![]() |
Wielertoerisme
Zijn er mensen die net zoals ik aan wielertoerisme doen ? En hoeveel kilometer rijden jullie dan zo ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Op een fiets met een terugtraprem. Verder in één dag naar de Cocksdorp op Texel, waar verdorie ook al Mofrikaans werd gesproken. Dan hebben we het wel over het grootste eiland van Dietschland. Het is een schande...8-) |
Citaat:
Vooral als ze in groep zijn en alle verkeersregels aan hun tubes lappen... |
Citaat:
De enige keer dat ik daarvoor vloekte was toen ik in de Vlaamse Ardennen de heuvels opmoest met mijn gewone fiets. |
Citaat:
|
Citaat:
Wel straf dat je de Pyreneeën gedaan hebt. Rij je vaak in de bergen? |
Citaat:
Alhoewel het uitzicht natuurlijk veelal prachtig is. Meestal blijf ik Vlaanderen, Nederland of Duitsland. |
Citaat:
|
Citaat:
haspengauw, de bloesems, het wegske van kapellekes- het beekske snel - forellekes - nog steeds? en de boter boer, bretellekes en de meiskes, j... o ja nog steeds? de tong valt ijdel hoog van duits, en ook van nederdiets al door elkaar maar lang niet onbegrepen als zij praten onder 't maanlicht van een vroege nacht snel gefluister in de bleke uren, ritselt stro daar in de schuren van de zoete jaren, regen klettert hemel dondert storm der jeugd wil het leven roemen, wilde regen stort als honingwijn op hete bloemen! |
Wielerterroristen.
De Jaani zal dit weten zijn. Op de baan van Bambrugge richting autosnelweg wou den dezen na een tankbeurt weer de weg op. Het fietspad ligt daar echter aan de zijkant van de weg en vervolgens een parkeerstrook voor de rijbaan. Je moet dus met de wagen op het fietspad staan om ook maar iets van het verkeer te kunnen zien alvorens in te kunnen voegen. Een van die kwispels vond blijkbaar dat ik "in zijn weg" stond en geeft een ferme lap op het kofferdeksel. 'k rij de baan op, in dezelfde richting als de would-be Eddy Merckx, als mijn madam zegt "der zal toch niets aan de auto zijn door die idioot?" Ik stop dus weer aan de kant terwijl ik hem al een 50 meter voorbij was om eens te kijken. Je had de onwaarschijnlijke snelheid moeten zien waarmee die wielerfanaat rechtsomkeer maakte en er als een speer vandoor ging. Waarschjnlijk dacht hij dat ik hem van zijn fietske ging sleuren en een rammeling verkopen. Tot in De Haan gelachen met dat stuk onbenul.:rofl: |
Citaat:
(Aan koersbroekskes, koersfietsen, koerspetjes,... doe ik alvast niet mee.) |
Citaat:
|
Ik heb een koersfiets van Eddy Merckx, gewoon het basismodel hoor, enkel met carbonnen voorvorken. Dat model kost zo'n 1500 euro, maar je hebt toch wel kwaliteit voor heel lange periode.
In 2009 heb ik zo'n 6500 kilometer gefietst, maar nooit in grote groepen. Altijd met twee, drie, soms alleen. In een grote groep van 10 man of meer wordt je zo vooruitgezogen, is eigenlijk niet echt sport meer. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb die klootzakskes eens over mijne vistok weten rijden. Ook heb ik er eens ene gehad die dat riep: "Moet ik ne keer afstappen!?".
|
Je moet het ook eens van twee kanten bekijken hé. Er zitten sommige cowboys tussen zeer zeker, zeker in in wielertoeristenclubs, waar ze al snel denken dat ze Boonen of Merckx zijn omdat ze in benden van meer dan 10 man hoge snelheden kunnen halen, uit de wind natuurlijk. Laat ze eens een parcours van 80 kilometer alleen afwerken, dan zal het rap gedaan zijn met die stoere gevallen.
Anderzijds rij ik ook graag voor een goed gemiddelde, een goed gemiddelde is zo rond de 26-27 km/u in de winter en 28 km/u in de zomer, met die slechte fietspaden, de vele vluchtheuvels, het drukke verkeer is het niet altijd makkelijk en dan komt de frustratie ook wel eens naar boven. Je kan ook altijd dezelfde toer doen langs een vaart, den IJzer in Diksmuide in mijn geval, maar altijd dezelfde toer is ook maar saai. Dus ja voor een goed gemiddelde ga ik er soms ook wat steviger door, door het drukke verkeer. Eind december met de sneeuw, geen enkel fietspad was berijdbaar voor een koersfiets, dus gewoon op de rijweg gereden. Ben daar de flikken tegengekomen en ze hebben er niets van gezegd. t zal wel oke geweest zijn zeker. Ze moeten maar de fietspaden vegen bij sneeuw. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be