Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Mijn kreeft moet levend worden gekookt. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=139568)

voicelesscharlie 31 mei 2010 16:32

Mijn kreeft moet levend worden gekookt.

Als gastronoom vind ik het absurd dat kreeften eerst moeten gedood worden voordat je ze kookt.
Het vlees van gedode kreeften is taai en verschrommeld.
Daarom eiste ik in een befaamd restaurant dat ze mijn levende kreeft eerst kwamen tonen.
Toen ik zei:"levend koken,zunne",zag ik de verontwaardiging van een aantal gasten op hun gezicht.
Onze poco-samenleving begint toch absurde proporties te krijgen.:roll:

Steve_M 31 mei 2010 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door voicelesscharlie (Bericht 4782038)
Als gastronoom vind ik het absurd dat kreeften eerst moeten gedood worden voordat je ze kookt.
Daarom eiste ik in een befaamd restaurant dat ze mijn levende kreeft eerst kwamen tonen.
Toen ik zei:"levend koken,zunne",zag ik de verontwaardiging van een aantal gasten op hun gezicht.

Ik denk dat je de reacties van de andere gasten verkeerd leest: het is namelijk zo vanzelfsprekend dat een kreeft in een ernstig restaurant levend gekookt wordt, dat de andere gasten je wellicht gewoon een aansteller vonden.

kiko 31 mei 2010 16:39

Ik ben daar ook tegen.

En als je het vlees van de kreeft iets minder vindt, eet dan iets anders, er is geen gebrek aan keuze in België.

Cdude 31 mei 2010 16:55

Citaat:

Correctie : Zelfverklaarde gastronomen beginnen in hun waanzin absurde eisen te stellen.

Wat een onzin dat een kreeft, gedood voor ze gekookt werd, verschrompeld vlees zou bevatten.
Enkel pseudo-gastronomen eten gekookte kreeft. Er is geen betere manier om al de smaak in het water achter te laten.

Kenners daarentegen stomen hun kreeft, in de oven boven houtschilfers, in eigen nat.

Bobke 31 mei 2010 16:57

Citaat:

Ik denk dat in kokend water gooien de snelste manier van doden is.
Wanneer gaan ze vragen om ook de garnalen eerst te doden voor ze gekookt worden ? :lol:

Cdude 31 mei 2010 17:01

http://www.crustastun.com/single-stunner.html

Nynorsk 31 mei 2010 17:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4782121)

kunt ge daarmee ook kreeften kopiëren?

Steve_M 31 mei 2010 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk (Bericht 4782136)

:lol:

Steve_M 31 mei 2010 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cdude (Bericht 4782104)
Correctie : Zelfverklaarde gastronomen beginnen in hun waanzin absurde eisen te stellen.

Wat een onzin dat een kreeft, gedood voor ze gekookt werd, verschrompeld vlees zou bevatten.
Enkel pseudo-gastronomen eten gekookte kreeft. Er is geen betere manier om al de smaak in het water achter te laten.

Kenners daarentegen stomen hun kreeft, in de oven boven houtschilfers, in eigen nat.

Of grillen, maar daarmee verplaats je het probleem: de kreeft wordt dan ook levend doormidden gesneden en dan op de grill gelegd. Ik veronderstel dat Gaia daar ook niet dol op is.

EDIT: maar ik zou even goed met mijn ogen rollen als een van mijn tafelgenoten zou zeggen: "maar levend grillen, zenne". Zou de OP overal zo doen? In taverne Den Bonten Os: "mijne spaghetti wel in ruim water koken, zenne".

maddox 31 mei 2010 17:42

'k Vind kreeft niet lekker.

Steve_M 31 mei 2010 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 4782267)

Misschien was ze niet levend gekookt ;-)

Fallen Angel 31 mei 2010 18:06

Citaat:

Nee, faxen.

An Arkos 31 mei 2010 18:08

Citaat:

Ik leef met je mee, wat een verschrikkelijk leven heb jij.

Vlaanderen Boven 31 mei 2010 18:09

Citaat:

²

Echt typische wannabe bourgeois-aanstellerij. De maaltijd is de prijs meestal gewoon niet waard.

Vlaanderen Boven 31 mei 2010 18:10

En over dat levend koken: als dat echt weinig verschil maakt, waarom zou je er dan op staan? Gewoon om de traditie? Nogal eikelachtig.

Cdude 31 mei 2010 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 4782383)
²

Echt typische wannabe bourgeois-aanstellerij. De maaltijd is de prijs meestal gewoon niet waard.

Nog niet zo lang geleden was kreeft "poor man's food."
Zag docu hoe de overvloed ZO groot was dat men de koppen er al aan boord afhakte om plaats te besparen. 8O

Cdude 31 mei 2010 18:22

Citaat:

Nee, daarvoor gebruik je dit toestel

http://www.tomsguide.com/us/3D-Copie...news-4886.html

Eigenzinnig 31 mei 2010 18:23

Citaat:

Veel te overroepen kreeft en bij uitbreiding krab, smaak is niets en om ietwat hoeveelheid te bekomen moet je een cursus ontleden volgen, terwijl 2/3 van het spul gewoon oneetbaar is..

voicelesscharlie 31 mei 2010 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 4782047)
Ik denk dat je de reacties van de andere gasten verkeerd leest: het is namelijk zo vanzelfsprekend dat een kreeft in een ernstig restaurant levend gekookt wordt, dat de andere gasten je wellicht gewoon een aansteller vonden.

Ik wou eens lekker niet poco doen en was nieuwsgierig naar de reacties.
That's all folks.

voicelesscharlie 31 mei 2010 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 4782064)
Ik ben daar ook tegen.

En als je het vlees van de kreeft iets minder vindt, eet dan iets anders, er is geen gebrek aan keuze in België.

Euh,

'Foi grasse' als voorgerecht
Paardenbiefstuk als hoofdgerecht en
negerinnentetten als desert?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be