor een cocktailavond van het Vlaamse Huis in New York. Het was geen opzet, zeggen woordvoerders, "door de tijdsdruk zijn er een paar jammerlijke operationele foutjes in geslopen." (Bron : Waals Weekblad)

Belgie is door een jammerlijk foutje ontstaan, het zal dus ook weer door en jammerlijk foutje verdwijnen.

pajoske 25 december 2009 10:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4508373)
Ongelooflijk goeie joke.

- ofwel is het echt een niet gewild foutje, maar dat zou dan een blunder van formaat zijn, een diplomaat in het buitenland echt onwaardig ...
- ofwel is het een toch 'beetje' opzettelijk gegaan, en dan is het wel meesterlijk. Niet in het minst omdat het 'weekblad' er op ingegaan is. Mochten ze het doodgezwegen hebben, dan was de joke kompleet de mist in gegaan.

Ja mensen, wat een steek onder water dat Brussel zo duidelijk omgeven is door Vlaanderen.
Ik heb twee dagen lopen bulderen van lachen in de corridors (hebdem ?) van het bejaardenhuis hier.

Ik zou eerder met schaamrood op mijn wangen lopen omdat men mij bij deze groep achterlijke, idiote bevolkingsgroep van navelstaarders indeelt.
Eén zoveelste reden te meer om mij minder en minder Vlaming te voelen.

Mr. Orange 25 december 2009 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4508392)
Ik zou eerder met schaamrood op mijn wangen lopen omdat men mij bij deze groep achterlijke, idiote bevolkingsgroep van navelstaarders indeelt.

U doet maar...

Jazeker 25 december 2009 11:23

Jammer van die plaats waar men Brussel heeft gezet. Maar kan iemand me uitleggen waarom men gaat janken als de focus ligt op Vlaanderen en Nederland op een Vlaams-Nederlands cocktail avondje?

Want dat stukje in het vet is blijkbaar weggevallen bij de starter van deze draad.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
De cocktail 'Holland & Flanders, so close, so different' werd op 7december georganiseerd in een restaurant in Long Island City ter gelegenheid van de Ustoa-conferentie, de grootste Amerikaanse bijeenkomst voor de toeristische industrie. Dat meldde La Dernière Heure.

Onze franstalige vrienden laten meteen weten waar je in crisis-tijden best geld aan geeft.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Standaard
Doulkeridis heeft de vertegenwoordigster van Wallonie Bruxelles Tourisme in New York alvast gevraagd om Flanders House en Ustoa een kaart van België, één van Europa en een geschiedenisboek over ons land te bezorgen.

Bron en volledig artikel
.

Jazeker 25 december 2009 11:25

Citaat:

Het is vrij goedkoop wonen in Wallonië. Veel groen ook. En je kan er vast seniorennet lezen... daar hebben ze ook internet hoor.

Descartes Jr 25 december 2009 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4508426)
Want dat stukje in het vet is blijkbaar weggevallen bij de starter van deze draad..

Niet zo in het artikel waar ik het las (http://www.waalsweekblad.be/index.shtml) en dat ik als link vermeldde !

Descartes Jr 25 december 2009 11:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4508428)
Het is vrij goedkoop wonen in Wallonië. Veel groen ook. En je kan er vast seniorennet lezen... daar hebben ze ook internet hoor.

Zeg betweter, ik heb er 2 jaar gewoond (Namur) en in tegenstelling tot jou lees ik dagelijks de Waalse kranten.

speurneus 25 december 2009 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 4508373)
Ongelooflijk goeie joke.

Een kaart van Vlaanderen waar de naam Vlaanderen niet eens op staat?
Toch niet zo meesterlijk zou ik zeggen. Nog een geluk dat ze er Brussel op gezet hebben de enige regio die nog ietwat in de states gekend is.

Jazeker 25 december 2009 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4508434)
Niet zo in het artikel waar ik het las (http://www.waalsweekblad.be/index.shtml) en dat ik als link vermeldde !

Dan weet je het nu. Het ging om een Vlaams-Nederlans thema-avondje. Bron heb ik erbij gezet zodat we allen wat kunnen leren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr (Bericht 4508438)
Zeg betweter, ik heb er 2 jaar gewoond (Namur) en in tegenstelling tot jou lees ik dagelijks de Waalse kranten.

Mijn opmerking was toch niet aan jou gericht? pajoske wil geen Vlaming meer zijn. Ik zeg niets over jou. Ik lees - als ik tijd heb - soms wel de franstalige kranten en daar word ik niet goed van. Zelfs een boer die spruiten wil oogsten is al een aanval op la belgique latine.

Edit: ik zal je maar even vergeven dat je me een betweter noemt.

Den Ardennees 25 december 2009 11:41

Citaat:

niemand houdt je tegen om het hier af te bollen

Babeth 25 december 2009 11:43

Het was gewoon een poging om onnodige verwarring te ontwijken. Niet iedereen heeft goeie aardrijkskunde gehad op school...

guido 007 25 december 2009 11:45

Ik lig er niet wakker van.
Het was ook geen kaartje om België te promoten hé.

Jazeker 25 december 2009 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babeth (Bericht 4508454)
Het was gewoon een poging om onnodige verwarring te ontwijken. Niet iedereen heeft goeie aardrijkskunde gehad op school...

De makers van het kaartje alleszins niet ;-)

Maar ik blijf erbij... de focus op Vlaanderen en Nederland is in de context van het gebeuren normaal.

Zwartengeel 25 december 2009 11:50

Al iemand eens gelet op de kaartjes van 'la très grande Bruxelles' zoals ze soms in de Franstalige media als daar zijn de 'Tribune de Bruxelles' afgedrukt worden? Ik denk niet dat dat het resultaat is van een drukfoutje wanneer ze dat doen en ik denk al evenmin dat ze er nadien ook maar enige schaamte over voelen.

pajoske 25 december 2009 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 4508428)

Onze familie woont al ongeveer 500/600 jaar in deze streek. Ik zou niet weten waarom ik moet verhuizen. Het is niet omdat enkele politici deze regio enkele tientallen jaren geleden bij Vlaanderen ingedeeld hebben dat ik hier zou moeten vertrekken.

Indien wij na ons pensioen (Wij horen tot de minderheid van Vlaamse 55+ers die nog werken) elders gaan wonen zal dat zijn om dichter bij oonze kinderen te wonen. En dat zou idd. eventueel net over de taalgrens kunnen zijn.

Wat internet betreft moet men in Vlaanderen helemaal niet hoog van de toren blazen. Dat is hier langzaam en veel te duur. Voor snel internet kan je beter naar Afrika trekken. Die hebben een nieuwe infrastructuur, terwijl dat hier nog over de oude (telefoon-)lijnen moet gaan.

Jazeker 25 december 2009 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 4508473)
Onze familie woont al ongeveer 500/600 jaar in deze streek. Ik zou niet weten waarom ik moet verhuizen. Het is niet omdat enkele politici deze regio enkele tientallen jaren geleden bij Vlaanderen ingedeeld hebben dat ik hier zou moeten vertrekken.

Indien wij na ons pensioen (Wij horen tot de minderheid van Vlaamse 55+ers die nog werken) elders gaan wonen zal dat zijn om dichter bij oonze kinderen te wonen. En dat zou idd. eventueel net over de taalgrens kunnen zijn.

Waarom dan niet? Lijkt me een ideaal plaatsje om je dagen af te tellen.

Citaat:

Wat internet betreft moet men in Vlaanderen helemaal niet hoog van de toren blazen. Dat is hier langzaam en veel te duur. Voor snel internet kan je beter naar Afrika trekken. Die hebben een nieuwe infrastructuur, terwijl dat hier nog over de oude (telefoon-)lijnen moet gaan.
Ah... Ik wist niet dat je geen kabel kon krijgen in Vlaanderen.

Jazeker 25 december 2009 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4508467)
Al iemand eens gelet op de kaartjes van 'la très grande Bruxelles' zoals ze soms in de Franstalige media als daar zijn de 'Tribune de Bruxelles' afgedrukt worden? Ik denk niet dat dat het resultaat is van een drukfoutje wanneer ze dat doen en ik denk al evenmin dat ze er nadien ook maar enige schaamte over voelen.

Het schouwspel van het gillende franstalige circus is weer begonnen. En de Vlaming gaat meteen als een hondje jankend liggen. Ik word er kwaad van... slavenvolkje.

speurneus 25 december 2009 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4508467)

De maker van het kaartje wilde gewoon onderstrepen hoe de Brusselse regio er binnen afzienbare tijd zal uitzien. Je kan moeilijk ontkennen dat die man geen visie heeft.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be