Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 januari 2010, 18:57   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Wielertoerisme

Zijn er mensen die net zoals ik aan wielertoerisme doen ? En hoeveel kilometer rijden jullie dan zo ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 19:43   #2
Erwinvds
Gouverneur

Erwinvds's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Zijn er mensen die net zoals ik aan wielertoerisme doen ? En hoeveel kilometer rijden jullie dan zo ?
Wieler terroristen? Hate them.
Erwinvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 19:52   #3
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ooit in twee dagen naar Trier gefietst. Kom ik daar spreken die lui daar geen Nederlands...
Op een fiets met een terugtraprem.
Verder in één dag naar de Cocksdorp op Texel, waar verdorie ook al Mofrikaans werd gesproken.
Dan hebben we het wel over het grootste eiland van Dietschland.
Het is een schande...
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 20:39   #4
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erwinvds Bekijk bericht
Wieler terroristen? Hate them.
2

Vooral als ze in groep zijn en alle verkeersregels aan hun tubes lappen...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 20:42   #5
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik rij veel, maar dan met m'n gewone fiets: ik vind koersfietsen nogal oncomfortabel: tubes zijn hatelijk en remmen onderaan het stuur liggen me ook niet.

De enige keer dat ik daarvoor vloekte was toen ik in de Vlaamse Ardennen de heuvels opmoest met mijn gewone fiets.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 20:48   #6
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Ik rij veel, maar dan met m'n gewone fiets: ik vind koersfietsen nogal oncomfortabel: tubes zijn hatelijk en remmen onderaan het stuur liggen me ook niet.

De enige keer dat ik daarvoor vloekte was toen ik in de Vlaamse Ardennen de heuvels opmoest met mijn gewone fiets.
De Pyreneeën bekampen met op achteraan bagage voor 3 weken was ook geen sinecure.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 20:52   #7
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De Pyreneeën bekampen met op achteraan bagage voor 3 weken was ook geen sinecure.
héhé, ik wou dan ook helemaal niet hoog opgeven daarover hoor. Het was gewoon omdat er toen iemand met een koersfietsje één twee drie me voorbij vloog.

Wel straf dat je de Pyreneeën gedaan hebt. Rij je vaak in de bergen?
Oud 2 januari 2010, 21:00   #8
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
héhé, ik wou dan ook helemaal niet hoog opgeven daarover hoor. Het was gewoon omdat er toen iemand met een koersfietsje één twee drie me voorbij vloog.

Niet veel, nee. Naar boven gaat me wat te traag naar m'n zin.
Alhoewel het uitzicht natuurlijk veelal prachtig is.
Meestal blijf ik Vlaanderen, Nederland of Duitsland.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 2 januari 2010 om 21:00.
Oud 2 januari 2010, 23:07   #9
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb ook zo eens tien dagen rondgereden in de bergen. Getraind dat ik was voor de Vredesfietseling een week later!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2010, 23:53   #10
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmmm de lente, de fiets.
haspengauw, de bloesems,
het wegske van kapellekes- het beekske snel
- forellekes -
nog steeds?
en de boter boer, bretellekes
en de meiskes, j...
o ja nog steeds?
de tong valt ijdel
hoog van duits, en ook
van nederdiets al door elkaar maar lang
niet onbegrepen als zij praten
onder 't maanlicht van een vroege nacht
snel gefluister in de bleke uren,
ritselt stro daar in de schuren
van de zoete jaren, regen klettert hemel
dondert storm der jeugd
wil het leven roemen, wilde
regen stort
als honingwijn op hete bloemen!

Laatst gewijzigd door Mitgard : 2 januari 2010 om 23:54.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 00:36   #11
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Wielerterroristen.

De Jaani zal dit weten zijn.

Op de baan van Bambrugge richting autosnelweg wou den dezen na een tankbeurt weer de weg op. Het fietspad ligt daar echter aan de zijkant van de weg en vervolgens een parkeerstrook voor de rijbaan. Je moet dus met de wagen op het fietspad staan om ook maar iets van het verkeer te kunnen zien alvorens in te kunnen voegen.
Een van die kwispels vond blijkbaar dat ik "in zijn weg" stond en geeft een ferme lap op het kofferdeksel. 'k rij de baan op, in dezelfde richting als de would-be Eddy Merckx, als mijn madam zegt "der zal toch niets aan de auto zijn door die idioot?" Ik stop dus weer aan de kant terwijl ik hem al een 50 meter voorbij was om eens te kijken. Je had de onwaarschijnlijke snelheid moeten zien waarmee die wielerfanaat rechtsomkeer maakte en er als een speer vandoor ging. Waarschjnlijk dacht hij dat ik hem van zijn fietske ging sleuren en een rammeling verkopen. Tot in De Haan gelachen met dat stuk onbenul.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 03:04   #12
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wielerterroristen.

Op de baan van Bambrugge richting autosnelweg wou den dezen na een tankbeurt weer de weg op. Het fietspad ligt daar echter aan de zijkant van de weg en vervolgens een parkeerstrook voor de rijbaan. Je moet dus met de wagen op het fietspad staan om ook maar iets van het verkeer te kunnen zien alvorens in te kunnen voegen.
Een van die kwispels vond blijkbaar dat ik "in zijn weg" stond en geeft een ferme lap op het kofferdeksel. 'k rij de baan op, in dezelfde richting als de would-be Eddy Merckx, als mijn madam zegt "der zal toch niets aan de auto zijn door die idioot?" Ik stop dus weer aan de kant terwijl ik hem al een 50 meter voorbij was om eens te kijken. Je had de onwaarschijnlijke snelheid moeten zien waarmee die wielerfanaat rechtsomkeer maakte en er als een speer vandoor ging. Waarschjnlijk dacht hij dat ik hem van zijn fietske ging sleuren en een rammeling verkopen. Tot in De Haan gelachen met dat stuk onbenul.
Het was ik niet, voor het geval je zou twijfelen.

(Aan koersbroekskes, koersfietsen, koerspetjes,... doe ik alvast niet mee.)
Oud 3 januari 2010, 03:10   #13
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
hmmm de lente, de fiets.
haspengauw, de bloesems,
het wegske van kapellekes- het beekske snel
- forellekes -
nog steeds?
en de boter boer, bretellekes
en de meiskes, j...
o ja nog steeds?
de tong valt ijdel
hoog van duits, en ook
van nederdiets al door elkaar maar lang
niet onbegrepen als zij praten
onder 't maanlicht van een vroege nacht
snel gefluister in de bleke uren,
ritselt stro daar in de schuren
van de zoete jaren, regen klettert hemel
dondert storm der jeugd
wil het leven roemen, wilde
regen stort
als honingwijn op hete bloemen!
http://www.dailymotion.com/video/x61...cyclette_music
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2010, 09:12   #14
Max van Dietschland

Standaard

Ik heb een koersfiets van Eddy Merckx, gewoon het basismodel hoor, enkel met carbonnen voorvorken. Dat model kost zo'n 1500 euro, maar je hebt toch wel kwaliteit voor heel lange periode.

In 2009 heb ik zo'n 6500 kilometer gefietst, maar nooit in grote groepen. Altijd met twee, drie, soms alleen. In een grote groep van 10 man of meer wordt je zo vooruitgezogen, is eigenlijk niet echt sport meer.

Oud 3 januari 2010, 09:14   #15
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nog nooit de Alpen of de Pyreneeën gedaan. Wel al enkele bergen in Zuid-Spanje en de Teide in Tenerife. Daar vertrek je van zeeniveau naar een hoogte van 2000 meter in 30 kilometer. Het eiland is feitelijk een grote berg. De afdaling is zalig, zo'n 30 kilometer je laten vliegen.

Oud 3 januari 2010, 09:43   #16
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
Wielerterroristen.

Ben gisteren nog expres tegen een wagen aangereden die op het fietspad stond. Als je slim genoeg bent om een dikke 4x4 te verdienen moet je maar slim genoeg zijn om het zebra- en fietspad vrij te laten als je ziet dat het aanschuiven is op het kruispunt.
Oud 3 januari 2010, 10:52   #17
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduw Bekijk bericht
Ben gisteren nog expres tegen een wagen aangereden die op het fietspad stond. Als je slim genoeg bent om een dikke 4x4 te verdienen moet je maar slim genoeg zijn om het zebra- en fietspad vrij te laten als je ziet dat het aanschuiven is op het kruispunt.
Was je fiets niet beschadigd?
Oud 3 januari 2010, 11:31   #18
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was je fiets niet beschadigd?
Ben je gek. Ik ben er symbolisch tegen gereden. Gewoon even met mijn wiel tegen hun wiel. Net genoeg om bij hen chemische en elektromagnetische reacties te veroorzaken. Net genoeg om mijn onvrede veroorzaakt door een versperring in het leven terug over te zetten naar hun lichaam en geest. Poets wederom poets want zij zijn begonnen met negativiteit door te geven. Zij werden versperd door lichten en een teveel aan auto's wegens de en hun koopjes verslaving en vonden het nodig hun ontevredenheid daarover op een ander over te zetten door een beetje debiel een fietspad te versperren alsof ze er niets aan konden doen. Mijn meditatie is nog niet sterk genoeg, om hun cadeautje negatieve chemische en elektromagnetische reacties aan mij, te verwerken en mijn gelijkmoedigheid te bewaren dus heb ik het maar gewoon terug gegeven, dubbel en dik vermoed ik want het leek niet alsof ze het met mijn zienswijze eens waren. Als dat wel zo was geweest was een deel van de negativiteit in het niets opgelost. Ooit hoop ik in staat te zijn de negativiteit die anderen aan me doorspelen te kunnen in het niets doen opgaan. Vooralsnog krijgen ze het gewoon terug en naar gelang hoe daar dan wordt met om gegaan vermeerderd of verminderd de negativiteit in de betreffende lichamelijke reacties en aldus in het geestelijk wel- of onbehagen.
Oud 3 januari 2010, 11:34   #19
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Ik heb die klootzakskes eens over mijne vistok weten rijden. Ook heb ik er eens ene gehad die dat riep: "Moet ik ne keer afstappen!?".
Oud 3 januari 2010, 11:50   #20
Max van Dietschland

Standaard

Je moet het ook eens van twee kanten bekijken hé. Er zitten sommige cowboys tussen zeer zeker, zeker in in wielertoeristenclubs, waar ze al snel denken dat ze Boonen of Merckx zijn omdat ze in benden van meer dan 10 man hoge snelheden kunnen halen, uit de wind natuurlijk. Laat ze eens een parcours van 80 kilometer alleen afwerken, dan zal het rap gedaan zijn met die stoere gevallen.

Anderzijds rij ik ook graag voor een goed gemiddelde, een goed gemiddelde is zo rond de 26-27 km/u in de winter en 28 km/u in de zomer, met die slechte fietspaden, de vele vluchtheuvels, het drukke verkeer is het niet altijd makkelijk en dan komt de frustratie ook wel eens naar boven. Je kan ook altijd dezelfde toer doen langs een vaart, den IJzer in Diksmuide in mijn geval, maar altijd dezelfde toer is ook maar saai. Dus ja voor een goed gemiddelde ga ik er soms ook wat steviger door, door het drukke verkeer.

Eind december met de sneeuw, geen enkel fietspad was berijdbaar voor een koersfiets, dus gewoon op de rijweg gereden. Ben daar de flikken tegengekomen en ze hebben er niets van gezegd. t zal wel oke geweest zijn zeker. Ze moeten maar de fietspaden vegen bij sneeuw.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be