![]() |
Milquet: VL ga maar;maar... dan zonder Brussel
Zo, Milquet plaatst VL eindelijk voor de duidelijke keuze:
Milquet: 'Als Vlaanderen wil vertrekken, dan zonder Brussel' http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100609_075 |
en dan, dat ze maar zegt
|
Citaat:
|
Non.
|
Citaat:
Wie het kleine niet eert :P |
Milquet voert campagne voor De Wever, zoals Sinardet gisteren al opmerkte in Phara.
|
Citaat:
Hoe meer Waalse dreigementen hoe beter. |
Citaat:
|
De sociologische en geo-politieke uitbreiding heeft ze toch al laten vallen.
Van mij mogen ze dat vieze Brussel hebben hoor. En aangezien ik in HV woon ga ik nu voor Milquet stemmen ipv voor De Wever :-P |
De toon en inzet deze verkiezingen stemmen me gerust; la belgique reutelt zoals nooit tevoren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Hehe. Vroeger zou ik me nog enigszins opgejaagd hebben, deze tijden zijn echter al voorbij en ik denk dat er meer en meer Vlamingen zijn die zich niets meer aantrekken van wat ze aan de andere kant van de taalgrens zeggen. |
Citaat:
Vlaanderen en dan vooral Vlaams-Brabant kan het zich gewoon niet permitteren om Brussel te laten vallen. |
BDW: "Een vrouw die gedurende drie jaar huwelijk 'neen' zegt
en dan komt zeggen dat het huwelijk het geheim van het geluk is..." Ramkoers |
En als ze nu es haar kinderen, de franstalige inwoners, meeneemt naar haar nieuw opgerichte la belgique, dan kan papa Vlaanderen het huis Brussel terug opknappen.
|
Daaaaag Milquet!
|
Citaat:
Maar ik vermoed niet dat Vlaanderen in het huidige bestuur van Brussel veel in de pap te brokken heeft, dus het zal gewoon even slecht bestuurd blijven als we onze handen ervan af trekken. (Een Van Hengel bijv. lijkt me nu niet echt een voorbeeld van goede bestuurder) |
Ik vind dat een uitstekende vertrekbazis voor de regeringsonderhandelingen.
Het volgende agenda-punt is, wat we moeten betalen voor het Nederlandstalig onderwijs in Brussel, want helaas toch, helaas toch, al die scholen en die kinderen daar, kunnen zij echt onmogelijk opvangen ... maar we zijn bereid om de bevoegdheid 'onderwijs' verder uit te oefenen in Brussel, zoals we dit nu al doen, en natuurlijk volledig op onze kosten, zoals we dit nu ook al doen. En zo kunnen we verder praten, bevoegdheid per bevoegdheid. Dit is hetgeen altijd al gezegd geweest is, namelijk de Kopernikaanse omwenteling. Op het einde van de rit, zullen we absoluut voldoende te zeggen hebben in Brussel, om de Vlamingen aldaar de geruststellende gedachte te geven dat ze nog steeds Vlamingen kunnen zijn en blijven. post skrotum: ik ben persoonlijk niet van het gedacht, zoals sommige mede-flaminganten op dit forum, dat "Brussel een Vlaamse stad is, omdat ze in Vlaanderen ligt". Zoveel als madammeke Adieu (vroeger gekend als madame Non) zich vergiste omtrent de taalgrens, de fasiliteitengemeenten en de korridor, zo is het een vergissing dat Brussel een 'gewone' stad van Vlaanderen zou zijn/ooit terug worden. |
Laat Brussel kiezen bij wie ze willen...
Is dat Wallonie, dan is het Wallonie... is dat Vlaanderen, dan is dat Vlaanderen... is dat de Republic Islamique de Musselman Bruxelles, dan is het dat. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be