![]() |
Mijn kreeft moet levend worden gekookt.
Als gastronoom vind ik het absurd dat kreeften eerst moeten gedood worden voordat je ze kookt.
Het vlees van gedode kreeften is taai en verschrommeld. Daarom eiste ik in een befaamd restaurant dat ze mijn levende kreeft eerst kwamen tonen. Toen ik zei:"levend koken,zunne",zag ik de verontwaardiging van een aantal gasten op hun gezicht. Onze poco-samenleving begint toch absurde proporties te krijgen.:roll: |
Citaat:
|
Ik ben daar ook tegen.
En als je het vlees van de kreeft iets minder vindt, eet dan iets anders, er is geen gebrek aan keuze in België. |
Citaat:
Wat een onzin dat een kreeft, gedood voor ze gekookt werd, verschrompeld vlees zou bevatten. Enkel pseudo-gastronomen eten gekookte kreeft. Er is geen betere manier om al de smaak in het water achter te laten. Kenners daarentegen stomen hun kreeft, in de oven boven houtschilfers, in eigen nat. |
Citaat:
Wanneer gaan ze vragen om ook de garnalen eerst te doden voor ze gekookt worden ? :lol: |
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
EDIT: maar ik zou even goed met mijn ogen rollen als een van mijn tafelgenoten zou zeggen: "maar levend grillen, zenne". Zou de OP overal zo doen? In taverne Den Bonten Os: "mijne spaghetti wel in ruim water koken, zenne". |
'k Vind kreeft niet lekker.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Echt typische wannabe bourgeois-aanstellerij. De maaltijd is de prijs meestal gewoon niet waard. |
En over dat levend koken: als dat echt weinig verschil maakt, waarom zou je er dan op staan? Gewoon om de traditie? Nogal eikelachtig.
|
Citaat:
Zag docu hoe de overvloed ZO groot was dat men de koppen er al aan boord afhakte om plaats te besparen. 8O |
Citaat:
http://www.tomsguide.com/us/3D-Copie...news-4886.html |
Citaat:
|
Citaat:
That's all folks. |
Citaat:
'Foi grasse' als voorgerecht Paardenbiefstuk als hoofdgerecht en negerinnentetten als desert? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be