Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Verlaging leeftijd seksuele meerderjarigheid? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134175)

The Syndrome 22 januari 2010 15:41

Verlaging leeftijd seksuele meerderjarigheid?

Er hangt iets in de lucht , magistraten veroordelen mannen die seks hebben met 15-jarige meisjes niet langer hoewel seks met -16 jarigen volgens de regel pedofilie is .
Zo'n uitspraken zijn een voorloper van politieke maatregelen , ons kent ons , een juridisch precedent en dan eens kijken hoe de bevolking reageert .
Wat mij betreft , mijn oudste is 12 , zal wellicht haar eerste vriendeje hebben rond haar 14 , soit , als de leeftijd niet te veel scheelt geen probleem , als het een twintiger is kap ik echter zijn ballen af :twisted:

Inno 22 januari 2010 16:32

IK ben van mening dat die leeftijd zeker niet moet verlagen, wie seks heeft met een - 16 jarige moet boeten.

abou Anis 22 januari 2010 16:38

Ik vind dat die leeftijd omlaag moet. Naar 14 of zo. Maar er moet wel een maximum leeftijdsverschil ingebouwd worden.

Herr Flick 22 januari 2010 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4558159)
Ik vind dat die leeftijd omlaag moet. Naar 14 of zo. Maar er moet wel een maximum leeftijdsverschil ingebouwd worden.

Dat is niet realistisch he, ...

Een van 14 mag dan vogelen met eene van 15, maar nie met eenen van 20 bvb...

Terwijl een van 17 wel mag vogelen met eene van 85 ...

allee kom die grens staat op 16 ik denk dat dat laag genoeg is. Stel u maar voor dat dochterlief van 14 komt zeggen dat ze in verwachting is van eene van 15 ... dat is dan misschien toch erger dan dat het eene van 21 is die dan misschien wel zijn verantwoordelijkheid kan opnemen...

Eerlijk gezegd moogt ge daar als ouder toch ook wel rekening mee houden misschien en uitlegen, dat als ze het dan toch van zin zijn wat de consequenties zijn.

maar moest ik eene van einde 20 of ouder betrappen met een dochter die ik nie heb van 14, dan zou ik die inderdaad ook nen fermen trap tegen zijn glockenspiel geven.

Johan Bollen 22 januari 2010 17:01

In een samenleving als die in België waar kinderen gemakkelijk als een sexobject gezien worden lijkt me de verlaging van de sexuele meerderjarigheidsleeftijd gemakkelijk als een vrijgeleide voor misbruik gezien te worden. Vanwaar de noodzaak vraag ik me af?

backfire 22 januari 2010 17:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4558183)
In een samenleving als die in België waar kinderen gemakkelijk als een sexobject gezien worden lijkt me de verlaging van de sexuele meerderjarigheidsleeftijd gemakkelijk als een vrijgeleide voor misbruik gezien te worden. Vanwaar de noodzaak vraag ik me af?

Het verlagen van de criminaliteitscijfers, meer bepaald die van de pedofiele misdrijven.

grapjeeeeh

Mcnab 22 januari 2010 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 4558183)

Bullshit.

Sex tussen twee minderjarigen wordt niet meer verboden, dat heeft nu is niets, maar dan ook niets met pedofilie te maken.

Dat blijft nog even strafbaar als vroeger.

MaGNiFiCaT 22 januari 2010 18:00

Ja, mits begrenzing van leeftijdsverschil.

Men kan bv stellen: het is strafbaar om seks te hebben met een minderjarige die de helft jonger is bv iemand van 16 mag max met iemand van 24, iemand van 14 met iemand max van 21,....

xrc 22 januari 2010 18:05

Laat kinderen, kinderen zijn. Alles op zijn tijd, zo ook met seks.
De leeftijd hoeft dus niet verlaagd worden, maar de mentaliteit moet veranderen.

420yeahbaby 22 januari 2010 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 4558162)
Eerlijk gezegd moogt ge daar als ouder toch ook wel rekening mee houden misschien en uitlegen, dat als ze het dan toch van zin zijn wat de consequenties zijn.

cookie monster 22 januari 2010 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xrc (Bericht 4558285)
Laat kinderen, kinderen zijn. Alles op zijn tijd, zo ook met seks.
De leeftijd hoeft dus niet verlaagd worden, maar de mentaliteit moet veranderen.

2

+ goede voorlichting + voorbehoedsmiddelen , want ....
sommigekunnen toch niet inhouden !!

Wisord 22 januari 2010 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 4558389)
2

+ goede voorlichting + voorbehoedsmiddelen , want ....
sommigekunnen toch niet inhouden !!

Idd kinderen moeten kinderen blijven dus die leeftijd moet blijven.

Eigenzinnig 22 januari 2010 20:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 4558418)
Idd kinderen moeten kinderen blijven dus die leeftijd moet blijven.

Het is een beetje hetzelfde met de open reservaten..de mensen leggen wel de grenzen vast, de dieren lopen toch waar ze willen..:-D

De politiekers zullen sukkels, als er eens iets in de gazet komt ,worden ze wakker.;

420yeahbaby 22 januari 2010 20:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig (Bericht 4558452)
Het is een beetje hetzelfde met de open reservaten..de mensen leggen wel de grenzen vast, de dieren lopen toch waar ze willen..:-D

Mooie uitspraak Eigenzinnig :)

liberalist_NL 22 januari 2010 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome (Bericht 4558056)
Er hangt iets in de lucht , magistraten veroordelen mannen die seks hebben met 15-jarige meisjes niet langer hoewel seks met -16 jarigen volgens de regel pedofilie is .
Zo'n uitspraken zijn een voorloper van politieke maatregelen , ons kent ons , een juridisch precedent en dan eens kijken hoe de bevolking reageert .
Wat mij betreft , mijn oudste is 12 , zal wellicht haar eerste vriendeje hebben rond haar 14 , soit , als de leeftijd niet te veel scheelt geen probleem , als het een twintiger is kap ik echter zijn ballen af :twisted:

Leeftijd moet zeker niet omlaag, maar seks tussen leeftijdsgenoten onder die leeftijd moet oogluikend worden toegestaan.

Heftruck 22 januari 2010 22:57

Kinderen afschermen van seks is crimineel.

Nexer 22 januari 2010 23:44

Was het nu 1 of 2 jaar geleden... ik weet het niet meer. Hoe dan ook, ergens in Luik was het zeker? 11-jarig meisje dat bevallen is van een kind ofzo.

Hoe dan ook, als we over verlaging spreken, moeten we 1 ding goed onthouden: wat wij, de oudere mensen, denken over gevoelswaarde en dergelijke meer, is allemaal van geen belang. Als je een groep gaat beperken in iets, moet je naar hun ervaringen met de materie kijken, en niet je eigen ideetjes er over.

abou Anis 22 januari 2010 23:51

Citaat:

Dat is niet realistisch he, ...

Een van 14 mag dan vogelen met eene van 15, maar nie met eenen van 20 bvb...

Terwijl een van 17 wel mag vogelen met eene van 85 ...

allee kom die grens staat op 16 ik denk dat dat laag genoeg is. Stel u maar voor dat dochterlief van 14 komt zeggen dat ze in verwachting is van eene van 15 ... dat is dan misschien toch erger dan dat het eene van 21 is die dan misschien wel zijn verantwoordelijkheid kan opnemen...

maar moest ik eene van einde 20 of ouder betrappen met een dochter die ik nie heb van 14, dan zou ik die inderdaad ook nen fermen trap tegen zijn glockenspiel geven.

Zoals ik het zie zou een minderjarige nooit geslachtsgemeenschap mogen hebben met iemand die meer dan 2 jaar ouder of jonger is.
Dat gezegd zijnde zou ik minderjarigen die geslachtsgemeenschap hebben met iemand die meer dan 2 jaar ouder of jonger is niet strafrechtelijk vervolgen. Meerderjarigen vanaf 21 jaar echter wel. Die 21 jaar hanteer ik omdat het vrij bespottelijk zou zijn om iemand van 19 te vervolgen omdat hij of zij met iemand van 18 naar bed gaat.

Het blijft allemaal moeilijk en ik denk dat voor alle redelijke standpunten hierover wel goede voor- en tegenargumenten te formuleren zijn.

Herr Oberst 23 januari 2010 00:17

Citaat:

Het argument van een mogelijke zwangerschap mag inderdaad zeker niet vergeten worden. Er bestaat altijd de kans dat geslachtsgemeenschap leidt tot een zwangerschap, of men nu voorbehoedsmiddelen gebruikt of niet. En aangezien het voor meisjes van 14, 15 jaar allesbehalve een evidentie is om kinderen ter wereld te brengen en op te voeden, moet dus vermeden worden dat zij dit risico lopen door seksuele relaties aan te gaan. Maar een wet alléén zal natuurlijk geen oplossing bieden - de opvoeding en begeleiding van kinderen is honderdmaal belangrijker, en daar wringt vandaag de dag dan ook het schoentje.

Bovenbuur 23 januari 2010 00:56

Wat bedoel je met "Ja mits begrenzing leeftijdsverschil"? Als je 12 bent mag je wel met volwassenen naar bed maar alleen met hele jonge volwassenen?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be