![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje: "Zwijg of ik snij je tong eruit"
De correctionele rechtbank in Dendermonde heeft het Dendermondse Vlaams Belang-raadslid Lieven Waegeman (44) veroordeeld tot zes maanden cel met uitstel, omdat hij een mentaal gehandicapt meisje heeft bedreigd. "Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei de man tegen het meisje in zijn functie als buschauffeur . Marc Goossens Volgens de rechter heeft Lieven Waegeman zich schuldig gemaakt aan bedreigingen en aan het bezit van een verboden wapen. De feiten dateren van 18 februari van vorig jaar. Toen vond Waegeman, die werkzaam is als buschauffeur, dat een gehandicapt meisje te veel lawaai maakte tijdens een busrit in Sint-Niklaas. De feiten speelden zich af in een bus voor vervoer van kinderen met een beperking. Klacht "Als je niet zwijgt, snij ik je tong eruit", zei Waegeman tot het meisje. De begeleidster van de gehandicapte kinderen vond evenwel niet dat het meisje te luidruchtig was. Zij diende een klacht in tegen de busbestuurder, ook raadslid voor het Vlaams Belang In Dendermonde. Tijdens de zitting ontkende Waegeman alles met klem. "Ik heb inderdaad gezegd dat ik er haar tong zou afsnijden, maar ik bedoelde dat ludiek, zoals dat wel eens vaker tegen een kind wordt gezegd. Ook de begeleidster had dit al eerder tegen het meisje gezegd. Dat kind schrok daar ook niet van en was allerminst onder de indruk. Kort nadien was het meisje gewoon aan het spelen", zei Waegeman. De ouders van het kind dienden geen klacht in en stelden zich ook geen burgerlijke partij op het proces. Bovendien stelt Waegeman dat het niet om een mes ging dat hij bij zich had, maar om een oude verroeste kurkentrekker met een klein mesje aan. Dat is volgens hem niet eens een verboden wapen. "Deze uitspraak is totaal onwaarschijnlijk en dat had ik werkelijk niet verwacht. Het gerecht heeft niet eens de moeite gedaan om het kind en haar ouders te verhoren. En toch werd ik voor de rechter gedaagd. Dit tart alle verbeelding", reageerde Waegeman na het aanhoren van het vonnis. Beroep Dat man is er dan ook van overtuigd dat hij in beroep zal worden vrijgesproken. Volgens zijn advocaat Herwig Moons is alles te herleiden tot een meningsverschil tussen de buschauffeur en de begeleidster. Na de feiten is Waegeman wel voor een andere busmaatschappij gaan rijden. Dendermonde Bron: HLN Toch een speciaal volkske, een beetje onverdraagzaam als je 't mij vraagt... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila, nu zijn we er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever. Als iedereen voor elke keer dat hij of zij tegen iemand, een kind bijvoorbeeld, zegt dat hij "sebiet zijne neus eens tussen zijn twee oren zal zetten", veroordeeld moet worden tot 6 maanden cel met uitstel... Goed bezig. Hoe vaak zeggen juffrouwen of scoutsbegeleiders niet aan iemand "als ge nu ni zwijgt, knip ik uw tong eraf"? Dat stelt niks voor.
Zijn partijpolitieke activiteiten erbij betrekken, is nog belachelijker.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar denk je dat je nu bent?
Wat voor een onnozel verhaal is dat, hierboven? Heeft die man iets "gedaan"? Of zijn de letters VB genoeg om sommigen te doen doorslaan? Heeft hij iets misdaan, dat men hem straft. Heeft hij dat enkel gezegd, en dan? Dan mag 3/4 van de burgers opgesloten worden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwijgen!
Of jullie tong eruit! Oei, word ik nu ook veroordeeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er "rechters" betaald worden om zich met dergelijke nonsens bezig te houden is het niet moeilijk dat er zoveel schorremorrie vrij rondloopt omdat ze geen geld, geen tijd en geen plaats hebben...
Wachten op de uitspraak uiteraard, misschien is het maar een klein stormpje in een glas water. Maar hoe dan ook, moet zich met zo'n dingen bezighouden en dan verkondigen dat ze "zo'n achterstand hebben"? Laatst gewijzigd door andev : 21 februari 2010 om 19:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() VBers voelen zich blijkbaar sterk tegen vrouwen die zich niet kunnen verweren. Het begint een gewoonte te worden de laatste tijd.
Laatst gewijzigd door giserke : 21 februari 2010 om 23:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Partijlid
|
![]() Alles begint bij een begeleidster die zich eens belangrijk wil voelen!
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() [quote=Brugge Veilig en Leefbaar;4610206]Vlaams Belanger veroordeeld voor bedreigen gehandicapt meisje: "Zwijg of ik snij je tong eruit"
wat een laf en krapuleus, die denkt nog dat we in de tijd van de kampen leven ( 40-45 ![]() net daarom moeten ze met alle middelen worden bestreden ![]() ouders willen waarschijnlijk niet tussenkomen uit angst voor aanslagen Laatst gewijzigd door BlueThunder : 22 februari 2010 om 00:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ah ja, de welbekende VB-jihadi's die al zoveel mensenlevens op hun geweten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() [quote=BlueThunder;4610560]
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik sta versteld waarom er verteld wordt dat de buschauffeur vlaams belanger is ? wat is de additionele waarde hiervan in het ganse verhaal? tenzij de auteur de bedoeling heeft om met modder te gooien. tenslotte moet de rechter bijgestuurd worden zes maanden cel voor een verbale bedreiging (al of niet grappig / bewust bedoelt) terwijl men in brussel schieten op politie een "fait divers" noemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsdie eenbeetje discreter wasfeweest , haddie beter
gevraagd om beideuit testappen wegens lawaaihinder !! Heel soms gzbeurd buschauffeurs noemenmij stevie wonder , ikan daar zonderprobleemmee lachen !! Hetligt ook aantoonaard hoe & welke situatie !!!! Maarsommige hebbeniet graag dat jeuitmaakt , of zulke dinge zegtals: ik gaje tongh afsqnijden !! Hoezou jij reageren alsbegeleider of ouder ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 22 februari 2010 om 03:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Die mens krijgt dus een zwaardere straf dan de soepjurkdrager die een turnleraar blijvende lichamelijke schade toebracht omdat zijn dochter in korte broek moest turnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |