Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Hart voor België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138412)

onnoembaar 6 mei 2010 15:45

Hart voor België

Zo zou het eigenlijk er moeten uitzien...
En eventueel een opschrift erbij...Verzin ze maar.

Hollander 6 mei 2010 16:57

hik.

Zwartengeel 6 mei 2010 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar (Bericht 4735372)
Zo zou het eigenlijk er moeten uitzien...
En eventueel een opschrift erbij...Verzin ze maar.

Voor de hellenisering van België?

onnoembaar 6 mei 2010 18:14

Of deze kan ook;
Een hartaanval voor België

onnoembaar 6 mei 2010 18:49

Of misschien deze!
(u mag ze rustig ctrl-c)

onnoembaar 6 mei 2010 19:08

Al die belachelijke belgische propaganda op het web verdient wat tegenwind.
Ze plaatsen geen argumenten maar emoties.

Renesse 7 mei 2010 07:27

Ik ben liever hard voor België. Wat heeft België voor ons Vlamingen ooit gedaan?

vlijmscherp 7 mei 2010 07:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Renesse (Bericht 4736456)
Ik ben liever hard voor België. Wat heeft België voor ons Vlamingen ooit gedaan?

wij hebben mogen Frans spreken. toch mooi?

Zwartengeel 7 mei 2010 07:43

Citaat:

Volgens Mark Eyskens waren we nu een tweede Kosovo geweest indien we België niet gehad hadden.

Inno 7 mei 2010 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4736478)
Volgens Mark Eyskens waren we nu een tweede Kosovo geweest indien we België niet gehad hadden.

Ik vind Mark een charmante oude man, maar hij wordt blijkbaar seniel.

Zwartengeel 7 mei 2010 07:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4736482)

Ach, Eyskens is nog zo'n Vlaamse politicus van de oude stempel. Zo van die mensen die vinden dat Vlaanderen altijd maar moet toegeven opdat België zou kunnen blijven bestaan. De mogelijkheid dat Vlaanderen het been stijf zou houden en dat het een keer de Franstaligen zouden zijn die plooien, dat gaat het bevattingsvermogen van de man gewoon te boven. Eyskens heeft nooit iets anders gekend dan geven en toegeven. En op zijn leeftijd gaat hij ook niet meer veranderen.

quercus 7 mei 2010 08:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4736491)
Ach, Eyskens is nog zo'n Vlaamse politicus van de oude stempel. Zo van die mensen die vinden dat Vlaanderen altijd maar moet toegeven opdat België zou kunnen blijven bestaan. De mogelijkheid dat Vlaanderen het been stijf zou houden en dat het een keer de Franstaligen zouden zijn die plooien, dat gaat het bevattingsvermogen van de man gewoon te boven. Eyskens heeft nooit iets anders gekend dan geven en toegeven. En op zijn leeftijd gaat hij ook niet meer veranderen.

Weet je, indertijd werd vader Gaston Eyskens de hemel ingeprezen als de man die een Vlaamse economische ontvoogding had gerealiseerd. Zeker, de man heeft verdiensten gehad. Maar hij zat evenzeer gevangen in het Belgisch denkkader. Zo was hij een van de verantwoordelijken voor de grendelgrondwet. Wanneer destijds het VU-parlementslid Wim Jorissen de term "grendelgrondwet" voor het eerst gebruikte, maakte vader Eyskens zich zeer boos. Maar Jorissen had volkomen gelijk. We dragen nu de gevolgen van de onvergeeflijke toegevingen van die zogezegde "Vlaamse wijze staatsmannen".

Vlaamse Patriot 7 mei 2010 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 4736478)

Dat we misschien wel een tweede Tsjechië en een tweede Slovakije hadden kunnen zijn ipv een tweede Kosovo; die gedachte is bij hem nog niet opgekomen.

Anna List 7 mei 2010 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Inno (Bericht 4736482)

één van de laatste interviews van Sieg was een dubbelinterview met Martens en Claes over Belgie en de toekomst van Belgie ...

ik vraag mij af welke invloed deze idd volledig Belgisch vermolmde gedachten van deze heren invloed hebben gehad op zijn keuze ... hij had Eyskens daar nog bij moeten vragen :-)

Anna List 7 mei 2010 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quercus (Bericht 4736517)
Weet je, indertijd werd vader Gaston Eyskens de hemel ingeprezen als de man die een Vlaamse economische ontvoogding had gerealiseerd. Zeker, de man heeft verdiensten gehad. Maar hij zat evenzeer gevangen in het Belgisch denkkader. Zo was hij een van de verantwoordelijken voor de grendelgrondwet. Wanneer destijds het VU-parlementslid Wim Jorissen de term "grendelgrondwet" voor het eerst gebruikte, maakte vader Eyskens zich zeer boos. Maar Jorissen had volkomen gelijk. We dragen nu de gevolgen van de onvergeeflijke toegevingen van die zogezegde "Vlaamse wijze staatsmannen".

²

nagels met koppen.

Txiki 7 mei 2010 11:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar (Bericht 4735824)
Of misschien deze!
(u mag ze rustig ctrl-c)

Ik denk er niet over de driekleur ergens te ctrl-c'en.

Vlaanderen Boven 7 mei 2010 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 4736457)
wij hebben mogen Frans spreken. toch mooi?

Ze boden ons genereus de 'kans' om deel te worden van de glorieuze Francophonie, maar Germaansche ratten zijnde moesten we dat natuurlijk weer afslaan om ons 'patois' te blijven spreken. Typisch voor onverdraagzamen als wij dat we er op staan onze duidelijk inferieure taal en cultuur te behouden.

La Belgique sera latine ou elle ne sera pas. :-D

Vlaamse Patriot 7 mei 2010 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4737252)

La Belgique sera latine ou elle ne sera pas. :-D

In dat geval: elle ne sera pas (of elle ne sera plus, zoals ge wilt) :-D

djimi 7 mei 2010 16:19

Citaat:

Het heeft ons geleerd dat we onszelf gerust mogen haten omdat we sales Flamins zijn, en dat d'Ollanders ons gaan dwingen karnemelk te drinken en kroketten uit de muur te eten als we liever oranje van vreugde zien dan bont en blauw van de achterbakse meppen die het ons met de regelmaat van een klok uitdeelt.

We mogen blij zijn dat we er belastingen aan mogen betalen zodat het zou kunnen blijven pronken met z'n Bruxelles = capitale de l'optimisme, z'n lidmaatschap van la Francophonie, z'n wit-rode plaques de matricule, z'n démocratie équlibrée, z'n aftandse monarchie en z'n pacificatie-model van m'n botten.

Het leert ons wat tolérance is, négocier, en solidarité.

En het zorgt er in z'n oneindige goedheid voor dat we niet in een nóg kleiner landje leven.

Je zou je voor minder aan bier te pletter zuipen, frieten en pralines en Luikse wafels vreten tot je d'r in stikt, en uit volle borst met Sandra Kim de Brabanconne meezingen (liefst in 't Frans, want da's ten minste een táál).

"Touche pas �* mon pays!"

Ernst Niessen 27 mei 2010 21:25

Citaat:

Ik ben ook hard voor België. Heel hard! Het heeft de Vlamingen ontvoerd uit hun vaderland, hun mogelijkheden gedwarsboomd en het heeft hen belet zich te ontwikkelen tot een glansrijke, middel-Europese staat. Meer heeft het niet gedaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be