Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   VRT bestuurder -Vlaams Belang kunstdief gezocht in Duitsland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=134185)

BlueThunder 22 januari 2010 22:23

VRT bestuurder -Vlaams Belang kunstdief gezocht in Duitsland

VRT-bestuurder van Vlaams Belang gezocht voor kunstroof

* vrijdag 22 januari 2010
* Bron: belga
* Auteur: sdg

Eric Deleu, de Vlaams Belanger die samen met zijn partijgenote Hilde De Lobel in de nieuwe raad van bestuur van de VRT zal zetelen, wordt in Duitsland gezocht voor kunstdiefstal. Dat schrijft de online-nieuwssite De Werktitel.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF22012010_045

zal mooi worden op den VRT :lol:

Fieseler 22 januari 2010 23:56

't is van Tom Cochez...heb jem?

hij is "genoemd" in een zak die reeds is afgehandeld...

Hierbij "noem" ik moeder Theresa bij de bende van Nijvel...

Herr Oberst 23 januari 2010 00:08

Toch maar even quoteren uit uw eigen artikel:

"De gerant van het museum gaf in vertrouwen het kunstvoorwerp mee met de belofte dat Deleu, aangekomen in België, onmiddellijk zou betalen. Na maanden wachten op een overschrijving uit België besliste het museum klacht in te dienen."

"In een reactie aan De Werktitel ontkent Deleu de klacht niet, maar is ze volgens hem intussen in der minne geregeld. 'Het is belangrijk dat er nooit een rechtszaak is geweest. Onze advocaten hebben de zaak onderling uitgeklaard. Ik heb de factuur uiteindelijk betaald. Dat het zo lang aansleepte, had te maken met mijn inschatting van de waarde van het kunstwerk. Bij thuiskomst heb ik het laten schatten en het werd op amper een vierde van de prijs geschat.'"

BlueThunder 23 januari 2010 00:14

ARTIKEL van De Standaard...

redelijk blijven, ik ga ook geen proefritje maken met een tweedehandswagen en een later zeggen dat ik één kan kopen voor de helft van de prijs... en niet moet betalen... of meubels ga kopen en 7 maanden later en daarna zeggen , in den Weba staan ze de helft goedkoper of het zijn solden... deal is deal

Herr Oberst 23 januari 2010 00:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4558686)
ARTIKEL van De Standaard...

redelijk blijven, ik ga ook geen proefritje maken met een tweedehandswagen en een later zeggen dat ik één kan kopen voor de helft van de prijs... en niet moet betalen... of meubels ga kopen en 7 maanden later en daarna zeggen , in den Weba staan ze de helft goedkoper of het zijn solden... deal is deal

Als een garagist u een tweedehandswagen verkoopt voor 8000 euro, en nadien blijkt een expert ter zake u te melden dat die auto in werkelijkheid slechts 2000 euro waard is, dan negeert u die informatie zomaar?

Met u wil ik wel zaken doen...

abou Anis 23 januari 2010 00:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 4558701)
Als een garagist u een tweedehandswagen verkoopt voor 8000 euro, en nadien blijkt een expert ter zake u te melden dat die auto in werkelijkheid slechts 2000 euro waard is, dan negeert u die informatie zomaar?

Met u wil ik wel zaken doen...

U hebt gelijk. Maar wat u waarschijnlijk niet zou doen is de auto meenemen nadat u een prijs gehoord heeft, vervolgens een expert de wagen laten schatten en dan de verkoper doodleuk niet betalen omdat die expert van u de wagen een lagere waarde toedicht.
Als ik namelijk een wagen te duur vind, koop ik hem niet maar dan neem ik hem ook niet mee naar huis.
En wat ik zeker niet zou doen is uiteindelijk toch de oorspronkelijke factuur betalen. Maar vermits ik de wagen in eerste instantie al niet zou meenemen zou dat ook niet nodig zijn om een veroordeling wegens diefstal te ontlopen, natuurlijk...

Herr Oberst 23 januari 2010 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis (Bericht 4558705)
U hebt gelijk. Maar wat u waarschijnlijk niet zou doen is de auto meenemen nadat u een prijs gehoord heeft, vervolgens een expert de wagen laten schatten en dan de verkoper doodleuk niet betalen omdat die expert van u de wagen een lagere waarde toedicht.
Als ik namelijk een wagen te duur vind, koop ik hem niet maar dan neem ik hem ook niet mee naar huis.
En wat ik zeker niet zou doen is uiteindelijk toch de oorspronkelijke factuur betalen. Maar vermits ik de wagen in eerste instantie al niet zou meenemen zou dat ook niet nodig zijn om een veroordeling wegens diefstal te ontlopen, natuurlijk...

Een auto is dan ook net iets anders dan een kunstvoorwerp.

BlueThunder 23 januari 2010 00:41

en in de kunst is het zo dat men geeft wat men er wil aan geven, meestal veel meer dan de echte waarde... zie maar op veilingen hoe het soms uit de hand loopt...
Had hij eerst de rekeing vereffend en daarna gaan klagen, volledig akkoord... maar de goederen meepikken, 7 maanden laten verlopen in de hoop niets meer te horen... het gaat niet over een openstaande telefoonfactuur of een postordertje van 3 Suisses, niewaar
de termijn bij ons is 30 dagen betalen, maximum 60 dagen en bij 90 dagen naar de deurwaarder

Den Duisteren Duikboot 23 januari 2010 01:14

Is het toeval dat het om een kunstenaar gaat uit de entourage van Adolf Hitler?

Den Ardennees 23 januari 2010 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot (Bericht 4558742)
Is het toeval dat het om een kunstenaar gaat uit de entourage van Adolf Hitler?

oho , de link met Hitler is weer eens gevonden. Tjongejonge zeg, gaat dat nooit vermoeien?

Den Duisteren Duikboot 23 januari 2010 01:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 4558750)
oho , de link met Hitler is weer eens gevonden. Tjongejonge zeg, gaat dat nooit vermoeien?

Straks is het nog mijn schuld...

daiwa 23 januari 2010 02:07

Citaat:

2!

grievous 23 januari 2010 09:45

Een anti-VB kwakkel van formaat.De titel van het artikel dekt de inhoud niet want van diefstal was geen sprake.

artisjok 23 januari 2010 09:59

Citaat:

Het gestolen kunstvoorwerp is een werkje van Arno Breker, de huisbeeldhouwer van Adolf Hitler en goede vriend van Hitlers hoofdarchitect Albert Speer.

Zo straf moest er niet gezocht worden.

Raven 23 januari 2010 10:27

Het is wel grappig te zien dat een thread wordt gestart over kunstzinnige roof terwijl er een foto als eyecandy wordt gebruikt alsof het is gekocht voor 0 euro met een stilzwijgend akkoord van de eigenaar veronderstellend? :). Best deze pagina maar niet afdrukken éh ;).

(dit is geen betoog voor eigendomsrechten hoor, maar de ironie is wel duidelijk)

Sundancer 23 januari 2010 11:06

De originele bron van de zoveelste poging om Vlaams Belangers te schaden, in dit geval Eric Deleu, is een website genoemd Prometheus (kunsarchiv) en er zou melding gemaakt worden van een misverstand met het museum in kwestie in een Prometheus uitgave van februari 2009 (bijna één jaar geleden). Deleu heeft dus zeker en vast de tijd gehad om het misverstand bij te leggen. En dat het om een werk gaat gemaakt van een beeldhouwer die voor Hitler werkte, so what?? Wagner was Hitler's lievelingscomponist. Als ik ook van de muziek van Wagner hou, wil dat niet zeggen dat ik pro-Adolf ben, ik ben het NIET. Welke pogingen zullen die linkse hoernalisten van zogenaamde kwaliteits
dag- en weekbladen nog uitvinden om een politieke partij te treffen? De burgers zijn toch wel wakkerder geworden, dank aan internet o.a.

Fallen Angel 23 januari 2010 11:46

Citaat:

No shit, Sherlock:

Citaat:

Volgens De Werktitel is het door Deleu gestolen kunstvoorwerp een werkje van Arno Breker, de huisbeeldhouwer van Adolf Hitler en goede vriend van Hitlers hoofdarchitect Albert Speer.
Nazi parafernalia zijn blijkbaar gegeerd bij Vlaams Blokkers. Who knew. :lol:

PS: Trouwens niet erg slim van die kunsthandelaar om dat zomaar mee te geven. Meenemen = betalen.

Den Duisteren Duikboot 23 januari 2010 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer (Bericht 4558897)
En dat het om een werk gaat gemaakt van een beeldhouwer die voor Hitler werkte, so what?? Wagner was Hitler's lievelingscomponist. Als ik ook van de muziek van Wagner hou, wil dat niet zeggen dat ik pro-Adolf ben, ik ben het NIET.

In tegenstelling tot Breker heeft Wagner (+1883) dan ook niet nauw samengewerkt met Hitler (°1889)...

Jazeker 23 januari 2010 12:04

Lucht opwarmen is wel je ding, he Marlientje?

ERLICH 23 januari 2010 12:09

Citaat:

Hitler is nu eenmaal een dankbaar gegeven voor "zognaamde" pc'ers, (s)linkse en alles dat gewoon is om van de vloer te vreten. Dus nee, het vermoeit hen niet ze zijn hem dankbaar voor alles en niets waar ze hem kunnen bij betrekken.

Zoals men ziet, is hij zelfs schuldig aan de zaken die in het heden worden gepleegd. Het is verwonderlijk dat nog geen sos Vlaams/Franstalig erop gekomen is om hun corruptie en gesjoemel aan de persoon AH te linken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be