![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Verlaging seksuele meerderjarigheid ? | |||
Nee |
![]() ![]() ![]() |
19 | 51,35% |
Ja , naar 15 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
Ja , naar 14 |
![]() ![]() ![]() |
11 | 29,73% |
Ja naar 13 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
Ja mits begrenzing leeftijdsverschil |
![]() ![]() ![]() |
6 | 16,22% |
Zo laag mogelijk , ik ben pedo |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Er hangt iets in de lucht , magistraten veroordelen mannen die seks hebben met 15-jarige meisjes niet langer hoewel seks met -16 jarigen volgens de regel pedofilie is .
Zo'n uitspraken zijn een voorloper van politieke maatregelen , ons kent ons , een juridisch precedent en dan eens kijken hoe de bevolking reageert . Wat mij betreft , mijn oudste is 12 , zal wellicht haar eerste vriendeje hebben rond haar 14 , soit , als de leeftijd niet te veel scheelt geen probleem , als het een twintiger is kap ik echter zijn ballen af ![]()
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() IK ben van mening dat die leeftijd zeker niet moet verlagen, wie seks heeft met een - 16 jarige moet boeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat die leeftijd omlaag moet. Naar 14 of zo. Maar er moet wel een maximum leeftijdsverschil ingebouwd worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een van 14 mag dan vogelen met eene van 15, maar nie met eenen van 20 bvb... Terwijl een van 17 wel mag vogelen met eene van 85 ... allee kom die grens staat op 16 ik denk dat dat laag genoeg is. Stel u maar voor dat dochterlief van 14 komt zeggen dat ze in verwachting is van eene van 15 ... dat is dan misschien toch erger dan dat het eene van 21 is die dan misschien wel zijn verantwoordelijkheid kan opnemen... Eerlijk gezegd moogt ge daar als ouder toch ook wel rekening mee houden misschien en uitlegen, dat als ze het dan toch van zin zijn wat de consequenties zijn. maar moest ik eene van einde 20 of ouder betrappen met een dochter die ik nie heb van 14, dan zou ik die inderdaad ook nen fermen trap tegen zijn glockenspiel geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een samenleving als die in België waar kinderen gemakkelijk als een sexobject gezien worden lijkt me de verlaging van de sexuele meerderjarigheidsleeftijd gemakkelijk als een vrijgeleide voor misbruik gezien te worden. Vanwaar de noodzaak vraag ik me af?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
grapjeeeeh
![]() |
![]() |
#7 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Sex tussen twee minderjarigen wordt niet meer verboden, dat heeft nu is niets, maar dan ook niets met pedofilie te maken. Dat blijft nog even strafbaar als vroeger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja, mits begrenzing van leeftijdsverschil.
Men kan bv stellen: het is strafbaar om seks te hebben met een minderjarige die de helft jonger is bv iemand van 16 mag max met iemand van 24, iemand van 14 met iemand max van 21,....
![]() |
#9 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Laat kinderen, kinderen zijn. Alles op zijn tijd, zo ook met seks.
De leeftijd hoeft dus niet verlaagd worden, maar de mentaliteit moet veranderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ goede voorlichting + voorbehoedsmiddelen , want .... sommigekunnen toch niet inhouden !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De politiekers zullen sukkels, als er eens iets in de gazet komt ,worden ze wakker.; Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 januari 2010 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Kinderen afschermen van seks is crimineel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Parlementslid
|
![]() Was het nu 1 of 2 jaar geleden... ik weet het niet meer. Hoe dan ook, ergens in Luik was het zeker? 11-jarig meisje dat bevallen is van een kind ofzo.
Hoe dan ook, als we over verlaging spreken, moeten we 1 ding goed onthouden: wat wij, de oudere mensen, denken over gevoelswaarde en dergelijke meer, is allemaal van geen belang. Als je een groep gaat beperken in iets, moet je naar hun ervaringen met de materie kijken, en niet je eigen ideetjes er over.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat gezegd zijnde zou ik minderjarigen die geslachtsgemeenschap hebben met iemand die meer dan 2 jaar ouder of jonger is niet strafrechtelijk vervolgen. Meerderjarigen vanaf 21 jaar echter wel. Die 21 jaar hanteer ik omdat het vrij bespottelijk zou zijn om iemand van 19 te vervolgen omdat hij of zij met iemand van 18 naar bed gaat. Het blijft allemaal moeilijk en ik denk dat voor alle redelijke standpunten hierover wel goede voor- en tegenargumenten te formuleren zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Wat bedoel je met "Ja mits begrenzing leeftijdsverschil"? Als je 12 bent mag je wel met volwassenen naar bed maar alleen met hele jonge volwassenen?
![]() |