Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje (https://forum.politics.be/showthread.php?t=135530)

Brugge Veilig en Leefbaar 21 februari 2010 19:36

Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje

Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje: "Zwijg of ik snij je tong eruit"

De correctionele rechtbank in Dendermonde heeft het Dendermondse Vlaams Belang-raadslid Lieven Waegeman (44) veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel, omdat hij een mentaal gehandicapt meisje heeft bedreigd. "Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei de man tegen het meisje in zijn functie als buschauffeur .

Marc Goossens

Volgens de rechter heeft Lieven Waegeman zich schuldig gemaakt aan bedreigingen en aan het bezit van een verboden wapen. De feiten dateren van 18 februari van vorig jaar. Toen vond Waegeman, die werkzaam is als buschauffeur, dat een gehandicapt meisje te veel lawaai maakte tijdens een busrit in Sint-Niklaas. De feiten speelden zich af in een bus voor vervoer van kinderen met een beperking.

Klacht

"Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei Waegeman tot het meisje. De begeleidster van de gehandicapte kinderen vond evenwel niet dat het meisje te luidruchtig was. Zij diende een klacht in tegen de busbestuurder, ook raadslid voor het Vlaams Belang In Dendermonde. Tijdens de zitting ontkende Waegeman alles met klem. "Ik heb inderdaad gezegd dat ik er haar tong zou afsnijden, maar ik bedoelde dat ludiek, zoals dat wel eens vaker tegen een kind wordt gezegd. Ook de begeleidster had dit al eerder tegen het meisje gezegd. Dat kind schrok daar ook niet van en was allerminst onder de indruk. Kort nadien was het meisje gewoon aan het spelen", zei Waegeman.

De ouders van het kind dienden geen klacht in en stelden zich ook geen burgerlijke partij op het proces. Bovendien stelt Waegeman dat het niet om een mes ging dat hij bij zich had, maar om een oude verroeste kurkentrekker met een klein mesje aan. Dat is volgens hem niet eens een verboden wapen. "Deze uitspraak is totaal onwaarschijnlijk en dat had ik werkelijk niet verwacht. Het gerecht heeft niet eens de moeite gedaan om het kind en haar ouders te verhoren. En toch werd ik voor de rechter gedaagd. Dit tart alle verbeelding", reageerde Waegeman na het aanhoren van het vonnis.

Beroep

Dat man is er dan ook van overtuigd dat hij in beroep zal worden vrijgesproken. Volgens zijn advocaat Herwig Moons is alles te herleiden tot een meningsverschil tussen de buschauffeur en de begeleidster. Na de feiten is Waegeman wel voor een andere busmaatschappij gaan rijden.

Dendermonde

Bron: HLN

Toch een speciaal volkske, een beetje onverdraagzaam als je 't mij vraagt... :roll:

Henri1 21 februari 2010 19:40

Voila, nu zijn we er.

Txiki 21 februari 2010 19:43

Zever. Als iedereen voor elke keer dat hij of zij tegen iemand, een kind bijvoorbeeld, zegt dat hij "sebiet zijne neus eens tussen zijn twee oren zal zetten", veroordeeld moet worden tot 6 maanden cel met uitstel... Goed bezig. Hoe vaak zeggen juffrouwen of scoutsbegeleiders niet aan iemand "als ge nu ni zwijgt, knip ik uw tong eraf"? Dat stelt niks voor.

Zijn partijpolitieke activiteiten erbij betrekken, is nog belachelijker.

andev 21 februari 2010 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 4610213)
Voila, nu zijn we er.

Waar denk je dat je nu bent?
Wat voor een onnozel verhaal is dat, hierboven?
Heeft die man iets "gedaan"?
Of zijn de letters VB genoeg om sommigen te doen doorslaan?
Heeft hij iets misdaan, dat men hem straft.
Heeft hij dat enkel gezegd, en dan? Dan mag 3/4 van de burgers opgesloten worden!

Xenophon 21 februari 2010 19:45

Zwijgen!

Of jullie tong eruit!

Oei, word ik nu ook veroordeeld?

Cut de krap 21 februari 2010 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar (Bericht 4610206)
Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje: "Zwijg of ik snij je tong eruit"

De correctionele rechtbank in Dendermonde heeft het Dendermondse Vlaams Belang-raadslid Lieven Waegeman (44) veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel, omdat hij een mentaal gehandicapt meisje heeft bedreigd. "Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei de man tegen het meisje in zijn functie als buschauffeur .

Marc Goossens

Volgens de rechter heeft Lieven Waegeman zich schuldig gemaakt aan bedreigingen en aan het bezit van een verboden wapen. De feiten dateren van 18 februari van vorig jaar. Toen vond Waegeman, die werkzaam is als buschauffeur, dat een gehandicapt meisje te veel lawaai maakte tijdens een busrit in Sint-Niklaas. De feiten speelden zich af in een bus voor vervoer van kinderen met een beperking.

Klacht

"Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei Waegeman tot het meisje. De begeleidster van de gehandicapte kinderen vond evenwel niet dat het meisje te luidruchtig was. Zij diende een klacht in tegen de busbestuurder, ook raadslid voor het Vlaams Belang In Dendermonde. Tijdens de zitting ontkende Waegeman alles met klem. "Ik heb inderdaad gezegd dat ik er haar tong zou afsnijden, maar ik bedoelde dat ludiek, zoals dat wel eens vaker tegen een kind wordt gezegd. Ook de begeleidster had dit al eerder tegen het meisje gezegd. Dat kind schrok daar ook niet van en was allerminst onder de indruk. Kort nadien was het meisje gewoon aan het spelen", zei Waegeman.

De ouders van het kind dienden geen klacht in en stelden zich ook geen burgerlijke partij op het proces. Bovendien stelt Waegeman dat het niet om een mes ging dat hij bij zich had, maar om een oude verroeste kurkentrekker met een klein mesje aan. Dat is volgens hem niet eens een verboden wapen. "Deze uitspraak is totaal onwaarschijnlijk en dat had ik werkelijk niet verwacht. Het gerecht heeft niet eens de moeite gedaan om het kind en haar ouders te verhoren. En toch werd ik voor de rechter gedaagd. Dit tart alle verbeelding", reageerde Waegeman na het aanhoren van het vonnis.

Beroep

Dat man is er dan ook van overtuigd dat hij in beroep zal worden vrijgesproken. Volgens zijn advocaat Herwig Moons is alles te herleiden tot een meningsverschil tussen de buschauffeur en de begeleidster. Na de feiten is Waegeman wel voor een andere busmaatschappij gaan rijden.

Dendermonde

Toch een speciaal volkske, een beetje onverdraagzaam als je 't mij vraagt... :roll:

Duidelijk een politiek proces.

andev 21 februari 2010 19:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cut de krap (Bericht 4610221)
Duidelijk een politiek proces.

Als er "rechters" betaald worden om zich met dergelijke nonsens bezig te houden is het niet moeilijk dat er zoveel schorremorrie vrij rondloopt omdat ze geen geld, geen tijd en geen plaats hebben...
Wachten op de uitspraak uiteraard, misschien is het maar een klein stormpje in een glas water. Maar hoe dan ook, moet zich met zo'n dingen bezighouden en dan verkondigen dat ze "zo'n achterstand hebben"?

giserke 21 februari 2010 23:43

VBers voelen zich blijkbaar sterk tegen vrouwen die zich niet kunnen verweren. Het begint een gewoonte te worden de laatste tijd.

iiderVL 21 februari 2010 23:51

Alles begint bij een begeleidster die zich eens belangrijk wil voelen!

BlueThunder 22 februari 2010 00:07

[quote=Brugge Veilig en Leefbaar;4610206]Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje: "Zwijg of ik snij je tong eruit"

wat een laf en krapuleus, die denkt nog dat we in de tijd van de kampen leven ( 40-45 :twisted: waar praktijken van extreem rechts de normaalste zaak waren

net daarom moeten ze met alle middelen worden bestreden :evil:

ouders willen waarschijnlijk niet tussenkomen uit angst voor aanslagen

Sus Iratus 22 februari 2010 00:12

Ah ja, de welbekende VB-jihadi's die al zoveel mensenlevens op hun geweten hebben.

den dinges 22 februari 2010 00:30

[quote=BlueThunder;4610560]
Citaat:

wat een laf en krapuleus, die denkt nog dat we in de tijd van de kampen leven ( 40-45 :twisted: waar praktijken van extreem rechts de normaalste zaak waren

:lol:VB-bommenleggers !!

prins karel 22 februari 2010 00:32

Citaat:

Marc Goossens

Klacht

Beroep

Dendermonde

Ik sta versteld waarom er verteld wordt dat de buschauffeur vlaams belanger is ?
wat is de additionele waarde hiervan in het ganse verhaal? tenzij de auteur de bedoeling heeft om met modder te gooien.

tenslotte moet de rechter bijgestuurd worden
zes maanden cel voor een verbale bedreiging (al of niet grappig / bewust bedoelt) terwijl men in brussel schieten op politie een "fait divers" noemt.

Xenophon 22 februari 2010 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder (Bericht 4610560)

:D

Xenophon 22 februari 2010 00:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prins karel (Bericht 4610602)
Ik sta versteld waarom er verteld wordt dat de buschauffeur vlaams belanger is ?
wat is de additionele waarde hiervan in het ganse verhaal? tenzij de auteur de bedoeling heeft om met modder te gooien.

tenslotte moet de rechter bijgestuurd worden
zes maanden cel voor een verbale bedreiging (al of niet grappig / bewust bedoelt) terwijl men in brussel schieten op politie een "fait divers" noemt.

Dat is al in het verleden geregeld, daarom deze uitspraak.

cookie monster 22 februari 2010 02:22

Alsdie eenbeetje discreter wasfeweest , haddie beter
gevraagd om beideuit testappen wegens lawaaihinder !!

Heel soms gzbeurd buschauffeurs noemenmij stevie wonder ,
ikan daar zonderprobleemmee lachen !!

Hetligt ook aantoonaard hoe & welke situatie !!!!

Maarsommige hebbeniet graag dat jeuitmaakt ,
of zulke dinge zegtals: ik gaje tongh afsqnijden !!
Hoezou jij reageren alsbegeleider of ouder ??

daiwa 22 februari 2010 02:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster (Bericht 4610699)
Alsdie eenbeetje discreter wasfeweest , haddie beter
gevraagd om beideuit testappen wegens lawaaihinder !!

Heel soms gzbeurd buschauffeurs noemenmij stevie wonder ,
ikan daar zonderprobleemmee lachen !!

Hetligt ook aantoonaard hoe & welke situatie !!!!

Maarsommige hebbeniet graag dat jeuitmaakt ,
of zulke dinge zegtals: ik gaje tongh afsqnijden !!
Hoezou jij reageren alsbegeleider of ouder ??

8O

cookie monster 22 februari 2010 03:05

8O Beetje schrijfproblemen :oops:

longhorn 22 februari 2010 03:43

Die mens krijgt dus een zwaardere straf dan de soepjurkdrager die een turnleraar blijvende lichamelijke schade toebracht omdat zijn dochter in korte broek moest turnen.

Metternich 22 februari 2010 03:53

Citaat:

Volgens mij loopt hij binnenkort over naar LDD. Daar zoeken ze nog volk zoals hem:

Citaat:

Mark Jonckheere (42 jaar) uit Deinze moest zich gisteren voor de rechtbank verantwoorden voor oplichting van de vzw Kind & Kankeranimatie. "De schade loopt in de honderdduizenden euro", zegt de vzw in het Laatste Nieuws van vandaag. Volgens het parket maakte hij zich schuldig aan valsheid in geschrifte, oplichting en frauduleus faillissement. Via zijn vzw Pecunia Non Olet (of geld stinkt niet) maakte hij afspraken met onder andere de vzw Kind & Kankeranimatie uit Aalst. De vzw bezoekt kinderen met kanker en maakt uitstappen met de patiëntjes.

In de krant staat dat zijn omzet tussen de 500.000 en de 800.000 euro was, maar aan de vzw heeft hij maximaal 18.000 euro gestort. "Volgens de recherche is al het geld naar Thailand versluisd", vertelt coördinator Patrick De Meulder van de getroffen vzw. "Ik heb daar inderdaad mijn brood mee verdiend, maar ik heb er ook belastingen op betaald. Laat het gerecht zijn werk maar doen", reageert Jonckheere zelf.
Voor oplichting riskeert Jonckheere maximaal 5 jaar cel en 16.500 euro boete, maar omdat hij ook vervolgd wordt voor verduistering van activa uit zijn failliete firma kan de boete oplopen tot bijna drie miljoen euro

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be