Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Nieuwe Britse regering wil vergaderingen EU in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=138827)

Scherven A. Mok 15 mei 2010 16:36

Nieuwe Britse regering wil vergaderingen EU in Brussel

bron

Misschien komt er nu schot in de zaak en stopt het verhuizen tussen Brussel en Straatsburg. Toch al één groot land dat de onzin wil stoppen. De kans zit er natuurlijk wel in dat door een beslissing te willen door duwen dat het volledig Straatsburg wordt. Of misschien zijn de grote buren België al aan het opdelen en wordt Brussel echt Brussels DC

Sjaax 15 mei 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4751461)
bron

Misschien komt er nu schot in de zaak en stopt het verhuizen tussen Brussel en Straatsburg. Toch al één groot land dat de onzin wil stoppen. De kans zit er natuurlijk wel in dat door een beslissing te willen door duwen dat het volledig Straatsburg wordt. Of misschien zijn de grote buren België al aan het opdelen en wordt Brussel echt Brussels DC

Goede actie van de Britten. De eerste voor zover ik me kan herinneren in Europees verband.

Maar die wens is niet voldoende. Ze zullen minstens tot de euro moeten toetreden, willen ze enige kans maken Frankrijk te vermurwen.

Pelgrim 15 mei 2010 17:21

... and we shall alll go down together...

Sjaax 15 mei 2010 17:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4751586)
... and we shall alll go down together...

En daar is onze vrolijke pelgrim weer. :lol:

kelt 15 mei 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4751560)
Goede actie van de Britten. De eerste voor zover ik me kan herinneren in Europees verband.

Maar die wens is niet voldoende. Ze zullen minstens tot de euro moeten toetreden, willen ze enige kans maken Frankrijk te vermurwen.

...en dat is de eerste jaren totaal onwaarschijnlijk.De LibDems zouden mogelijk wel willen,maar de Tories beslist NIET.

Maar goed,door de onzekere positie van zowel het Pond als de Euro is het toch al niet het moment om een grote economie als de Britse- in de Eurozone proberen op te nemen.

Wat het rondreizend Euro-circus betreft,het wordt hoog tijd om de grote vergaderingen te laten plaatsgrijpen in één plaats.Let wel,als Brussel gekozen wordt,dan KAN het bestuur van deze stad niet langer in handen van de tapijtmarchands die nu Brussel besturen gelaten worden,en eigenlijk ook niet aan Vlaanderen....maar dan wordt het effektief een soort Brussel Euro-District.... :?

Pelgrim 15 mei 2010 21:51

De EU is inderdaad een zinkend schip. We zouden beter onszelf redden en er van af gaan vooraleer we mee verzuipen.

Txiki 15 mei 2010 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4752415)
De EU is inderdaad een zinkend schip. We zouden beter onszelf redden en er van af gaan vooraleer we mee verzuipen.

We zouden beter gaan muiten en de huidige kapitein en stuurman overboord gooien. 8-)

Pelgrim 16 mei 2010 08:03

Men heeft zeiljachten, een olietanker, een ferry en een cruiseschip aan elkaar gebonden en stelt dat voor als één groot schip.

Er is geen enkele kapitein of stuurman die dat ooit gaat laten varen hoor. ;)

Sjaax 16 mei 2010 09:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4752734)
Men heeft zeiljachten, een olietanker, een ferry en een cruiseschip aan elkaar gebonden en stelt dat voor als één groot schip.

Er is geen enkele kapitein of stuurman die dat ooit gaat laten varen hoor. ;)

Mooie metafoor.

Laten we van Brussel of Bruxelles of een andere stad de hoofdstad maken. Dat doet af die verschillende eenheden toch weer wat meer samensmelten.

Pelgrim 16 mei 2010 09:49

Ja, zoals een mast bovenop de olietanker zetten plots alle andere bootjes tot onderdelen maakt zeker.

Kodo Kodo 16 mei 2010 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 4752415)

Een schip dat op een ijsschots afvaart, zou ik zeggen. Verzuipen is geen optie, maar we moeten wel weten of we niet nog sneller verzuipen als we van boord gaan.

Kodo Kodo 16 mei 2010 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 4752508)
We zouden beter gaan muiten en de huidige kapitein en stuurman overboord gooien. 8-)

En vooral de stuurhut volledig opnieuw inrichten, want ze is zo ontworpen dat een goede kapitein er niet in wil of kan werken.

Pelgrim 16 mei 2010 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo (Bericht 4752944)
Een schip dat op een ijsschots afvaart, zou ik zeggen. Verzuipen is geen optie, maar we moeten wel weten of we niet nog sneller verzuipen als we van boord gaan.

Op de reddingssloepen zitten lijkt me alleszins een betere keuze dan met z'n allen op die ijsschots af koersen terwijl we 'Alle Menschen werden Brüder' zingen.

kelt 16 mei 2010 18:12

Mag ik eraan herinneren dat er(om ook maar in metaforen te schrijven :roll: ) allerlei gevaarlijke beesten zwemmen rondom die Europese "drijvende stad." ?

Sommige ervan kunnen gemakkelijk een ganse reddingssloep(een kompleet land) aan....

Kodo Kodo 16 mei 2010 22:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 4753776)
Mag ik eraan herinneren dat er(om ook maar in metaforen te schrijven :roll: ) allerlei gevaarlijke beesten zwemmen rondom die Europese "drijvende stad." ?

Sommige ervan kunnen gemakkelijk een ganse reddingssloep(een kompleet land) aan....

Juist, Kelt. De EU is niet democratisch, en één van de voornaamste, maar niet de enige, oorzaak is de "intergouvernementele pijler". Schaffen we de EU af, dan blijft juist alleen het intergouvernementele bestaan, misschien als een kluwen van bilaterale betrekkingen waar we, en dat kan tellen, nog minder zicht op hebben dan op de EU-Raad.

Het gevaar om van de regen in de drop te komen is dus reëel. Democratiseren is dan ook de enige optie die ik vertrouw. Maar zonder heel ernstige crisis zal het volk niet wakker schieten en de praatjes van het misdadige apparaat blijven slikken, dus hm, dan maar "leve de crisis!" zoals Sjaax in een ander verband schrijft.

Fredo 16 mei 2010 22:32

Allemaal goed en wel, maar ligt die regeling ivm Brussel en Straatsburg niet vast in de verdragen van de EU? Om de regeling te wijzigen zou mijn dus een nieuw verdrag moeten opstellen en opnieuw elk land aan boord moeten krijgen, en in veel landen referenda organiseren. Na het laatste debacle denk ik dat men hier niet echt voor staat te springen.

Jaani_Dushman 16 mei 2010 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 4751461)
Nieuwe Britse regering wil vergaderingen EU in Brussel

Reden genoeg om Engeland de oorlog te verklaren. :evil:

liberalist_NL 16 mei 2010 23:08

Geef mij maar Straatsburg. Brussel is lelijk.

Sjaax 16 mei 2010 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fredo (Bericht 4754407)
Allemaal goed en wel, maar ligt die regeling ivm Brussel en Straatsburg niet vast in de verdragen van de EU? Om de regeling te wijzigen zou mijn dus een nieuw verdrag moeten opstellen en opnieuw elk land aan boord moeten krijgen, en in veel landen referenda organiseren. Na het laatste debacle denk ik dat men hier niet echt voor staat te springen.

Het klopt grotendeels wat je schrijft. Maar vooralsnog is Frankrijk tegen. Dat moet eerst veranderen, anders is er geen wijziging mogelijk. We kunnen trachten een situatie van 26 tegen 1 (of 25 tegen 2 - Luxemburg met Frankrijk) te creëren. Dan buigt Frankrijk wellicht.

liberalist_NL 16 mei 2010 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 4754513)
Het klopt grotendeels wat je schrijft. Maar vooralsnog is Frankrijk tegen. Dat moet eerst veranderen, anders is er geen wijziging mogelijk. We kunnen trachten een situatie van 26 tegen 1 (of 25 tegen 2 - Luxemburg met Frankrijk) te creëren. Dan buigt Frankrijk wellicht.

Kunnen we met dit met het nieuwe verdrag van Lissabon er niet gewoon doorheenrammen? Volgens mij had je nu 4 landen nodig om iets te vetoën.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be