Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2010, 22:23   #1
BlueThunder
Banneling

Standaard VRT bestuurder -Vlaams Belang kunstdief gezocht in Duitsland

VRT-bestuurder van Vlaams Belang gezocht voor kunstroof

* vrijdag 22 januari 2010
* Bron: belga
* Auteur: sdg

Eric Deleu, de Vlaams Belanger die samen met zijn partijgenote Hilde De Lobel in de nieuwe raad van bestuur van de VRT zal zetelen, wordt in Duitsland gezocht voor kunstdiefstal. Dat schrijft de online-nieuwssite De Werktitel.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF22012010_045

zal mooi worden op den VRT

Laatst gewijzigd door BlueThunder : 22 januari 2010 om 22:38.
BlueThunder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2010, 23:56   #2
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

't is van Tom Cochez...heb jem?

hij is "genoemd" in een zak die reeds is afgehandeld...

Hierbij "noem" ik moeder Theresa bij de bende van Nijvel...
Oud 23 januari 2010, 00:08   #3
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Toch maar even quoteren uit uw eigen artikel:

"De gerant van het museum gaf in vertrouwen het kunstvoorwerp mee met de belofte dat Deleu, aangekomen in België, onmiddellijk zou betalen. Na maanden wachten op een overschrijving uit België besliste het museum klacht in te dienen."

"In een reactie aan De Werktitel ontkent Deleu de klacht niet, maar is ze volgens hem intussen in der minne geregeld. 'Het is belangrijk dat er nooit een rechtszaak is geweest. Onze advocaten hebben de zaak onderling uitgeklaard. Ik heb de factuur uiteindelijk betaald. Dat het zo lang aansleepte, had te maken met mijn inschatting van de waarde van het kunstwerk. Bij thuiskomst heb ik het laten schatten en het werd op amper een vierde van de prijs geschat.'"

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 23 januari 2010 om 00:09.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 00:14   #4
BlueThunder
Banneling

Standaard

ARTIKEL van De Standaard...

redelijk blijven, ik ga ook geen proefritje maken met een tweedehandswagen en een later zeggen dat ik één kan kopen voor de helft van de prijs... en niet moet betalen... of meubels ga kopen en 7 maanden later en daarna zeggen , in den Weba staan ze de helft goedkoper of het zijn solden... deal is deal
Oud 23 januari 2010, 00:21   #5
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
ARTIKEL van De Standaard...

redelijk blijven, ik ga ook geen proefritje maken met een tweedehandswagen en een later zeggen dat ik één kan kopen voor de helft van de prijs... en niet moet betalen... of meubels ga kopen en 7 maanden later en daarna zeggen , in den Weba staan ze de helft goedkoper of het zijn solden... deal is deal
Als een garagist u een tweedehandswagen verkoopt voor 8000 euro, en nadien blijkt een expert ter zake u te melden dat die auto in werkelijkheid slechts 2000 euro waard is, dan negeert u die informatie zomaar?

Met u wil ik wel zaken doen...
Oud 23 januari 2010, 00:28   #6
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Als een garagist u een tweedehandswagen verkoopt voor 8000 euro, en nadien blijkt een expert ter zake u te melden dat die auto in werkelijkheid slechts 2000 euro waard is, dan negeert u die informatie zomaar?

Met u wil ik wel zaken doen...
U hebt gelijk. Maar wat u waarschijnlijk niet zou doen is de auto meenemen nadat u een prijs gehoord heeft, vervolgens een expert de wagen laten schatten en dan de verkoper doodleuk niet betalen omdat die expert van u de wagen een lagere waarde toedicht.
Als ik namelijk een wagen te duur vind, koop ik hem niet maar dan neem ik hem ook niet mee naar huis.
En wat ik zeker niet zou doen is uiteindelijk toch de oorspronkelijke factuur betalen. Maar vermits ik de wagen in eerste instantie al niet zou meenemen zou dat ook niet nodig zijn om een veroordeling wegens diefstal te ontlopen, natuurlijk...
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 00:30   #7
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
U hebt gelijk. Maar wat u waarschijnlijk niet zou doen is de auto meenemen nadat u een prijs gehoord heeft, vervolgens een expert de wagen laten schatten en dan de verkoper doodleuk niet betalen omdat die expert van u de wagen een lagere waarde toedicht.
Als ik namelijk een wagen te duur vind, koop ik hem niet maar dan neem ik hem ook niet mee naar huis.
En wat ik zeker niet zou doen is uiteindelijk toch de oorspronkelijke factuur betalen. Maar vermits ik de wagen in eerste instantie al niet zou meenemen zou dat ook niet nodig zijn om een veroordeling wegens diefstal te ontlopen, natuurlijk...
Een auto is dan ook net iets anders dan een kunstvoorwerp.
Oud 23 januari 2010, 00:41   #8
BlueThunder
Banneling

Standaard

en in de kunst is het zo dat men geeft wat men er wil aan geven, meestal veel meer dan de echte waarde... zie maar op veilingen hoe het soms uit de hand loopt...
Had hij eerst de rekeing vereffend en daarna gaan klagen, volledig akkoord... maar de goederen meepikken, 7 maanden laten verlopen in de hoop niets meer te horen... het gaat niet over een openstaande telefoonfactuur of een postordertje van 3 Suisses, niewaar
de termijn bij ons is 30 dagen betalen, maximum 60 dagen en bij 90 dagen naar de deurwaarder
Oud 23 januari 2010, 01:14   #9
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Is het toeval dat het om een kunstenaar gaat uit de entourage van Adolf Hitler?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 01:31   #10
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Is het toeval dat het om een kunstenaar gaat uit de entourage van Adolf Hitler?

oho , de link met Hitler is weer eens gevonden. Tjongejonge zeg, gaat dat nooit vermoeien?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 01:31   #11
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
oho , de link met Hitler is weer eens gevonden. Tjongejonge zeg, gaat dat nooit vermoeien?
Straks is het nog mijn schuld...
Oud 23 januari 2010, 02:07   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 09:45   #13
grievous
Banneling

Standaard

Een anti-VB kwakkel van formaat.De titel van het artikel dekt de inhoud niet want van diefstal was geen sprake.
grievous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 09:59   #14
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gestolen kunstvoorwerp is een werkje van Arno Breker, de huisbeeldhouwer van Adolf Hitler en goede vriend van Hitlers hoofdarchitect Albert Speer.

Zo straf moest er niet gezocht worden.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 10:27   #15
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Het is wel grappig te zien dat een thread wordt gestart over kunstzinnige roof terwijl er een foto als eyecandy wordt gebruikt alsof het is gekocht voor 0 euro met een stilzwijgend akkoord van de eigenaar veronderstellend? . Best deze pagina maar niet afdrukken éh .

(dit is geen betoog voor eigendomsrechten hoor, maar de ironie is wel duidelijk)
Oud 23 januari 2010, 11:06   #16
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

De originele bron van de zoveelste poging om Vlaams Belangers te schaden, in dit geval Eric Deleu, is een website genoemd Prometheus (kunsarchiv) en er zou melding gemaakt worden van een misverstand met het museum in kwestie in een Prometheus uitgave van februari 2009 (bijna één jaar geleden). Deleu heeft dus zeker en vast de tijd gehad om het misverstand bij te leggen. En dat het om een werk gaat gemaakt van een beeldhouwer die voor Hitler werkte, so what?? Wagner was Hitler's lievelingscomponist. Als ik ook van de muziek van Wagner hou, wil dat niet zeggen dat ik pro-Adolf ben, ik ben het NIET. Welke pogingen zullen die linkse hoernalisten van zogenaamde kwaliteits
dag- en weekbladen nog uitvinden om een politieke partij te treffen? De burgers zijn toch wel wakkerder geworden, dank aan internet o.a.
Oud 23 januari 2010, 11:46   #17
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
No shit, Sherlock:

Citaat:
Volgens De Werktitel is het door Deleu gestolen kunstvoorwerp een werkje van Arno Breker, de huisbeeldhouwer van Adolf Hitler en goede vriend van Hitlers hoofdarchitect Albert Speer.
Nazi parafernalia zijn blijkbaar gegeerd bij Vlaams Blokkers. Who knew.

PS: Trouwens niet erg slim van die kunsthandelaar om dat zomaar mee te geven. Meenemen = betalen.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 januari 2010 om 11:50.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 11:56   #18
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sundancer Bekijk bericht
En dat het om een werk gaat gemaakt van een beeldhouwer die voor Hitler werkte, so what?? Wagner was Hitler's lievelingscomponist. Als ik ook van de muziek van Wagner hou, wil dat niet zeggen dat ik pro-Adolf ben, ik ben het NIET.
In tegenstelling tot Breker heeft Wagner (+1883) dan ook niet nauw samengewerkt met Hitler (°1889)...
Oud 23 januari 2010, 12:04   #19
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Lucht opwarmen is wel je ding, he Marlientje?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2010, 12:09   #20
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hitler is nu eenmaal een dankbaar gegeven voor "zognaamde" pc'ers, (s)linkse en alles dat gewoon is om van de vloer te vreten. Dus nee, het vermoeit hen niet ze zijn hem dankbaar voor alles en niets waar ze hem kunnen bij betrekken.

Zoals men ziet, is hij zelfs schuldig aan de zaken die in het heden worden gepleegd. Het is verwonderlijk dat nog geen sos Vlaams/Franstalig erop gekomen is om hun corruptie en gesjoemel aan de persoon AH te linken.

Gegen dummheit kämpfen, selbst Götter vergebens.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 23 januari 2010 om 12:10.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be