![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Een kaartje waarin België alleen bestaat uit Vlaanderen, waarin Frankrijk op de plaats van Wallonië ligt, en Brussel ter hoogte van Antwerpen, heeft opschudding veroorzaakt in Wallonië. Het kaartje staat afgedrukt op een uitnodiging voor een cocktailavond van het Vlaamse Huis in New York. Het was geen opzet, zeggen woordvoerders, "door de tijdsdruk zijn er een paar jammerlijke operationele foutjes in geslopen." (Bron : Waals Weekblad)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongelooflijk goeie joke.
Natuurlijk is de waarheid: - ofwel is het echt een niet gewild foutje, maar dat zou dan een blunder van formaat zijn, een diplomaat in het buitenland echt onwaardig ... - ofwel is het een toch 'beetje' opzettelijk gegaan, en dan is het wel meesterlijk. Niet in het minst omdat het 'weekblad' er op ingegaan is. Mochten ze het doodgezwegen hebben, dan was de joke kompleet de mist in gegaan. Ja mensen, wat een steek onder water dat Brussel zo duidelijk omgeven is door Vlaanderen. Ik heb twee dagen lopen bulderen van lachen in de corridors (hebdem ?) van het bejaardenhuis hier.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eén zoveelste reden te meer om mij minder en minder Vlaming te voelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() U doet maar...
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jammer van die plaats waar men Brussel heeft gezet. Maar kan iemand me uitleggen waarom men gaat janken als de focus ligt op Vlaanderen en Nederland op een Vlaams-Nederlands cocktail avondje?
Want dat stukje in het vet is blijkbaar weggevallen bij de starter van deze draad. Citaat:
Citaat:
Bron en volledig artikel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is vrij goedkoop wonen in Wallonië. Veel groen ook. En je kan er vast seniorennet lezen... daar hebben ze ook internet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch niet zo meesterlijk zou ik zeggen. Nog een geluk dat ze er Brussel op gezet hebben de enige regio die nog ietwat in de states gekend is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Edit: ik zal je maar even vergeven dat je me een betweter noemt.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 25 december 2009 om 11:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() niemand houdt je tegen om het hier af te bollen
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Het was gewoon een poging om onnodige verwarring te ontwijken. Niet iedereen heeft goeie aardrijkskunde gehad op school...
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lig er niet wakker van.
Het was ook geen kaartje om België te promoten hé.
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik blijf erbij... de focus op Vlaanderen en Nederland is in de context van het gebeuren normaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al iemand eens gelet op de kaartjes van 'la très grande Bruxelles' zoals ze soms in de Franstalige media als daar zijn de 'Tribune de Bruxelles' afgedrukt worden? Ik denk niet dat dat het resultaat is van een drukfoutje wanneer ze dat doen en ik denk al evenmin dat ze er nadien ook maar enige schaamte over voelen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 25 december 2009 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Indien wij na ons pensioen (Wij horen tot de minderheid van Vlaamse 55+ers die nog werken) elders gaan wonen zal dat zijn om dichter bij oonze kinderen te wonen. En dat zou idd. eventueel net over de taalgrens kunnen zijn. Wat internet betreft moet men in Vlaanderen helemaal niet hoog van de toren blazen. Dat is hier langzaam en veel te duur. Voor snel internet kan je beter naar Afrika trekken. Die hebben een nieuwe infrastructuur, terwijl dat hier nog over de oude (telefoon-)lijnen moet gaan. Laatst gewijzigd door pajoske : 25 december 2009 om 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |