Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Milquet: VL ga maar;maar... dan zonder Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=140152)

azert 9 juni 2010 15:53

Milquet: VL ga maar;maar... dan zonder Brussel

Zo, Milquet plaatst VL eindelijk voor de duidelijke keuze:

Milquet: 'Als Vlaanderen wil vertrekken, dan zonder Brussel'

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100609_075

vrijevlaming 9 juni 2010 15:55

en dan, dat ze maar zegt

Kazan 9 juni 2010 15:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 4805700)

Nu is het aan de Vlaamse partijen om even moedig te zijn. En hun broek niet te laten zakken.

Vette Pois(s)on 9 juni 2010 15:59

Non.

gehuigert 9 juni 2010 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 4805713)
Non.

Kunnen we niet vlug oui zeggen nu we mogen? En dan gaan we gewoon een invasie plegen op Brussel en op basis van het personaliteitsbeginsel bestaat er toch geen twijfel dat we Brussel dan krijgen ;-)

Wie het kleine niet eert :P

end 9 juni 2010 16:13

Milquet voert campagne voor De Wever, zoals Sinardet gisteren al opmerkte in Phara.

Xenophon 9 juni 2010 16:15

Citaat:

Meer van dat.

Hoe meer Waalse dreigementen hoe beter.

solidarnosc 9 juni 2010 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door end (Bericht 4805743)
Milquet voert campagne voor De Wever, zoals Sinardet gisteren al opmerkte in Phara.

Tja als je een vraag krijgt van een journalist wat met de toekomst van Brussel na een eventuele Vlaamse onafhankelijk zegt ze gewoon wat iedere Vlaming en Franstalige weet.

Zucht 9 juni 2010 16:24

De sociologische en geo-politieke uitbreiding heeft ze toch al laten vallen.
Van mij mogen ze dat vieze Brussel hebben hoor.
En aangezien ik in HV woon ga ik nu voor Milquet stemmen ipv voor De Wever :-P

Vette Pois(s)on 9 juni 2010 16:24

De toon en inzet deze verkiezingen stemmen me gerust; la belgique reutelt zoals nooit tevoren.

Jaani_Dushman 9 juni 2010 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 4805750)
Tja als je een vraag krijgt van een journalist wat met de toekomst van Brussel na een eventuele Vlaamse onafhankelijk zegt ze gewoon wat iedere Vlaming en Franstalige weet.

U moet eens aan uw partijgenoot, Driewerf, vragen wat hij te zeggen heeft over mensen die hun stellingen moeten kracht bijzetten met zinsneden als "iedereen weet dat..." en "het is algemeen geweten dat...".

gehuigert 9 juni 2010 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 4805769)

Zou je niet beter stemmen voor De Wever dan :P? Het is nog altijd hij die moet willen weggaan

fox 9 juni 2010 16:28

Citaat:

Hehe. Vroeger zou ik me nog enigszins opgejaagd hebben, deze tijden zijn echter al voorbij en ik denk dat er meer en meer Vlamingen zijn die zich niets meer aantrekken van wat ze aan de andere kant van de taalgrens zeggen.

Kaal 9 juni 2010 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 4805769)

Ja kijk zo simpel is het niet. De inwoners van HV hebben er alle belang bij om ervoor te zorgen dat Brussel goed bestuurd wordt. Indien de stad in chaos vervalt zal dat als een kanker uitzaaien naar de rand : vluchtelingen, criminaliteit, verkeerproblemen, edm.

Vlaanderen en dan vooral Vlaams-Brabant kan het zich gewoon niet permitteren om Brussel te laten vallen.

Felix (be) 9 juni 2010 16:30

BDW: "Een vrouw die gedurende drie jaar huwelijk 'neen' zegt
en dan komt zeggen dat het huwelijk het geheim van het geluk is..."

Ramkoers

Vette Pois(s)on 9 juni 2010 16:35

En als ze nu es haar kinderen, de franstalige inwoners, meeneemt naar haar nieuw opgerichte la belgique, dan kan papa Vlaanderen het huis Brussel terug opknappen.

Renesse 9 juni 2010 16:36

Daaaaag Milquet!

Zucht 9 juni 2010 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kaal (Bericht 4805786)
Ja kijk zo simpel is het niet. De inwoners van HV hebben er alle belang bij om ervoor te zorgen dat Brussel goed bestuurd wordt. Indien de stad in chaos vervalt zal dat als een kanker uitzaaien naar de rand : vluchtelingen, criminaliteit, verkeerproblemen, edm.

Vlaanderen en dan vooral Vlaams-Brabant kan het zich gewoon niet permitteren om Brussel te laten vallen.

Je hebt natuurlijk gelijk en mijn vorige post was dan ook tongue-in-cheek.
Maar ik vermoed niet dat Vlaanderen in het huidige bestuur van Brussel veel in de pap te brokken heeft, dus het zal gewoon even slecht bestuurd blijven als we onze handen ervan af trekken.
(Een Van Hengel bijv. lijkt me nu niet echt een voorbeeld van goede bestuurder)

De schoofzak 9 juni 2010 16:45

Ik vind dat een uitstekende vertrekbazis voor de regeringsonderhandelingen.

Het volgende agenda-punt is, wat we moeten betalen voor het Nederlandstalig onderwijs in Brussel, want helaas toch, helaas toch, al die scholen en die kinderen daar, kunnen zij echt onmogelijk opvangen ... maar we zijn bereid om de bevoegdheid 'onderwijs' verder uit te oefenen in Brussel, zoals we dit nu al doen, en natuurlijk volledig op onze kosten, zoals we dit nu ook al doen.

En zo kunnen we verder praten, bevoegdheid per bevoegdheid.

Dit is hetgeen altijd al gezegd geweest is, namelijk de Kopernikaanse omwenteling.

Op het einde van de rit, zullen we absoluut voldoende te zeggen hebben in Brussel, om de Vlamingen aldaar de geruststellende gedachte te geven dat ze nog steeds Vlamingen kunnen zijn en blijven.

post skrotum: ik ben persoonlijk niet van het gedacht, zoals sommige mede-flaminganten op dit forum, dat "Brussel een Vlaamse stad is, omdat ze in Vlaanderen ligt". Zoveel als madammeke Adieu (vroeger gekend als madame Non) zich vergiste omtrent de taalgrens, de fasiliteitengemeenten en de korridor, zo is het een vergissing dat Brussel een 'gewone' stad van Vlaanderen zou zijn/ooit terug worden.

Raven 9 juni 2010 17:07

Laat Brussel kiezen bij wie ze willen...

Is dat Wallonie, dan is het Wallonie... is dat Vlaanderen, dan is dat Vlaanderen... is dat de Republic Islamique de Musselman Bruxelles, dan is het dat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be