Jazeker |
23 maart 2010 18:47 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius
(Bericht 4654370)
ik heb blijkbaar een bril nodig. zonder kon ik niks lezen, met bril (1.5) zag ik plots duust keer scherper en kon ik de spreekwoordelijke vlieg op de i zien staan.
1.5, is dat veel?
|
Prutske toch. Dat is zo goed als niets. Ikzelf ben nagenoeg blind zonder bril. Ergens in de orde van -8 en -9. Dan ga je nogal makkelijk voor titanium montuur en de meest verdunde glazen die je kan krijgen als je geen loeizware steriliseerbokaal op je gezicht wil. Al zeker niet als je die van bij het ontwaken tot het doven van de lichten op je gezicht moet hebben. Mijn nu drie dagen " oude" nieuwe bril heeft me een half netto maandloon gekost en vooralsnog kamp ik niet bepaald met de armoedegrens qua inkomen.
Een meevallertje wel... Ik had op hun site een bon gezien van 20 euro korting (niet te cumuleren met andere acties, etc... de usual blabla). Maar afgedrukt (alle beetjes helpen) en in mijn borstzakje gestoken. Kom ik daar binnen om mijn bril af te halen en blijkt het daar open deur weekend te zijn. 20 procent korting die avond en dat is een flink bedrag als het over mijn bril gaat. Ik kon direkt mijn fiere gieter opbergen en afzien van mijn voornemen om met een zwaai die bon boven te halen. Soms heb je al eens geluk.
Maar soit... een leesbril van 1.5 is echt nog wel een licht ding hoor. Gezien je verziend bent, is het slechte nieuws wel dat dit doorgaans slechter wordt naarmate de leeftijd, maar ik neem aan dat je nu nog te jong bent om daar last van te hebben. verziendheid is iets dat vooral toeslaat eens de 50 voorbij. Op bijziendheid staat geen leeftijd maar het kan in het beste geval stabiliseren, nooit verbeteren.
|